Stora ryktestråden för "Switch 2"
Jag gissar på att det är en Indie Direct nästa vecka på Torsdag med Hollow Knight: Silksong
Marknadsföringen har börjat och det är 2 månader till release. Vi kommer få mer Directs än bara Mario Kart Direct 17e April - Det är jag övertygad om!
https://x.com/nintendoeurope/status/1907430913148944627?s=46
Metroid Prime 4 kommer att köras på 4k 60fps.
Tror ni det kommer bli en standard på Nintendo's egna spel på Switch 2? Som tex MK World,Zelda m.m
Ja det tror jag, maskinen verkar vara väldigt kapabel.
Metroid Prime 4 kommer att köras på 4k 60fps.
Tror ni det kommer bli en standard på Nintendo's egna spel på Switch 2? Som tex MK World,Zelda m.m
Det utgår jag ifrån! Switch 2 är en äkta next gen console på så vis!
Aj, aj, aj! Det verkar som officiella priset för Mario Kart World ligger på hela $79.99 Tycks bli en dyr generation om detta är baspriserna...
Det utgår jag ifrån! Switch 2 är en äkta next gen console på så vis!
Aj, aj, aj! Det verkar som officiella priset för Mario Kart World ligger på hela $79.99 Tycks bli en dyr generation om detta är baspriserna...
Tears vart det första spelet att få 70 dollar.
Kanske inte helt omöjligt att det kommer ett DLC/Expansion till Tears
Förväntar mig dock inget massivt
Jag hoppas på dlc då jag vill se det som bortklippt ur spelet och se dlc i the depths.
Tears vart det första spelet att få 70 dollar.
Ja, och så $10 till på det i stort sett. Trodde $70 skulle bli nya baspriset utifrån just Tears of the Kingdom men detta känns illa. Nintendo har fått hybris?
Kommer vi få se dlc till tears för switch 2 versionen?
De nämnde ingenting om det så räkna inte med det. Kan dock tas upp under Treehouse-sändningarna men håll förväntningarna låga!
https://youtu.be/Hku89o38-hQ?si=fk2JwBajbi18a2VT
Detta var en kul överraskning! Osäker på om det blir köp dock.
Tippar på att det nya Hyrule-Warriors som ändå är i samma värld med Zeldas perspektiv ersätter all form av DLC.
Ja, och så $10 till på det i stort sett. Trodde $70 skulle bli nya baspriset utifrån just Tears of the Kingdom men detta känns illa. Nintendo har fått hybris?
Om jag inte minns fel nu? Kunde inte N64 spelen kosta $80-90 med? På den tiden
PEACE✌️
Tyvärr så kollar de väl på priserna hos Playstation för att se vad folk är villiga att betala.
Tråkigast är väl att riktpriserna för fysiska spel ser ut att bli 10 dollar högre i genomsnitt, men man får väl hålla god min då man åtminstone kan få tillbaka en bra bit på att sälja av en del av de fysiska spelen. Kan tänka mig att de nya kassetterna blir väsentligt dyrare att producera i.om. att de ska bli snabbare. Men skandal förstås om man bara får en bråkdel av spelen på kassett och ändå får betala mer, och att det mesta ändå måste laddas ned. Ska jag betala mer för fysiskt så vill jag i alla fall ha hela basspelet på kassetten, spelbart utan day one-patch.
Tyvärr så kollar de väl på priserna hos Playstation för att se vad folk är villiga att betala.
Tråkigast är väl att riktpriserna för fysiska spel ser ut att bli 10 dollar högre i genomsnitt, men man får väl hålla god min då man åtminstone kan få tillbaka en bra bit på att sälja av en del av de fysiska spelen. Kan tänka mig att de nya kassetterna blir väsentligt dyrare att producera i.om. att de ska bli snabbare. Men skandal förstås om man bara får en bråkdel av spelen på kassett och ändå får betala mer, och att det mesta ändå måste laddas ned. Ska jag betala mer för fysiskt så vill jag i alla fall ha hela basspelet på kassetten, spelbart utan day one-patch.
Det blir digitala köp fortsatt för mig.
