Oblivion-remastern avtäcks (antagligen) i kväll
Buhu, vi fattar, du ogillar remasters och allt var bättre förr. Vi andra ska njuta av ett jävligt bra spel medans du hänger läpp.
Vem har sagt att jag hänger läpp?
Tycker alltid det är komiskt hur ofta folk vill koppla kritik till något slags personligt känslomässigt tillstånd. Hat, upprörd, "hänga läpp", ledsen, m.m.
Nej min vän, det går faktiskt att ha åsikter om saker som man inte personligen påverkas av.
Vem har sagt att jag hänger läpp?
Tycker alltid det är komiskt hur ofta folk vill koppla kritik till något slags personligt känslomässigt tillstånd. Hat, upprörd, "hänga läpp", ledsen, m.m.
Nej min vän, det går faktiskt att ha åsikter om saker som man inte personligen påverkas av.
Skillnad på att ha en åsikt och aktivt lipa flera gånger i en tråd om en remaster när man hatar remasters, vad gör du ens i tråden? Jo, hänger läpp, ha d gött.
Skillnad på att ha en åsikt och aktivt lipa flera gånger i en tråd om en remaster när man hatar remasters, vad gör du ens i tråden? Jo, hänger läpp, ha d gött.
Där ser man. Visste inte att man "lipar" när man svarar på tilltal. Men faktumet att jag inte tillber vid Bethesda-altaret verkar trigga vissa individer här.
Där ser man. Visste inte att man "lipar" när man svarar på tilltal. Men faktumet att jag inte tillber vid Bethesda-altaret verkar trigga vissa individer här.
Nej, inte Bethesda-altaret längre. Den studion har djupa problem numera.
Däremot ni som svär vid Oblivion-altaret, det har alltid varit en känslig sak för oss Oblivion-lovers.
Memento Mori
lol... 9/10 män jag väljer och kör "randomize" på har make-up. man eller kvinna är inget val ens.
Nåväl, blir billigare för mig ´+ får nöjet att lämna en negativ recension
Förvånar inte det minsta.
Jag "lipar" väl ännu en gång då och konstaterar åter att "moderna remasters/remakes suger alltid."
Always choose the OG, boys and girls!
lol... 9/10 män jag väljer och kör "randomize" på har make-up. man eller kvinna är inget val ens.
Hahaha nu gör du ett problem utav något som inte är ett problem. Jag ska ge dig lösningen, redo? Kör inte randomize, problem solved. Fan va ni macho män är känsliga och lipar över allt trots att er image ska vara tvärtom, starkt jobbat
Har noll intresse i denna "remaster".
Men jag har dock inte spelat Oblivion förr, så jag köper gärna originalet på skiva, någon gång.
Rekommenderar att låta bli. Det var spelet som fick mig att sluta spela elder scrolls-spelen i sorg över hur mycket sämre det var än de tidigare.
Rekommenderar att låta bli. Det var spelet som fick mig att sluta spela elder scrolls-spelen i sorg över hur mycket sämre det var än de tidigare.
Mitt insteg i serien var Skyrim, så det kan väl lika bra att beta av serien baklänges, då kan det bara bli bättre istället!!!
Mitt insteg i serien var Skyrim, så det kan väl lika bra att beta av serien baklänges, då kan det bara bli bättre istället!!!
Hehe, genialt!
Du finner alltså nöje i att lämna negativa recensioner? Och över en sån skitsak? Säger en hel del om dagens gamers alltså. Jösses...
Känns som en fånig grej att hänga upp sig på. Det är ju sliders med make-up så när du tar slumpmässigt så är chansen stor att du får makeup på din karaktär.
Och det är en gång du behöver irriteras av "kroppstyp 1 eller 2".
Så vill du hitta fel kan du alltid göra det.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Du finner alltså nöje i att lämna negativa recensioner? Och över en sån skitsak? Säger en hel del om dagens gamers alltså. Jösses...
Tyvärr har många s.k "gamers" blivit extremt patetiska nuförtiden, där de ska hitta något negativt i allt, ännu sorgligare att bemöda sig att skriva en negativ recension när man bara har kommit till karaktärsskapandet... Om man sedan som "gamer" tillbringar mer tid på att hitta negativa saker, än att fokuserar sig på sådant som gör en glad, se de positiva aspekterna, så bör man fråga sig vad fan man håller på med.
Som jag nämnde i en annan tråd, så är "gamers" lätt den största gruppen som frentiskt hatar på sin egen hobby. Otroligt tröttsam på det negativa klimatet vissa individer ständigt frambringar i varannan tråd...
"Body Type 1/2"
Nah det blir ett skip från mig, tur att vi kommer se mindre och mindre utav detta bullshit nu iallfall.
👶👶
"Body Type 1/2"
Nah det blir ett skip från mig, tur att vi kommer se mindre och mindre utav detta bullshit nu iallfall.
