Vikande försäljning för Playstation 3

Medlem
Skrivet av Safftad:

Älska fanboy-krig.
Vad är det som ni vill bevisa? Alla har inte samma smak, och tacka gud för att det finns mer än en konsol att välja på.

Vista är bättre än XP. hehe

Medlem
Skrivet av Sito:

2009:
Ico 3

Kan satsa min vänstra testikel på att det där aldrig ALDRIG kommer hända. Använd titlar som har release datum fastställda om du gör listor.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Kan satsa min vänstra testikel på att det där aldrig ALDRIG kommer hända.

Låter riskabelt, om du nu mot förmodan skulle ha fel så kan det bli vääldigt smärtsamt;)

Ontopic; börjar tröttna på att vara fattig student, fick önska mig en PS3:a i julklapp av min kära flickvän som jobbar, undrar vad oddsen är för att jag får en?:)

signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Kan satsa min vänstra testikel på att det där aldrig ALDRIG kommer hända.

Låter riskabelt, om du nu mot förmodan skulle ha fel så kan det bli vääldigt smärtsamt;)

Ontopic; börjar tröttna på att vara fattig student, fick önska mig en PS3:a i julklapp av min kära flickvän som jobbar, undrar vad oddsen är för att jag får en?:)

Det är nog lugnt, delaystation och sony kommer köra sitt vanliga race.

Nä men helt seriöst det finns väl typ en screenshoot på ICO 3 än sålänge som visade typ en kedja?

Medlem

Lär väl komma en vecka innan nästa generations Playstation som inte är bakåtkompatibel...

Medlem
Skrivet av Dumlen:

gah, ge mig netflix i sverige med.

signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Jag köpte Wii och 360 för några år sedan och efter att ha tvekat och velat en tid (typ 1-1½ år) så köpte jag slutligen PS3. Orsaken till varför jag velade var bristande utbud av titlar som jag ville spela. PS3 har sina kvaliteter börjar knappa in på 360's integration av online på konsollen men har fortfarande lång väg att gå. För mig är 360 fortfarande helt ohotad på online-fronten. Jag betalar gladeligen för deras snabbare och mer communityvänliga interface. PS3 och PSN är inte lika välimplementerat och communityfunktionerna känns väldigt krystade (Home är ett steg i fel riktning imo). Wii är sämt i klassen utan tvekan. Nintendo fortsätter att ha skygglapparna på sig...

Det 360 gör rätt är att de skickade med mikrofoner från dag ett (liksom mute-knappen som tur är), de fokuserar på spelarna med exklusiva releaser/betor, de uppdaterar sina spel och tjänster oftare (smaksak, PSN bara fredagar), automatiskt update vid upstart. NXE tar dessutom ytterligare steg med Partys och än mer integrerad Live i interfacet och gör Live-knappen på kontrollen till en dröm. Enda jag är besviken över är att Europa inte har tjänster som Netflix som finns i USA. Sen är det uppenbart att det borde vara gratis att SPELA online, det övriga kan jag betala för. Det kommer bli gratis så snart de får konkurrens, vilket inte finns idag. Låt mig utveckla...

The PS3 gör rätt är att göra allt onlinespelande gratis, PSN har regelbundna uppdateringar så man vet exakt när man kan hitta dem (smaksak, se ovan). Nackdelarna är att meddelanden som skickas bara nås och ses om man går till sin vänlista, ingen uppenbar indelning av olika spel som t.ex. Xbox Live Arcade vs. retailspel, ingen direkt fokus på spelarna i interfacet utan ska först och främst agera mediamaskin (bra för de som vill ha en mediaspelare, inte bra för gamers), menyerna/kategorierna på EU's PSN är mycket sämre än t.ex. USA's (som också kunde förbättras), ingen integrerad onlinefunktion i interfacet vilket leder till onödiga laddningstider av t.ex. information om vänner.

Det Wii gör rätt är att ha sina kanalen och WiiConnect24 som ständigt letar nyheter, väder osv. Synd bara att jag inte alls är intresserad av detta om jag inte råkar slå på Wii't, de få gånger jag spelar de tre spel av kvalitet som släppts... Mario Kart Wii har iaf ett fritt onlineläge utan friends codes och nya tävlingar hela tiden. BRA! Mer sånt! Mindre krångel! Menyerna är INTE gjorda med internet/community i åtanke... att behöva gå fem steg in för att öht hitta update-knappen eller skicka ett meddelande visar att Nintendo är clueless på det.