Många har ju länge ropat efter billigare spel digitalt än fysiskt - detta blir nu verkligen i och med Nintendo. Då de precis har utannonserat en funktion att dela med sig av sina digitala spel så antar jag att Nintendo pushar oss att köpa digitalt och fördrar alltså det?
Om jag inte minns fel nu? Kunde inte N64 spelen kosta $80-90 med? På den tiden
Kartellpriser dock!
Ja, iofs, de är ju rätt dyra tyvärr (iaf digitalt) så då känner väl Nintendo att de kan ta efter. Synd, kommer nog ha råd med mindre spel day one utan får invänta reor på typ Webhallen och Inet så kanske en kan få till mer humana priser. Dock tror jag inte det blir problem med hela spelen på kassett då nya kassetterna ska vara större och kunna ha hela spel - speciellt med DLSS som de tydligen kan komprimeras för att få plats. Så det kommer inte vara som på OG Switch där en del är på kassetten för att spara plats och pengar utan nu ska det bara finnas en "nivå" och vara billigare att tillverka så det ska vara ett problem ur världen i alla fall.
Är det någon som fattar vilket Micro SD kort man ska köpa. Dom sa ju i presentationen att Micro SD kort som finns i Switch inte funkar.
Man måste köpa nya Micro SD Express Kort
Var kan jag beställa 1 TB Micro SD Express?
Hittar bara 256GB SanDisk microSD Express Card - Finns det inga större Express kort?
Många har ju länge ropat efter billigare spel digitalt än fysiskt - detta blir nu verkligen i och med Nintendo. Då de precis har utannonserat en funktion att dela med sig av sina digitala spel så antar jag att Nintendo pushar oss att köpa digitalt och fördrar alltså det?
Man kommer få duplospel som någon delar med sig eller legospel eller Peppa Grisspel 😄
Eller så får man ett överraskningsspel.
Är det någon som fattar vilket Micro SD kort man ska köpa. Dom sa ju i presentationen att Micro SD kort som finns i Switch inte funkar.
Hittar bara 256GB SanDisk microSD Express Card - Finns det inga större Express kort?
Att äldre inte fungerar är väl ungefär som att lagringen i PS5 måste hålla en viss hastighet för att fungera. Det handlar om läs/skriv-hastigheter helt enkelt. Så ja, bara Express-korten kommer fungera. Och större lagringsalternativ är på väg men har nog inte lanserats men kommer nog under året! Tror det kommer finnas upp till hela 2tb!
Kartellpriser dock!
Ja, iofs, de är ju rätt dyra tyvärr (iaf digitalt) så då känner väl Nintendo att de kan ta efter. Synd, kommer nog ha råd med mindre spel day one utan får invänta reor på typ Webhallen och Inet så kanske en kan få till mer humana priser. Dock tror jag inte det blir problem med hela spelen på kassett då nya kassetterna ska vara större och kunna ha hela spel - speciellt med DLSS som de tydligen kan komprimeras för att få plats. Så det kommer inte vara som på OG Switch där en del är på kassetten för att spara plats och pengar utan nu ska det bara finnas en "nivå" och vara billigare att tillverka så det ska vara ett problem ur världen i alla fall.
Jo, kan tänka mig att de också kan levereras "icke-spelbara" direkt från kassett, men att alla filerna ligger där extremt komprimerade, så man får opiera över dem till internminnet där de packas upp. Lite trist lösning, men kan tänka mig antalet utgivare kör så för att både slippa betala Nintendo för riktigt stora kassetter, och samtidigt slippa den stigmatiserade "Internet-connection required"-stämpeln på förpackningen.
Jepp, det är micro-SD Express som gäller nu, de har fler "piggar" än vanliga gamla korten för att klara väsentligt högre överföringshastigheter. Verkar vara ganska ny standard då de är svåra att hitta sådana kort på b.la. Amazon. Förslag är att du kollar igenom noga innan köp då i alla fall jag tycker att det är rena djungeln med alla olika hastighetsmärkningar som SD-minneskort har.
Jag tycker det är idiotiskt att det inte går att använda sitt SD kort från Switch 1 till Switch 2, liksom vrf vad är poängen?
