Speltips till 4-5 åring?
Är på jakt efter bra spel, som finns på Xbox series x, till barn på 4-5 år.
Har hittills kört en del starlit adventures som är populärt. Men själv hade jag nog önskat att det var något spel som är lite mer utbildande likt många av de spel som finns till mobiler, där de får lära sig bokstäver, siffror osv. Eller åtminstone lär sig koordination och liknande. Men även spel som är mysiga och helt enkelt bra för basen är uppskattat också.
Har testat lite super luckys tale också, men blev lite för mycket att hålla reda på för att fungera bra.
Är på jakt efter bra spel, som finns på Xbox series x, till barn på 4-5 år.
Har hittills kört en del starlit adventures som är populärt. Men själv hade jag nog önskat att det var något spel som är lite mer utbildande likt många av de spel som finns till mobiler, där de får lära sig bokstäver, siffror osv. Eller åtminstone lär sig koordination och liknande. Men även spel som är mysiga och helt enkelt bra för basen är uppskattat också.
Har testat lite super luckys tale också, men blev lite för mycket att hålla reda på för att fungera bra.
Yooka laylee, giana sisters, chip and dale, ducktales,
Rayman Legends är riktigt bra!
Kanske till och med… bäst?
Båda mina grabbar har lirat det ifrån 4-5 års åldern. Redigt bra coop!
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Yooka laylee, giana sisters, chip and dale, ducktales,
Vet inte om du missade att jag skrev att det skulle vara till Xbox series x?
Det enda spelet som jag hittade i store eller game pass var yooka laylee. Övriga spel verkar inte vara tillgängliga till Xbox.
Och yooka laylee är nog, precis som super luckys tale, en aning för avancerat (styrning osv) för en unge på 4-5 år. Men ser kul ut och ska ge det ett par försök.
Har dotter i samma ålder och en series x. Hon har kört igenom paw patrol spelen och klarar dem utan hjälp nu. Townscaper har hon spelar lite, tryckt och byggt hus helt random och tyckt det var kul en stund.
Sen gillar hon att köra ned i havet eller på hopp i forza motorsport. Jag håller på att dra hem hot wheels för att prova det med.
Sen finns ju det här grand theft auto 5 som alla ungar spelar. Men det kör hon när jag inte är med.
Utbildande spel är det ont om.
(Obs gta var skämt)
youtube.com/watch?v=afqO1qGr2XM
Rayman Legends är riktigt bra!
Kanske till och med… bäst?
Båda mina grabbar har lirat det ifrån 4-5 års åldern. Redigt bra coop!
Detta är mästerligt, men kanske lite för svårt för många i den åldern. Ändå värt ett försök. Det finns även ett antal Paw Patrol-spel som kan vara bra att börja med för att testa intresset (undvik dock det buggiga Adventure City Calls!). Finns på Game Pass. Min femåring älskar bilspel och där finns både ett Blaze-spel och Forza Horizon 5 som han fullkomligen älskar just nu.
Det enda spelet som jag hittade i store eller game pass var yooka laylee. Övriga spel verkar inte vara tillgängliga till Xbox.
Och yooka laylee är nog, precis som super luckys tale, en aning för avancerat (styrning osv) för en unge på 4-5 år. Men ser kul ut och ska ge det ett par försök.
Rayman Legends finns till i princip alla format, från Xbox 360 till Xbox Series X (dock inte på Game Pass). Det kom för tio år sedan och du kan köra Xbox One-versionen på din Series X med skiva. Men jag tror att det är för svårt för de flesta barn i den åldern, det kräver precision, rytm och tajming.
Min dotter blev helt besatt av Slimerancher. FPS-styrning som kan bli lite svårt i början, men man fångar in olika slimes som man sen kombinerar i en farm för att få nya slimes. Blir också väldigt väldigt grundläggande utbildning på typ DNA. Det är första spelet hon klarat helt utan min hjälp också.
"Writer and Fighter"
Nej jag missade inte det, de där spelen finns på xbox. Jag har de spelen själv.
Nej jag missade inte det, de där spelen finns på xbox. Jag har de spelen själv.
Märkligt, jag sitter och söker ”as we speak” och får inte några resultat varken i game pass eller store.
Min son är sex år och spelar en del Disney Pixar Rush: https://www.xbox.com/sv-SE/games/store/rush-a-disneypixar-adv...
Omväxlande mekanik, svenskt tal och inga direkta sätt att misslyckas på. Bra förstaspel här hemma