För mig är det inget snack om att 360 har det bästa interfacet för onlinespelande och community, vilket är den stora säljpunkten för denna generations konsoller i mina ögon. Det gör att man vill ha in sina polare och spela med dem mer än bara sitta hemma och ha en mediaupplevelse som övriga konsoller verkar jobba för. För mig är det självklara siffror. Wii säljer för att det är en konsol som riktar sig icke-gamers och casual gamers. De vill inte nå den breda gamerpubliken och nöjer sig med att göra det enkelt och lätt. PS3 är en grym mediaspelare för ensamseglaren men på tok för dyr för att slåss med spelmarknadens klara förkämpe, 360.

Microsoft jobbar också på mediafronten och har som sagt Netflix och musikbutiker i USA, men fokus är spelarna och jag tror det färgar av sig på utvecklarna. PS3 KOMMER att bli en konkurrent, men de måste få in det som fokus. Stuva om menyerna (integrera spelen mer i upplägget och våga gömma det andra (foto, film, musik) mer), fokusera på community och online, gör det enklare och snabbare att umgås - inte svårare och segare (Home...) och sänk priset. Då kommer PS3 bli herren på täppan, både i spelarnas och utvecklarnas ögon.

signatur

- r4z0r -

Medlem

Inte så konstigt att ps3 försäljningen går ner då maskinen oftast inte klarar av ens att köra spelen i 1080p vilket xbox 360 gör med alla spel.
Tycker det är skumt att inte flera reagerar på ps3 dåliga grafik på spelen då dom oftast bara kör spelen i 720p.
Klart att folk köper xbox360 istället då den är både billigare och levererar bättre grafik.

Medlem
Skrivet av BirkaViking:

Inte så konstigt att ps3 försäljningen går ner då maskinen oftast inte klarar av ens att köra spelen i 1080p vilket xbox 360 gör med alla spel.
Tycker det är skumt att inte flera reagerar på ps3 dåliga grafik på spelen då dom oftast bara kör spelen i 720p.
Klart att folk köper xbox360 istället då den är både billigare och levererar bättre grafik.

Öhh nej du har fel. Säg något spel som kör native 1080p på xboxen (det funkar inte ens att köra 1080P på xbox utan HDMI) möjligtvis Virtua tennis 3 men är inte säker. Dom spel på Ps3 som jag kommer på direkt är Gran Turismo 5 p samt wipeout HD. Det är skillnad på Native 1080p samt uppskalning till 1080p.

signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:

Öhh nej du har fel. Säg något spel som kör native 1080p på xboxen (det funkar inte ens att köra 1080P på xbox utan HDMI) möjligtvis Virtua tennis 3 men är inte säker. Dom spel på Ps3 som jag kommer på direkt är Gran Turismo 5 p samt wipeout HD. Det är skillnad på Native 1080p samt uppskalning till 1080p.

Du kan få 1080p med VGA på boxen utan HDMI. Virtual Tennis 3 och Street Home Court på 360 ÄR native 1080p, seriöst Sito shape up och kolla igenom om det du säger stämmer.

Medlem

Ett extremt fåtal spel till 360 kör i 1080p. Och ett extremt fåtal spel till PS3 kör i 1080p. Inget som skiljer dem åt där.

Många stortitlar till konsolerna kör i mycket lägre upplösning, och inte ens 720p, så som Halo 3 som kör i 640p. Inget som skiljer dem åt nämnvärt där heller, även om GTA4 kör i olika upplösningar beroende på plattformen.

Så både BirkaViking och Sito har fel

Medlem

Jag valde iaf bort 360n för att spelen överlag känns lite "jaha?"
Gears of War 2 ser tekniskt intressant ut men den sortens röjaction lockar mig inte, och de titlar som är ms exxklusiva dyker ändå upp som PC-spel lite senare.

signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

varför tror ni ps3 säljer dåligt om fz spammar med xbox fanboy nyheter 24/7... dålig stil med andra ord

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

varför tror ni ps3 säljer dåligt om fz spammar med xbox fanboy nyheter 24/7... dålig stil med andra ord

Ja, självfallet är det orsaken.

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

haha FZ är inte en fis i rymden (inget ont menat)
Men kan omöjligt påverka försäljning på nåt sätt :b

Medlem

PS 3 går lagom då?
här på FZ står de att de viker, på Gamingeye står de att dom slår sig på bröstet för en ökande försäljning med samma siffror... =D

Medlem

Jag tycker de e lite irroniskt när många spelbolag säger att alla våra spel kopieras så vi tjänar inga pengar. De borde älska ps3 o göra spel bara till ps3, om de nu inte vill ge ut spel till PC så borde de inte vilja göra nått till 360 heller.

Men jag håller med att PS3an borde lägga lite mer tid på deras online shop o utbud. en meny för speldemos vore ju inte helt fel...

