Oblivion Demastered
Hej.
Jag postar detta i hopp om att någon tycker det är kul!
Nu när Oblivion Remastered släppts kanske många undrar hur det skulle ha varit om de istället gjort en remaster på Morrowind eller Skyrim, men vet du vad jag tänkte (för några år sedan när jag spelade igenom Oblivion äntligen)?
Jag tänkte: Hur skulle Oblivion sett ut om det kommit ut till SNES eller Mega Drive?
Efter en del pixlande i Asesprite blev det här resultatet

Har även skapat fler Elder Scrolls-relaterade pixelart bilder.
Här är två där jag blandat Skyrim och Darkest Dungeon

Det släpptes en officiell "demake" 2006, Oblivion Mobile till dåtidens mobiler, och är nog ett av dom sämsta spel som jag spelat.
Det släpptes en officiell "demake" 2006, Oblivion Mobile till dåtidens mobiler, och är nog ett av dom sämsta spel som jag spelat.
Oj, nä den ser ju inte nåt vidare ut
Är det till Nokia eller?
Jag tyckte det var fina modeller. Hade gärna testat en sådan variant.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Jag tyckte det var fina modeller. Hade gärna testat en sådan variant.
Tackar! Jag hade också gärna sett en sån variant av Elder Scrolls... om det nu är plattform eller rpg lite osäker,
Har du gjort allt det där själv?? Jäklar, vad imponerande isf. Det ser riktigt bra ut! Det är ju svårt att få till bra pixel shading men du har verkligen lyckats
Det har jag! Tog sin lilla tid att bli klart. Jag kan tycker fortfarande det är rätt så knepigt.
Detta såg ju underbart ut! Skulle mer än gärna spela detta på Snes om det såg ut såhär! Tack för att du delade med dig, väldigt vackert!
Tackar! Kul att du gillar!
Jävla snyggt ju, vi kunde ha anställt dig innan, men jag antar att du gör har jobb =D
Tack! Ja jag jobbar, men inte med sånt här.
Vilka är vi?
Sa du inte att du jobbade med ostiga fmv:s?
Tackar! Kul att du gillar!
Tack! Ja jag jobbar, men inte med sånt här.
Vilka är vi?
Sa du inte att du jobbade med ostiga fmv:s?
Jo, fast FMVna är en ny grej. Annars hammerwatch med, det är ju pixelart, men men...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jo, fast FMVna är en ny grej. Annars hammerwatch med, det är ju pixelart, men men...
Oh! det har jag spelat! Ska det få FMV:s eller är det till ett annat spel : D
Oh! det har jag spelat! Ska det få FMV:s eller är det till ett annat spel : D
FMVs blir till ett annat fristående projekt jag gör vid sidan av.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Snyggt!
Tackar!