Dragon Age: Origins
För nio år sedan släpptes tidernas bästa rollspel. För sju år sedan släpptes spelet med tidernas bästa rollspelseditor och för fem år sedan släpptes tidernas näst bästa rollspel. I dagarna släpps spelet som av utvecklarna själva har kallats den andliga uppföljaren till samtliga tre ovanstående.
#baldurs-gate-ii-shadows-of-amn, #bioware, #mass-effect, #neverwinter-nights, #star-wars-knights-of-the-old-republic
Verkar lovande med så högt betyg, men seriöst - hur kan spelet ha fått ett plus för grafiken, den ser ju ut som skräp?
Sjukt bra spel! Håller med om betyget. Kommer köpa det här!
Pirat.
Verkar som ett mycket lovande spel. 60 timmar låter lagom. Jag blir så jäkla sugen, torsdag som gäller. Synd att det är tentavecka...
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Verkar lovande med så högt betyg, men seriöst - hur kan spelet ha fått ett plus för grafiken, den ser ju ut som skräp?
suck.. Det är inte crysis och så hemsk är inte grafiken..
Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim
Pirat.
Tror att det är ganska många (men absolut inte jag! ) som inte kunde hålla sitt begär i styr när det kom ut ett par dagar innan release, men som sedan kommer springa ner och köpa det på releasedagen. För Bioware förtjänar verkligen varenda krona för detta.
Bra, jag känner mig lugnad efter denna beskrivning av spelet. Blir ett köp till PC när jag känner för att gå under jorden några veckor. Kanske de hinner släppa någon obligatorisk patch innan dess också? Sådant här får en att längta efter vintermörkret.
Testade ni editorn eller ... ?
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Dagens dilemma är precis något som jag funderade på när jag läste recensionen. Har en bra PC, en Xbox360 och en PS3 slim.
Tror att det plir en PS3 version eftersom då kan frugan också spela det (hon vägrar spela med mus) samt att det är alltid nice att spela på en 42" lcd TV liggandes i soffan
Men visst det underlättar att spela med mus och tangentbord.
Vilken version ska ni andra köpa?