Steel Battalion: Heavy Armor
Det är bara gigantiska stridsrobotar som kan föra tankarna till mekaniska höns och usla fotbollsmålvakter. Ingen kan säga annat än att nya Steel Battalion provar nya grepp.
#steel-battalion, #steel-battalion-heavy-armor, #mass-effect-3, #forza-motorsport-4, #from-software
Gillar Kinect, men får erkänna att den kunde vart bättre,
MS gjorde ju en del begränsningar på hårdvaran för att den inte skulle bli alltför dyr,
fast för party, barnspel så duger den ju rätt så bra och vissa sportspel funkar ju ok.
När Xbox 720 kommer då ska tydligen Kinect 2 ingå,
och Kinect 2 kommer kunna göra mycket mer,
se fingerrörelser medmera och vara mer lämpad för hardcore spel,
och det ser man ju fram emot.
Lagom är aldrig för mycket eller för litet.
Problemen med 1:1 är dock större än man kan tro, att döma av utvecklare som arbetar med just rörelsekänsliga titlar. Även om du kan åstadkomma 1:1 så strular det också eftersom vi människor rör oss mer än vad vi tror. Och om minsta lilla axelryckning under spelandets gång registreras och potentiellt tas upp som en "rörelse i spelet" så ställer det till med en massa irriterande problem.
På samma sätt när det gäller spel där man behöver göra särskilt akrobatiska rörelser. De flesta av oss är inte Indiana Jones eller dansproffs, så vi skulle se ut som idioter om vi inte fick lite "hjälp" med rörelsetekniken.
Såg senaste IW och där pratade om det här spelet och framför allt hur bra, eller rättare sagt hur dåligt det funkar med den formen av styrning. Det är som Peter Molyneux säger, så länge ett spel inte är utvecklat efter Kinect så finns det ingen som helst anledning till att använda den. Och när det gäller det här spelet så har de ju redan sålt en kontroll till föregångaren som hade varit avsevärt mycket bättre än Kinect. Att de inte ens stödjer den förstår jag inte, såvida denna titel inte handlar om att sälja ännu mer Kinect (och med tanke på "kravet" av Vista för Halo 2 till PC så lär nog det sistnämnda vara anledningen)