Ginza, den bortglömda butiken?
De finns inte på prisjakt, ofta är de ganska dyra när det gäller Film och spel, men ibland säljer de oerhört mycket billigare än alla andra.
Förr var de stora men de kan väll inte vara speciellt stora nu?
Jag köpte nyss Fallen legion till Xbox för 139kr, närmaste pris är 477kr hos proshop eller 526kr hos spelbutiken.
Hori super Mario kontroll till switch 169kr
Teknikprofset och proshop har liknande pris, men annars är det dyrare
Ever Forward 129 kr
Colossus Down 99 kr
Retro Blast Blast Legends Space Invaders konsol (12 games) 79 kr
Unicorn Rainbow Microphone - 3M Cable 49 kr, 500kr på alla andra ställen ungefär.
Hur många köper filmer och skivor idag? Det känns ju som det är deras huvudprodukten, går de ens runt?
Jag har börjat uppskatta fysisk film mycket mer senaste tiden då serier och filmer ofta byts ut och försvinner bort i cyberspace, och att streamingtjänsterna konstant blir dyrare.
Även skivor börjar kännas skönt att det fortfarande finns, då vissa låtar också försvinner från streaming.
Brukar ni handla på Ginza?
När jag liten åkte vi en gång om året till Nossebro marknad. På vägen hem stannade vi alltid vid Ginza, för man kunde köpa över disk där. (Vill i alla fall minnas att det inte var en regelrätt butik, utan man fick typ kolla i katalog så fick dom hämta.) En gång träffade vi en familj där, som hade sin hund med sig – som hette Ginza. Hardcore!
En Bamseponny av folket
Tittar man på Allabolag har de gjort vinst senaste 5 åren så bortglömd vetefan, kanske känd inom vissa kretsar?
https://www.allabolag.se/bokslut/ginza-ab/nossebro/b%C3%B6cke...
Vet att jag köpte Sims expansioner där i yngre dar
Ryzen 5 9600X | Kingston 32GB DDR5 | ASUS RTX 4070 Super
Det är nog jag som håller dem vid liv🥴 Gillar att köpa skivor därifrån, har gjort det sen jag var liten. Och nu finns det ju inte så många alternativ heller. Kul med en katalog att sitta och bläddra i ibland, beställa nåt på chans, bara för att det råkar ligga alfabetiskt bredvid det jag egentligen skulle beställa. Men det var ju roligare förr när en vinyl inte kostade 479 spänn, tråkigt om man inte gillar den då...
Jag handlade en del därifrån för flera år sedan.
Av någon anledning hade jag fått för mig att de gått i konkurs.
För några månader sedan insåg jag att så inte var fallet, så det har blivit några filmköp sedan dess.
Hopplös webbutik när det kommer till annat än film och musik (totalt omöjligt att hitta något), men har gjort lite hemelektronikfynd där på senare år. En Sangean-radio som låg ett par hundralappar billigare än andra butiker, en Zyxel 2,5GbE-switch som också var förvånansvärt konkurrenskraftigt prissatt, bl.a.
Haft riktigt bra kundtjänst när jag varit i kontakt med dem (fick en nätverkskabel som antagligen hade fått lite stryk i hanteringen nånstans och glappade rejält), synd att de fallit i skymundan men jag är glad att de finns kvar.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Jag handlade en del därifrån för flera år sedan.
Av någon anledning hade jag fått för mig att de gått i konkurs.
För några månader sedan insåg jag att så inte var fallet, så det har blivit några filmköp sedan dess.
Förmodligen så blandade du ihop dem med Dischshop som gick i konkurs 2021.
Forumets Mega Drive-expert!
När jag liten åkte vi en gång om året till Nossebro marknad. På vägen hem stannade vi alltid vid Ginza, för man kunde köpa över disk där. (Vill i alla fall minnas att det inte var en regelrätt butik, utan man fick typ kolla i katalog så fick dom hämta.) En gång träffade vi en familj där, som hade sin hund med sig – som hette Ginza. Hardcore!
Kollade google maps för ett tag sedan, såg ut som de låg mitt ute i ingenstans bland åkrar o bondgårdar, inget man har vägarna förbi så att säga🤣
Men jo jag brukar handla där varje månad, 95% är filmer.
Kollade google maps för ett tag sedan, såg ut som de låg mitt ute i ingenstans bland åkrar o bondgårdar, inget man har vägarna förbi så att säga🤣
Men jo jag brukar handla där varje månad, 95% är filmer.
Helt rätt, Fåglum är... inte en metropol. 😁
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Handlar fortfarande CD, Blu-ray och ibland blir det något spel. Går verkligen att fynda där.
Som liten så brukade polarens plastfarsa samla ihop vänner och bekanta för att göra sambeställnigar. Kändes lite som julafton att sitta och läsa katalogen och bestämma sig för något som inte fanns i tv/radio-handlaren. Good times!
Ginza är för övrigt ett gammalt handelsdistrikt i Tokyo.
00:00:02:42
Förmodligen så blandade du ihop dem med Dischshop som gick i konkurs 2021.
Ja, det är möjligt.
Det är hopplöst att hitta saker på sajten, men jag köper CD-skivor och Blu-rays där ibland. Senast alldeles nyligen, faktiskt.