EA:s Origin-klient går i graven – ersätts av EA App
..."snabbaste och lättaste pc-klient de någonsin skapa..."
Säger kanske inte så mycket, men kan ju bli bättre detta. Origin har aldrig varit en favorit. Var det inte en av platformarna som skulle "Scana" hela datorn osv?
Hoppas de kan åtgärda problemen och fixa buggar. Kom tillbaka för att spela "It takes two" och strax före det "A way out", båda tillfällena hade vi connection issues 1/3 speltillfällen för båda spelen.
Nu håller vi tummarna att det blir ett lyckat projekt!
Har kört den en längre tid. Inga som helst problem. Funkar som den ska. Ligger tyst i bakgrunden. Lätt att använda.
När man trodde att EA äntligen lärt sig i och med Dead Space remake, men nej. Åter igen visar de sin tondöva sida. Suck -_-
Vad är problemet?
Har kört EA Appen i drygt ett år, funkat utan problem (inga buggar ens) förutom att jag behövt starta Origin för att redeem'a koder eftersom den funktionen har saknats i EA Appen (tills för ett tag sedan). Lika "smidig" som Steam, att bläddra mellan butiken eller ens spelkatalog. Att kunna ändra ens "startsida" är kanske något de lägger till men med tanke på att appen är rätt ny också (jämfört mot Steam som snart funnits i 20 år) så finns det säkert saker de prioriterar att fixa före en sån bagatell. T.ex. vill jag att de lägger till möjligheten att starta spel genom att högerklicka på ikonen i aktivitetsfältet istället för att behöva öppna appen och trycka på "Play" knappen.
Den enda klienten som vart i samma låga nivå är Blizzards Battle.net där man kommer till biblioteket och nyheterna även om man klickar på ett specifikt spels ikon och egentligen vill starta det spelet med en gång istället.
Aja, skall bli intressant att testa detta. Det kan ju inte bli så mycket sämre...
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Origin har jag aldrig riktigt gillat. men använt när det behövts.
Installerade EA desktop (som den hette ett tag) när ea-play kom över i gamepass och då saknades det vissa hyfsat viktiga funktioner.
det gick till exempel inte att avinstallera spel därifrån då. man fick helt enkelt köra windows "lägg till eller ta bort program" för att få bort dem. Inget större problem men det visade bara vilken beta det va i då.
Nu tänker jag inte så mycket på den. aldrig köpt något där utan spelar bara gamla spel och de som ligger via ea play.
Den funkar och gör det den ska, inte mycket mer att säga om den.
Det mest irriterande var om man hade EA-appen och ville köra t.ex Star Wars Jedi Fallen Order
via Epic (köpt där) så ville den installera Origin-klienten för att starta även fast man hade EA appen.
Skönt att slippa ha två "likadana" launchers iaf..
Samma problem med mass effect genom steam, ibland vill den starta EA appen när den måste använda origin. 😑 Undrar hur det blir nu
origin var ju ändå den sämsta klienten av dom alla
EA "appen" är ännu sämre!
Origin funkade iallafall någorlunda stabilt.
Saknar forum till varje spel där man kan diskutera, samma sak gäller för Ubisoft Connect.
Liknande som vi har i Steam.
Har du testat Reddit eller Discord? Brukar inte vara svårt att hitta.
Har du testat Reddit eller Discord? Brukar inte vara svårt att hitta.
Discord är inget bra ställe att diskutera spel på om det inte specifikt är mellan ett par vänner bara om oviktiga saker kring spelet.
Anledningen är att discord inte kan indexeras av söktjänster. Så andra som söker på ett problem kommer inte hitta lösningen om folk bara har snackat om det på discord.
Hoppas att speltimmarna på spelen mina överförs, många gånger under betans tid har jag kollat om dom har infört den funktionen, vilket dom ej har.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Discord är inget bra ställe att diskutera spel på om det inte specifikt är mellan ett par vänner bara om oviktiga saker kring spelet.
Anledningen är att discord inte kan indexeras av söktjänster. Så andra som söker på ett problem kommer inte hitta lösningen om folk bara har snackat om det på discord.
Nej, det kan du ha rätt i, kan bli ganska rörigt också att följa diskussioner där. Men Reddit är ju toppen däremot, bara att joina spelets subreddit så är man med. Lätt att googla fram trådar också.
Känns som jag tala lite för tidigt. Hela deras backend ligger nere nu. Går inte se spelen i EA app just nu