PEACE✌️
Jag tycker det är idiotiskt att det inte går att använda sitt SD kort från Switch 1 till Switch 2, liksom vrf vad är poängen?
SanDisk microSDXC har typ 90/90 mbps
Express har typ: 880MB/s (läs) / upp till 480MB/s
Ca 10 gånger snabbare läs och 5 gånger snabbare läs. Kommer behövas för att undvika loadtimes, speciellt med mer krävande spel. Det är poängen.
Men som ovan säger får vi vänta ett tag innan det går att köpa 1-2tb av dessa. Ser bara att 128 och 256 gb av express kommit ut hittils.
Jo, kan tänka mig att de också kan levereras "icke-spelbara" direkt från kassett, men att alla filerna ligger där extremt komprimerade, så man får opiera över dem till internminnet där de packas upp. Lite trist lösning, men kan tänka mig antalet utgivare kör så för att både slippa betala Nintendo för riktigt stora kassetter, och samtidigt slippa den stigmatiserade "Internet-connection required"-stämpeln på förpackningen.
Jepp, det är micro-SD Express som gäller nu, de har fler "piggar" än vanliga gamla korten för att klara väsentligt högre överföringshastigheter. Verkar vara ganska ny standard då de är svåra att hitta sådana kort på b.la. Amazon. Förslag är att du kollar igenom noga innan köp då i alla fall jag tycker att det är rena djungeln med alla olika hastighetsmärkningar som SD-minneskort har.
Nej, återigen, det kommer inte vara samma som med Switch. De hade tre nivåer av spelkassetter där de flesta valde den minsta för att spara pengar och istället fick delar eller spel ur samling nedladdningsbara - Switch 2 kommer bara ha en nivå. Dock är den säkert rätt dyr vilket kan ha att göra med de högre spelpriserna också. Men det här med delar av spel från molnet ska vara borta!

Detta är ju lite roligt, märkligt att de inte nämnde det i direkten idag, men tråden startade ju med ryktet om att Pokémon Scarlett and Violet skulle få Switch 2 next gen patches och nu verkar det besannas också!
Så förhoppningsvis bättre grafik och framerate till de spelen snart!
Ca 10 gånger snabbare läs och 5 gånger snabbare läs. Kommer behövas för att undvika loadtimes, speciellt med mer krävande spel. Det är poängen.
Men som ovan säger får vi vänta ett tag innan det går att köpa 1-2tb av dessa. Ser bara att 128 och 256 gb av express kommit ut hittils.
Precis, mycket bättre och snabbare! Väl värt det i min bok. Men kanske borde ha stöd för äldre kort om en ska spela digitala Switch-spel? Men det kanske hade blivit för krångligt eller något.

Switch 2 Pro-kontrollern kommer ha 3,5-hörlursuttag! Och kosta $79.99!
Endast hittat 256GB MicroSD Express på Amazon för 902:-, men tyska Nintendo visar egna 256GB för 60€, så jag hade nog haft lite is i magen och se vad som kommer till lanseringen. Lär också hända mycket kommande tiden med tanke på hur nytt det är.
Hoppas de löser problemen! Flera spel där som jag äger så som Darksiders Genesis, Alien Isolation och Doom Eternal samt Wolfenstein 2. Spel jag redan äger på Xbox men till Switch också, vill givetvis kunna spela dom på Switch 2.
Måste vara blind, jag ser inte att Alien isolation står med.
Måste vara blind, jag ser inte att Alien isolation står med.
Notera att det är två olika listor med olika problem. Det är med i andra länken.
Notera att det är två olika listor med olika problem. Det är med i andra länken.
Aha ja det missase jag😂
Precis, mycket bättre och snabbare! Väl värt det i min bok. Men kanske borde ha stöd för äldre kort om en ska spela digitala Switch-spel? Men det kanske hade blivit för krångligt eller något.
https://platform.polygon.com/wp-content/uploads/sites/2/2025/...
Switch 2 Pro-kontrollern kommer ha 3,5-hörlursuttag! Och kosta $79.99!
