Jo, visst var det bättre förr
Går det att handla kläder där? Hade ingen aning..
Jo, de kallas väl "arbetskläder", men de går fint att ha som vilka kläder som helst. Men underkläder har de ju inte på Classe, så det får man köpa på ICA. Tråkigt nog så verkar ÖoB slutat med kläder för vuxna, brukade köpa paltorna där för en tio-femton år sedan.
Ba, har Clas Ohlsson kläder?
Jag handlar nästan bara kläder i en "överklass affär" men bara på rea när det är närmare priser för andra butiker.
Men nu handlar jag kläder typ 3 gånger om året.
Jepp. Och orkar man åka ut till större köpcentra så har ju Jula ännu större utbud av kläder, speciellt jackor och typ fritidskläder. Men de har ju inte något Dressman-utbud, så det går ju inte köpa kavajer, chinos eller liknande om man nu gillar den typen av klädstil.
Idag är det snarare att alla klarar sig själva.
Ska vi se mello? Nä jag kan streama det sen, eller se serie? Nä, folk kan ju välja när de vill titta på saker, för fanns det ju bara en tid och då anpassade sig folk.
Absolut, men är det bra eller dåligt att alla har ett val? Jag ser det som bra. För vissa kanske det andra alternativet hade varit bättre. Hur som helst tror jag väldigt få vill ha tillbaks det gamla när det gäller just linjärTV och dylikt.
Appropå kläder så handlar jag allt på typ zalando osv. Bekvämast och oftast billigast för mig. Ytterligare en "modernitet" som jag uppskattar.
9070 XT
9800X3D
Absolut, men är det bra eller dåligt att alla har ett val? Jag ser det som bra. För vissa kanske det andra alternativet hade varit bättre. Hur som helst tror jag väldigt få vill ha tillbaks det gamla när det gäller just linjärTV och dylikt.
Jag saknar faktiskt linjär-TV. 😅
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Jag hade önskat lite att streaming aldrig hade slagit igenom. Magin har lite försvunnit och nästan tagit död på bio.
Men det är svårt att gå tillbaka när något något mer lättillgängligt finns.
Lokaltidningen har fortfarande tv tablån där. Jävla nostalgibomb 😅
Förstår lol;) Lätt att säga men om streaming skulle förbjudas så skulle du "rasa!" på aftonbladet språk...lol
9070 XT
9800X3D
Jag hade önskat lite att streaming aldrig hade slagit igenom. Magin har lite försvunnit och nästan tagit död på bio.
Men det är svårt att gå tillbaka när något något mer lättillgängligt finns.
Ja jo, lättillgänglighet i sig kan absolut vara något negativt, tycker jag.
Gäller också hur det blivit med digitala spelbutiker på konsolerna. Det dödar långsamt fysiskt media för tv-spel, vilket jag tycker är enormt trist. Samtidigt kan man ju inte låta bli att nyttja det ganska ofta då det är så slappt och smidigt att kunna köpa spel på direkten, inte behöva gå och byta skiva/kassett osv, utan bara trycka på nästa ikon för att starta ett annat spel. Tråkig utveckling tycker jag totalt sett, bekvämlighet och lättillgänglighet är inte alltid något odelat positivt.
Saknar när man åkte in till stan för att köpa Deus Ex på releasedagen och kom hem med Mac-versionen istället för PC.
Sådant roligt minnen råkar man inte ut för längre! Fy vad trist det blivit.
Nämen saknar faktiskt 90-talet och tidiga 2000 väldigt mycket faktiskt.
Absolut, fattar, men när allt kommer omkring så skulle nog väldigt få vilja återgå till det gamla hur charmigt det än var.
Minns när jag köpte HL1...jäklar vilken känsla, sprang nästan hem med kartongen i ett hårt grepp.
9070 XT
9800X3D
Saknar tiden innan sociala medier fanns. Har en pojk som blir retad i skolan hade han varit ung på nittiotalet hade han sluppit skiten på kvällarna iallafall.
Nej, men vad fan! Det där gjorde ont att läsa, hoppas verkligen det blir bättre så fort det bara går. Vilken jävla skit, alltså.
Nej, men vad fan! Det där gjorde ont att läsa, hoppas verkligen det blir bättre så fort det bara går. Vilken jävla skit, alltså.
