Nytt Starcraft kan vara på gång – från Nexon
Ska ha säkrat rättigheterna till Starcraft och mobilt Overwatch.
#blizzard, #nexon, #starcraft, #starcraft-2
Enligt Jason Schreier så ska en förmodad Starcraft-shooter vara under utveckling. Om det nu inte är skrotat då.
Detta var från september förra året:
"Blizzard is reportedly making a third attempt at developing a StarCraft shooter, with former Far Cry executive producer Dan Hay, who joined Blizzard in 2022, leading the charge."
"If it’s not canceled!” Schreier replied. “This is Blizzard after all. Their history with StarCraft shooters is not good."
“Yes, that is a project that as far as I know is in development, or at least as of the time that I wrote this book was in development. They are working on a StarCraft shooter, StarCraft is not dead at Blizzard."
https://nordic.ign.com/starcraft-ghost/87553/news/blizzard-re...
Vi vet även att Blizzcon återvänder 2026(senaste var 2023). Så, reveal då kanske?
The more I practice, the luckier I get.
Starcraft Gacha oohh yeah, det är ju det vi alla har väntat på!
Well atleast we all got phones...
1# FZ Troll
Starcraft Gacha oohh yeah, det är ju det vi alla har väntat på!
Det kan ju åtminstone inte bli värre än vad Blizzard själva skulle bajsa ut.
Trodde det var Blizzard som ägde rättigheterna....
Jo, det var väl därför de köpte rättigheterna!
Saknar Starcraft. Körde igenom exakt allt single player från tvåan rätt nyligen och hade otroligt roligt. Det är ett fantastiskt spel! Multiplayer också, för den delen! Mer Starcraft, tack. Hoppas det blir något vettigt.
Och allt vad det innebär, fortfarande.
Hoppas på: tredjepersons action RPG, kanske ett återuppväckt Ghost.
Hoppas inte på: hjärndött mobilspel med MTX.
Hoppas på ett klassiskt RTS med finare grafik men lika roligt gameplay i så fall är detta bästa nyheten på länge (om man bortser från det nya Heroes)
Jag spelar fortfarande COOP läget i Starcraft 2. Hur kul som helst efter så många år.
Hade gärna sett fler commanders med nya unika arméer, men gissar hela det konseptet kommer gå i graven med en ny ägare som ska sätta sin egen prägel
Håller med att coop är kul, jag kör också det regelbundet med en online vän.
Har levlat alla commanders till 15, några till p1 en p2 och en p3.
Fortfarande bara ok nog för hard, vissa få gånger så kan vi klara brutal

MapleStory x Star Craft
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Blizzard faller bara lägre och lägre. De verkar inte ens försöka göra spel längre. Fattar inte vart alla pengar som de drar in tar vägen, måste vara ett stort svart hål som tar alla miljarder.
Starcraft dött. övergivet sedan länge.
Warcraft, dött, övergivet till förmån för World of warcraft.
Diablo, fått call of duty behandling där det ska klämmas ur pengar, inget är under bältet, mobilspel, microtransactions.
World of warcraft, Verkar vara i nån sorts limbo där de väntar på att det ska självdö och de vågar inte investera stort i det eller något nytt förens det dör.
Heroes of the storm, vart på repet ett bra tag, inga mera stora uppdateringar, döende.
Overwatch, ett av få spel som blizzard verkar lägga pengar på, Fokus på multiplayer och ingen singleplayer.
Hearthstone, existerar fortfarande, inte mycket mera.
Tycker det är så sjukt tråkigt, Blizzard har så svårt att ta vara på sina egna IP's - och jag har full förståelse för det då anledningen till att dessa IP's är så enorma är för att föregångarna har varit så jävla bra. Det går inte att viska något av dessa IP:n utan att världen förväntar sig Game of the Year (eller ja, åtminstone om vi backar ett gäng år). Känns som att Blizzard gav upp för längesen med att försöka infria några som helst förväntningar, och bolaget är inte ens på min radar längre. Då växte jag upp med Diablo, WarCraft, och WoW. Jag spelade Wc3 varje dag i 3 år, för att inte ens nämna WoW.
Jag spelade SC2 på ganska hög nivå i flera års tid också, och för mig var spelet det bästa RTS jag spelat - trots det tyckte världen att SC: BW var bättre och spelet dog ut. Personligen förstår jag inte hur ska Blizzard kunna göra ett SC3 som är bättre än både BW och SC2 när jag redan tyckte SC2 var 10/10?
Blizzard har uppenbarligen bytt strategi helt och fokuserar på att krama pengar istället för att göra riktigt bra spel - det sistnämnda är helt enkelt för svårt med för dålig pay off även om det skulle bli en hit.
Blizzard faller bara lägre och lägre. De verkar inte ens försöka göra spel längre. Fattar inte vart alla pengar som de drar in tar vägen, måste vara ett stort svart hål som tar alla miljarder.
Starcraft dött. övergivet sedan länge.
Warcraft, dött, övergivet till förmån för World of warcraft.
Diablo, fått call of duty behandling där det ska klämmas ur pengar, inget är under bältet, mobilspel, microtransactions.
World of warcraft, Verkar vara i nån sorts limbo där de väntar på att det ska självdö och de vågar inte investera stort i det eller något nytt förens det dör.
Heroes of the storm, vart på repet ett bra tag, inga mera stora uppdateringar, döende.
Overwatch, ett av få spel som blizzard verkar lägga pengar på, Fokus på multiplayer och ingen singleplayer.
Hearthstone, existerar fortfarande, inte mycket mera.
blizzard finns ju inte längre, dom är en avdelning på microsofts kontor , vad fan hade du förväntat dig?