Everspace 2
Härligt! Ser fram emot att panga i rymden. Med tanke på att jag gillade fjolårets Chorus mer än den genomsnittliga recenscenten tror jag att även detta kan vara något för mig.
Finner även jag mellansekvenserna trista får väl skip-knappen få lite motion.
Även Chorus är ett bra spel! Vad gäller Everspace 2 är det nog rätt få som gillar genren som inte kommer gilla spelet, törs jag gissa. En fyra i betyg låg betydligt närmare till hands än en tvåa, om jag säger så.
Finner även jag mellansekvenserna trista får väl skip-knappen få lite motion.
"The dragons of Schmaaaargenroooog."
On topic: Blir nog att testa detta.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
För er som gillade Freelancer och inte hittat en "ersättare" för det kan jag varmt rekommendera Spacebourne 2.
Ett early access spel som utvecklas av ett litet indieteam men som levererar offantligt mycket innehåll med de resurserna de har och uppdateras på veckobasis.
Måste testa, tack för tipset! Har länge väntat på en värdig uppföljare, freelancer är nog ett av favoritspelen någonsin.
För er som gillade Freelancer och inte hittat en "ersättare" för det kan jag varmt rekommendera Spacebourne 2.
Ett early access spel som utvecklas av ett litet indieteam men som levererar offantligt mycket innehåll med de resurserna de har och uppdateras på veckobasis.
Sjukt imponerande för att vara gjort av i huvudsak en person! Påminner mig lite om Stellar Tactics. Inte spelmekaniskt, men i det att det är ett ambitiöst, lovande rymdspel av en väldigt småskalig utvecklare.
Tack, det blev ett litet köp!
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Funkar det med hotas?
Ja men jag rekommenderar starkt att du går in i options och ställer in vad knapparna ska ha för funktioner så det passar dig.
Spelet har stöd för tangentbord/mus, spelkontroll, joystick/hotas och funkar utmärkt på alla.
Har inte provat i fullversion än men under early access så kunde man ändra svårighetsgraden när som helst (du måste startat spela först för att komma åt den funktionen) och jag rekommenderar att börja på en högre svårighetsgrad än du normalt spelar på, första delen av spelet är lite väl enkelt.
Tack, det blev ett litet köp!
Tror du kommer bli nöjd. Spelet kommer nog aldrig bli en klassiker men det är en kul looter-shooter och jag har haft många timmars nöje med det.
Tack för tipset, får ta och kolla upp det.
Ja men jag rekommenderar starkt att du går in i options och ställer in vad knapparna ska ha för funktioner så det passar dig.
Spelet har stöd för tangentbord/mus, spelkontroll, joystick/hotas och funkar utmärkt på alla.
Har inte provat i fullversion än men under early access så kunde man ändra svårighetsgraden när som helst (du måste startat spela först för att komma åt den funktionen) och jag rekommenderar att börja på en högre svårighetsgrad än du normalt spelar på, första delen av spelet är lite väl enkelt.
Tack! Ska definitivt testa
Tack för tips! Freelancer tillhör min absoluta topplista, och Spacebourne 2 hade jag totalt missat.
Cptn BaseballBatBoy!
En stabil 4:a tycker jag allt att det är värt
Håller med här.
Skriver detta inlägg mest för att bumpa tråden. Det här spelet förtjänar lite uppmärksamhet.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.