Mycket på shoppinglistan som ska inhandlas - eventuellt till veckan;
Switch 2 Mario Kart World edition
SDD Express Memory card 1-2tb
NSO Gamecube + Gamecube kontroll
Switch 2 pro kontroll
Metroid Prime 4: Beyond
Donkey Kong Bananza
Final Fantasy 7
Zelda Upgrades
Dom spelen som kommer senare under året och 2026 pallar jag inte förhandsboka nu.
Fokus på det som släpps första 2-3 månaderna är min strategi och få en bra setup, sen nya tag till höst och vinter
Kommer ihåg att jag fantiserade förut om hur det skulle vara att se Nintendo spel på Playstation 4.
Nu äntligen får man uppleva det prestanda lyftet plus lite till.
Blir bara att hosta upp pengar då. Två st pro kontrollers, Switch 2, två dockningsstationer och spel samt upgrade packs.
Jag säljer nog troligtvis min Switch 1 sedan plus de pro kontrollers jag har till den. Men vi får se.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Verkligen sjukt bra startuppställning för day one! Som jag trott länge kommer konsolen få riktigt bra spelstöd och det redan från start!
Here’s a list of all Switch 2 games confirmed for launch, including ports and Switch 2 Edition upgrades (but not all backward compatible games):
Arcade Archives 2 Ridge Racer
Bravely Default Flying Fairy HD Remaster
Civilization 7 (Nintendo Switch 2 Edition)
Cyberpunk 2077: Ultimate Edition
Deltarune
Fast Fusion
Fortnite
Kunitsu-Gami: Path of the Godess
Hitman World of Assassination – Signature Edition
Hogwarts Legacy
Mario Kart World
Nintendo Switch 2 Welcome Tour
Nobubaga’s Ambition: Awakening Complete Edition
Puyo Puyo Tetris 2S
Rune Factory: Guardians of Azuma (Nintendo Switch 2 Edition)
Street Fighter 6
Survival Kids
Split Fiction
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo Switch 2 Edition)
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (Nintendo Switch 2 Edition)
Yakuza 0 Director’s Cut
Nej, återigen, det kommer inte vara samma som med Switch. De hade tre nivåer av spelkassetter där de flesta valde den minsta för att spara pengar och istället fick delar eller spel ur samling nedladdningsbara - Switch 2 kommer bara ha en nivå. Dock är den säkert rätt dyr vilket kan ha att göra med de högre spelpriserna också. Men det här med delar av spel från molnet ska vara borta!
https://images.nintendolife.com/79ee6b2853554/scarlet-and-vio...
Detta är ju lite roligt, märkligt att de inte nämnde det i direkten idag, men tråden startade ju med ryktet om att Pokémon Scarlett and Violet skulle få Switch 2 next gen patches och nu verkar det besannas också!
Så förhoppningsvis bättre grafik och framerate till de spelen snart!
Endast hittat 256GB MicroSD Express på Amazon för 902:-, men tyska Nintendo visar egna 256GB för 60€, så jag hade nog haft lite is i magen och se vad som kommer till lanseringen. Lär också hända mycket kommande tiden med tanke på hur nytt det är.
Kommer ihåg att jag fantiserade förut om hur det skulle vara att se Nintendo spel på Playstation 4.
Nu äntligen får man uppleva det prestanda lyftet plus lite till.
Blir bara att hosta upp pengar då. Två st pro kontrollers, Switch 2, två dockningsstationer och spel samt upgrade packs.
Jag säljer nog troligtvis min Switch 1 sedan plus de pro kontrollers jag har till den. Men vi får se.
Det kommer massa nya superduperhyperlypersnyperkyper roliga spel till konsolen, vi är inte ens på början av den nya eran! Super smash, paper mario, nytt AAA-Zelda som avslöjas om något år, pokemon gen 10, gen 11, gen 5 remakes, yoshis island, kirbyspelet, star fox, Fzero, vi har inte ens fått avslöjande av det nya VRheadsetet som gör att det finns helt annan möjlighet att spela sina spel på. Luigis mansion är inte avslöjat ännu, metriod prime 5. Vi har sjukt massa spel till konsolen, jag kommer skaffa mig den om några år då har jag ett sjukt massivt Spelförråd och välja mellan.