Inaktiv

Finns ju vissa saker som talar för att det inte går så dåligt för PS3 som många får det att framstå som. Jag menar på 2 år har de sålt kring 20 miljoner konsoller. 360 har bara sålt några få miljoner mer konsoller på 3 år (tror jag?). Så jag ser inte den stora grejen?

signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Finns ju vissa saker som talar för att det inte går så dåligt för PS3 som många får det att framstå som. Jag menar på 2 år har de sålt kring 20 miljoner konsoller. 360 har bara sålt några få miljoner mer konsoller på 3 år (tror jag?). Så jag ser inte den stora grejen?

20 miljoner ps3or sålda? tar du siffrorna ur röven?

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Urkalak:

20 miljoner ps3or sålda? tar du siffrorna ur röven?

Hmm, måste han göra... c:a 21 miljoner 360's sålda, c:a 25 miljoner Wii's och c:a 12 miljoner PS3 skulle jag säga.

signatur

- r4z0r -

Medlem

Enligt officiell data så hade Sony sålt 16.8 miljoner PS3 sista september (tänk på att deras räkenskapsår slutar 31 mars).

Vid samma tidpunkt så hade Microsoft sålt ungefär 22 miljoner.

Fast sedan så har det ju gått nästan 3 månader sen dess så det är ju mer för båda, speciellt med tanke på julhandeln osv.

Och sedan så är det ju Wii som låg på 34.6 miljoner sista september, heh. Snart så har det sålts mer Wii än PS3 och 360 tillsammans.

Skulle tro att VG Chartz är hyfsat nära talen som gäller just nu.

Medlem

wii: 40,48 milj
360: 24,86 milj
ps3: 17,88

Som tidigare sagt så har 360 varit ute lite mer än ett år?

Inaktiv

hahah riktiga fanboy nyheter alltså.

Medlem

Sito: Det är väll bara att du köper en hdmi sladd vad är problemet? Varenda xbox360 jag har tittat på stödjer 1080p medans dom flesta eller nästan alla ps3 spel bara stödjer 720.

Medlem
Skrivet av BirkaViking:

Varenda xbox360 jag har tittat på stödjer 1080p medans dom flesta eller nästan alla ps3 spel bara stödjer 720.

Bara för att spel kan skalas upp till 1080p, så betyder det inte att de renderas i 1080p.

Medlem
Skrivet av Zamuz:

wii: 40,48 milj
360: 24,86 milj
ps3: 17,88

Som tidigare sagt så har 360 varit ute lite mer än ett år?

Står 2006 på min... Lite mer än ett år skulle jag säga...

signatur

- r4z0r -

Medlem

Köpte en PS3 till min full HD TV (46 tum 1080p).
Tittar på Blue Ray filmer (HDMI till TV) och är himla nöjd.
Spel, musik, foton mm är bara en trevlig bonus.
Klart att kvalité (som kostar mer) går sämre i dessa tider av ekonomisk recession.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Eftersom min dator börjat få överhettningsproblem och inte klarar spel eller Blu-ray-filmer längre så slog jag nyligen till och köpte en PS3.

Det är dock ganska förståeligt att de flesta som ska köpa sig en konsol väljer en 360 då det snart skiljer rejält mycket i pris nu.

Sony måste ju börja inse att det är ett problem när det går att köpa en 360 samt en stationär Blu-ray spelare och ändå få pengar över jämfört med en PS3. Problemet är väl möjligen att de kanske förlorar mer på att sänka priset än de gör på att sälja färre.

Medlem

Kazutoyo: Vill bara på peka att jag varken har en xbox360 eller ps3 så är ingen fan boy här. Men för att kunna utnytja 1080p så måste man ha först en hdmi kabel och sen en full hd tv.
Tittar du på vad som sitter i en ps3 så är det inte så konstigt att dom har problem att få ut spel i 1080. I xbox360 sitter det ett grafik kort som har 512 i ram pluss att själva konsollen har 512 i ram också, medans ps3 har ett grafik som har 256 i ram och konsollen har bara 256. Så det är inte så konstigt att dom flesta spelen till ps3:an bara har 720.
Ps3 lade krutet på Blu-ray och är väll en bättre multimedia maskin men knappast bättre spel maskin.

Medlem
Skrivet av BirkaViking:

Kazutoyo: Vill bara på peka att jag varken har en xbox360 eller ps3 så är ingen fan boy här. Men för att kunna utnytja 1080p så måste man ha först en hdmi kabel och sen en full hd tv.
Tittar du på vad som sitter i en ps3 så är det inte så konstigt att dom har problem att få ut spel i 1080. I xbox360 sitter det ett grafik kort som har 512 i ram pluss att själva konsollen har 512 i ram också, medans ps3 har ett grafik som har 256 i ram och konsollen har bara 256. Så det är inte så konstigt att dom flesta spelen till ps3:an bara har 720.
Ps3 lade krutet på Blu-ray och är väll en bättre multimedia maskin men knappast bättre spel maskin.

Hahahaha så du menar att mest ram vinner?

Skriv svar