Eller hur, vill hjälpa men hur? Hjälper inte mycket att säga att allt kommer bli bättre heller. Men tro på det åtminstone och vi finns här för din son och dig om och när det behövs. Finns alltid goda krafter, tro på det.
9070 XT
9800X3D
Förstår lol;) Lätt att säga men om streaming skulle förbjudas så skulle du "rasa!" på aftonbladet språk...lol
Ptja, inte nödvändigtvis 😅 har inte haft en enda betald streamingtjänst för video någonsin tbfh.
Youtube är väl det jag skulle sakna egentligen. Men jag hade samtidigt massa inspelade program på VHS som knatte och det räckte långt - idag har jag istället en USB-disk till min TV som utgör en stor del av mitt tittande. ^^
PC och speltidningar från 80-90-talet. Det kan jag sakna. Började bli för mycket reklam i dom runt millennieskiftet tyvärr.
Skulle gärna ha ett gäng av dem på toaletten. Numera ligger min MBmanual där, inget nytt.
9070 XT
9800X3D
Slutsats: Egentligen från början en vidrig tråd då dess skapare saknar att gubbar inte längre slänger upp porrtidningar på kassabandet och ler sliskigt till unga tjejer. Ingen annan har ens kommenterat om det.
Takeaway: stötta de som blir mobbade med allt ni kan.Håller fullt med Sebastian: det gjorde ont, och du DarkSvenn1002 hör av dig när du vill. Finns här. Vill kunna hjälpa. Det är förjävligt.
9070 XT
9800X3D
Jösses, du är inte lite överdrivet känslig du om du nu tycker att hela tråden är vidrig för att jag tog upp en anekdot 😅
Får lägga till det på listan över saker jag saknar från förr; att folk inte blev lika grandiost upprörda över humoristiska vardagligheter. Men jag tror inte vi hört det sista i denna frågan, känns som du är en sån som inte gärna släpper saker i första taget.
Saknar tiden innan sociala medier fanns. Har en pojk som blir retad i skolan hade han varit ung på nittiotalet hade han sluppit skiten på kvällarna iallafall.
Sociala medier kan vara en jävla plåga men samtidigt är de faktiskt också en räddning för många mobbade. Att kunna knyta kontakter och träffa andra människor än de i klassen eller på skolan har hjälp många. Ett tveeggat svärd javisst - men före internet fanns det för många inga som helst möjligheter att träffa andra kompisar än de på skolan - och var man då mobbad...
Själv fick jag vänta till gymnasiet för att inse att det faktiskt fanns folk som var intresserade av annat än fotboll, bandy och motorer.
Sociala medier kan vara en jävla plåga men samtidigt är de faktiskt också en räddning för många mobbade. Att kunna knyta kontakter och träffa andra människor än de i klassen eller på skolan har hjälp många. Ett tveeggat svärd javisst - men före internet fanns det för många inga som helst möjligheter att träffa andra kompisar än de på skolan - och var man då mobbad...
Själv fick jag vänta till gymnasiet för att inse att det faktiskt fanns folk som var intresserade av annat än fotboll, bandy och motorer.
Jag gjorde en tråd om den frågan förut, också nostalgisk längtan till det gamla internet. Före sociala medier, men när det fanns så många sajter för specialintressen.
Slutsats: Egentligen från början en vidrig tråd då dess skapare saknar att gubbar inte längre slänger upp porrtidningar på kassabandet och ler sliskigt till unga tjejer. Ingen annan har ens kommenterat om det.
Takeaway: stötta de som blir mobbade med allt ni kan.Håller fullt med Sebastian: det gjorde ont, och du DarkSvenn1002 hör av dig när du vill. Finns här. Vill kunna hjälpa. Det är förjävligt.
Äh, lägg inte mer energi på det. Trådskaparen brukar lägga ut diverse "bait" för att provocera då och då. Sen om någon reagerar så ska det förminskas/förlöjligas eller "det var väl inte så farligt" osv, osv. Alla med lite sunt förnuft fattar väl att det inte är något "HÖHÖ skööööjjj" med att gamla gubbar gör unga tjejer illa till mods... Så bara ignorera det, det är inte en diskussion värd att ta. Om det är något som trådskaparen saknar från "den gamla goda tiden" så, ja, det säger ju rätt mycket om honom.
