Oblivion Remastered gillas av Steam-spelarna
"Det finns på Game Pass om du vill testa för en liten peng"
Är det inte hela spelet på gamepass?
Jo. Det står bara att du kan testa det på Game pass för en liten peng.
Eller ja, Deluxe Edition ingår inte så du missar några småsaker om vi ska vara petiga.
Man får tänka på att det är just en Remaster och inte Remake så även om det ser betydligt snyggare ut så är det samma spel i grund och botten.
Vilket är exakt vad jag ville att det skulle vara
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Har man ändrat gameplay såsom level systemet något? Eller skalar fiender med din level också?
Enligt vad som är skrivet så har de ändrat leveling systemet något så att du kan sätta ut dina points efter level var du vill och att det inte är styrt av vad du valt som major och minor skills eller två primary attributes.
Man får precis som vanligt levels baserat på när man skillar upp i sina sju major skills.
Det skrivs även att man "tonat ned" den automatiska skalningen av fiender. Men den är inte helt borta. Så i teorin kan man fortfarande ställa till det för sig om man tex väljer icke combat major skills som man sedan använder någon cheese metod för att ranka upp till max fort. Då kan man stå där med hög level men låg skill level i combat skills eftersom icke combat skillsen man just cheesade upp (tex sneak genom att sneaka runt i cirklar runt en sovande NPC) just höjt ens egen level en hel del och därmed även fiendernas. Men det skall inte vara lika illa som tidigare.
Som tidigare lär det väl vara en workaround att om man nu vill använda cheese metoder att få upp vissa skills. Som tex sneak nämnt ovan, så kan man sätta dem som Minor skills istället så påverkar det inte ens level.. Läser nu att minor skills visst påverkar level i den här versionen, men väldigt lite jämfört med major. Så det är nytt.
Jag har inte testat den här versionen ännu så jag hänvisar till vad som är skrivet av andra efter googling
Edit: Lägger till att exp till skills vid användning fungerar precis som tidigare. Dvs skills du har som marjor skills får en bonus så de är enklare att levla upp. Men alla skills som hör till den arketyp du valt får även en bonus oavsett om de är major eller minor skills. Tex Combat, Magic, stealth.
Har man ändrat gameplay såsom level systemet något? Eller skalar fiender med din level också?
HUD, menu and map reworks
Improved UI for systems like Persuasion, Clairvoyance, and more
Modifications to levelling, encumbrance, non-combat perks, and other mechanics
Improved enemy scaling
Enhanced accessibility features
Additional autosaves
Revised first-person and third-person camera
1# FZ Troll
Min taktik i Oblivion var alltid att helt sonika sluta levla efter level fem eller sex. Eftersom fienderna levlade med dig, så var det inget problem att klara kampanjen på level fem eller sex.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Min taktik i Oblivion var alltid att helt sonika sluta levla efter level fem eller sex. Eftersom fienderna levlade med dig, så var det inget problem att klara kampanjen på level fem eller sex.
För mig så var story aldrig den intressanta delen. Så jag försökte alltid levla upp för att få nya mobs
Bethesda gav tydligen Steamnycklar till alla som jobbar med Skyblivion, vilket är rätt schysst
Spelade aldrig klart oblivion. Har ett svagt minne att jag blev vampyr och sen inte blev av med det. Tappade suget och la ned. Kanske dags att prova igen?
Ja det är riktigt tråkigt att bli vampyr och tappa suget.