Nya funktioner till Xbox Live nästa vecka
#microsoft, #mass-effect, #assassins-creed, #burnout-paradise, #call-of-duty-2, #the-elder-scrolls-iv-oblivion, #fight-night-round-3, #kameo-elements-of-power, #lego-star-wars-the-complete-saga, #meet-the-robinsons, #mx-vs-atv-untamed, #need-for-speed-carbon, #need-for-speed-most-wanted, #perfect-dark-zero, #prey, #table-tennis, #sega-rally, #test-drive-unlimited, #tom-clancys-rainbow-six-vegas, #tomb-raider-legend, #viva-pi, #viva-piata-trouble-in-paradise
Läste nånstans att installerade spel skulle ta lite mindre plats efter den här uppdateringen. Nåt spel hade krympt med så mycket som 1.6gb (om man var tvungen att installera om spelet först framgick inte) efter att uppdateringen gått ut till amerikanska konsumenter.
Läste nånstans att installerade spel skulle ta lite mindre plats efter den här uppdateringen. Nåt spel hade krympt med så mycket som 1.6gb (om man var tvungen att installera om spelet först framgick inte) efter att uppdateringen gått ut till amerikanska konsumenter.
Stämmer bra det, jag har den redan (signade upp för "beta" testet av uppdateringen) och många spel blir mindre på disken för att dom tar bort paddingfiler och dubletter som finns på skivorna av prestandaskäl, men man måste installera om spelet om du redan har det inlagt för att det ska krympa.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Jag har hört någonstans att man måste ominstallera spelen kommer dock inte ihåg varifrån.
"Bättre sent än aldrig"
hyra film funktionen ska komma hit iaf. båsde svenksa och finska flagan var med bland dom 16 eller så länder som var på listan över länder soms kulle få det till sen sommar/höst. sen om det verkligen blir nåt av det tvivlar jag på. litar inte ett skti påvad MS/sony osv säger på E3 längre ^^
Okej.. ni som inte har någon hårddisk eller sitter på 20gb disk, klagar ni när era datorer blir för gamla med eller uppgraderar ni? Intresserar tjänsten så köp en ny disk, annars slipp.
Mjo, men det är ju en viss prisskillnad mellan en vanlig 3,5" hårddisk som man pluggar i datorn och den Xbox 360-disk som Microsoft kränger till överpris. Räkna ut pris/GB så ser du vad jag pratar om. Tycker nog att klagomålen är befogade.
Okej.. ni som inte har någon hårddisk eller sitter på 20gb disk, klagar ni när era datorer blir för gamla med eller uppgraderar ni? Intresserar tjänsten så köp en ny disk, annars slipp.
Mjo, men det är ju en viss prisskillnad mellan en vanlig 3,5" hårddisk som man pluggar i datorn och den Xbox 360-disk som Microsoft kränger till överpris. Räkna ut pris/GB så ser du vad jag pratar om. Tycker nog att klagomålen är befogade.
Klart, men det krävs för tjänsten. Inget som tvingar dig att köpa en disk till dator vad jag sett iallafall.
Själv köpte jag en Elite med 120GB HDD förra hösten då jag såg vart MS var på väg med X360 och Live redan då. Känns som väl spenderade pengar idag.
PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP
Frågan är ifall man kan ladda hem spelen flera gånger för samma peng, utifall man deletar spelet och vid ett annat tillfälle ångrat det? t.e.x fria upp diskutrymme för andra spel osv.
Självklart, man kan ta bort och ladda hem spelet igen så länge Live-servrarna finns kvar. dEtta gälelr altt du köpt på live, musik, demon, live arcade spel, 360-spel etc. Bara att deleta vid behov och ladda ner på nytt när du vill spela igen (utan någon ny kostnad)
Klart, men det krävs för tjänsten. Inget som tvingar dig att köpa en disk till dator vad jag sett iallafall.
Själv köpte jag en Elite med 120GB HDD förra hösten då jag såg vart MS var på väg med X360 och Live redan då. Känns som väl spenderade pengar idag.
Ja det hade jag också gjort, men när jag köpte min för tre år sedan fanns ju bara 20gb disken... och 120gb varianten idag kostar väl motsvarande 1,5TB "vanlig" disk typ