Äh, lägg inte mer energi på det. Trådskaparen brukar lägga ut diverse "bait" för att provocera då och då. Sen om någon reagerar så ska det förminskas/förlöjligas eller "det var väl inte så farligt" osv, osv. Alla med lite sunt förnuft fattar väl att det inte är något "HÖHÖ skööööjjj" med att gamla gubbar gör unga tjejer illa till mods... Så bara ignorera det, det är inte en diskussion värd att ta. Om det är något som trådskaparen saknar från "den gamla goda tiden" så, ja, det säger ju rätt mycket om honom.
Jag fattar Sebastian, ska inte svälja betet. Tack Vet att det inte går att vinna över stackars männikor som honom men känner man tillräckligt starkt för saker så är det svårt att låta bli. Precis vad de vet och försöker komma åt.
Tack för att du påminde mig vännen.
9070 XT
9800X3D
Det är klart en hel del från 80-90 talet som saknas i nån form eller annan.
Fungerande sjukvård på orten, kollektivtrafik, postgubben kom med post och paket varje dag och även ringde på dörren med paket för att lämna.
Butiker fanns lite överallt, nu är allt sammanslaget till ett par stora butiker.
Allting var inte så jävla fyrkantigt som det är nu, (Så fort nånting inte sker efter en mall så totalhaverar allting för det finns ingen plats för eget tänk/initiativ)
Ska nog sätta en triggervarning på det stycket, så det inte sätter igång fler blandade utfall om alltifrån Donald Trump/Maga till 1930-talet och dessutom föraningar om världens undergång. ☺️
Ja jag saknar också en tid då jag slapp läsa skit på internetforum.
Absolut men där kan man ju välja själv. Skit för dig kanske inte är det för någon annan.
Och forum på nittiotalet, oh my god..visst var en annan gemenskap ofta men om du sa "fel" saker på "fel" plats... fanns ingen nåd. Var insyltat i 3D scenen då.
9070 XT
9800X3D
Absolut men där kan man ju välja själv. Skit för dig kanske inte är det för någon annan.
Och forum på nittiotalet, oh my god..visst var en annan gemenskap ofta men om du sa "fel" saker på "fel" plats... fanns ingen nåd. Var insyltat i 3D scenen då.
I det stora hela, forum är snällare nuförtiden, de som är ute efter en "fight" har blivit smartare då de vill "vinna" är att få motparten avstängd. En liten seger for shure men ändå en seger tycker de.
9070 XT
9800X3D
Känner själv att jag romantiserar mycket av 80-90-talet. Kommer ofta fram till att det är hur jag själv var som jag saknar. Jag tror pä ett sätt att ju mindre man vet om alternativen och omvärlden desto lättare är det att vara lycklig. Som 8-15-åring var jag fri som en fågel. Behövde knappt oroa mig för pengar, mat, jobb eller ens skolan. Bara konsumera film, spel och TV. Största valen under veckan var vilken glass man skulle köpa när man var ute och cyklade.
Såg jag en gubbe som lade upp porr och log mot tjejen i kassan var det såklart bara ännu en rolig händelse den dagen, något att berätta för kompisarna. Det var ju inte precis som att det fanns en tanke på någon sexuell trakasseri. Man var helt enkelt lyckligt ovetandes. Både om sociala frågor men även om vilka spel och filmer som såg ansågs vara bra.
Vet inte om det är samma med dagens unga. Nu med sociala medier och internet blir allt en tävling och man ser/jämför sig med alla andra hela tiden. Skryt ,skryt,skryt. Spel och film får hatstormar online utan att förtjäna det och folk är helt rabiata. Sociala medier kan vara en av världens sämsta uppfinningar.
Ja jag saknar också en tid då jag slapp läsa skit på internetforum.
Fan, då får du gå långt tillbaka. 😁 Även BBS var ju fyllda med allsköns smörja ibland.
Fan, då får du gå långt tillbaka. 😁 Även BBS var ju fyllda med allsköns smörja ibland.
Ärligt talatså tror jag han får gå tillbaks till internets födelse för att vara helt "clean"
9070 XT
9800X3D
åg jag en gubbe som lade upp porr och log mot tjejen i kassan var det såklart bara ännu en rolig händelse den dagen, något att berätta för kompisarna. Det var ju inte precis som att det fanns en tanke på någon sexuell trakasseri. Man var helt enkelt lyckligt ovetandes.
Ja det är väl en sak, att berätta det som en fin händelse som man saknar i nutid betyder ju något helt annat. Hur kan man ens tänka på sådana händelser och "sakna" det ? Weird.
9070 XT
9800X3D