Jo, det är ju lite bullshit att det bara skulle finnas två body types. Hur många tycker du att det ska finnas för att du ska överväga ett köp?
"Body Type 1/2"
Nog för att jag till och med tycker att det är liiite löjligt att de gör en sådan här ändring, men att skippa ett spel helt på grund av det känns ännu löjligare.
Tycker det är intressant att folk klankar ner på andra för att de tycker "Body Type 1/2" är en dealbreaker. Men så fort någon skapar och laddar upp en mod på Nexusmods, för att återställa de gamla kroppstyperna, så plockar moderatorerna ner den.
https://www.nexusmods.com/oblivionremastered/mods/84
https://www.nexusmods.com/oblivionremastered/mods/116
Så uppenbarligen så är "kroppstyper" en väldigt stor grej och dealbreaker, även bland dess "supportrar".
Tycker det är intressant att folk klankar ner på andra för att de tycker "Body Type 1/2" är en dealbreaker. Men så fort någon skapar och laddar upp en mod på Nexusmods, för att återställa de gamla kroppstyperna, så plockar moderatorerna ner den.
https://www.nexusmods.com/oblivionremastered/mods/84
https://www.nexusmods.com/oblivionremastered/mods/116
Så uppenbarligen så är "kroppstyper" en väldigt stor grej och dealbreaker, även bland dess "supportrar".
modsen är redan bortagna, bra gjort av Nexus tycker jag
modsen är redan bortagna, bra gjort av Nexus tycker jag
Hur så?
Hur så?
Du är inte ens intresserad av spelet men du måste ändå sitta i tråden och gnälla om skitsaker? Det handlar om några ord i ett val som tar några sekunder av ens liv, det har ingen påverkan på spelet i sig. Gå vidare, snälla.
Du är inte ens intresserad av spelet men du måste ändå sitta i tråden och gnälla om skitsaker? Det handlar om några ord i ett val som tar några sekunder av ens liv, det har ingen påverkan på spelet i sig. Gå vidare, snälla.
Javisst ja, så dumt av mig, jag har ju så väldigt svårt att hänga med i språkutvecklingen. Tydligen räknas det nu som att "gnälla" när man ber någon att vidareutveckla en kommentar.
Men om det är som du säger, att det bara "handlar om några ord i ett val som tar några sekunder av ens liv" och som "har ingen påverkan på spelet i sig.", då kan man ju fråga sig varför folk blir så triggade när någon gör en mod för att återställa dom gamla orden? 🤔
Hur så?
Hat mot body type 1 och 2 kommer från hata mot Transpersoner, så att Nexsus tar bort såna här mods är bra och vissar att Nexus inte tolerar Transfobi.
du själv kanske inte hatar transpersoner men faktan är att all det här hatet mot body type 1/2 började hos Transphobs och spräde sig sen ut
Hat mot body type 1 och 2 kommer från hata mot Transpersoner, så att Nexsus tar bort såna här mods är bra och vissar att Nexus inte tolerar Transfobi.
du själv kanske inte hatar transpersoner men faktan är att all det här hatet mot body type 1/2 började hos Transphobs och spräde sig sen ut
Jag tycker absolut inte nexus ska lägga sig i och plocka bort denna mod, I övrigt bryr jag mig inte om debatten
Det handlar alltså enbart om ideologisk övertygelse, tack för att du klargjorde det.
Det handlar alltså enbart om ideologisk övertygelse, tack för att du klargjorde det.
Du kanske kan förklara varför du tycker det är så hemskt istället att det kallas för body 1 & body 2? Jag själv tycker det räcker gott med två kön och att man är det man föds som, men jag skulle aldrig lägga en sekund på att bli irriterad över det här. Indulge oss
Javisst ja, så dumt av mig, jag har ju så väldigt svårt att hänga med i språkutvecklingen. Tydligen räknas det nu som att "gnälla" när man ber någon att vidareutveckla en kommentar.
Men om det är som du säger, att det bara "handlar om några ord i ett val som tar några sekunder av ens liv" och som "har ingen påverkan på spelet i sig.", då kan man ju fråga sig varför folk blir så triggade när någon gör en mod för att återställa dom gamla orden? 🤔
Ja, det kan man verkligen undra. Jag förstår varken varför man skulle behöva en sån mod eller varför Nexus tar bort dom.
Men som sagt, du har gjort det tydligt att du inte tänker spela spelet eller någon annan remaster redan innan det där dök upp online, så varför lägger du ner energi på något sånt här? Det är det jag menar med dagens gamers som verkar vara mer intresserade av att vara kulturkrigare än att faktiskt spela. Det är ett beteende jag inte förstår.
Du kanske kan förklara varför du tycker det är så hemskt istället att det kallas för body 1 & body 2? Jag själv tycker det räcker gott med två kön och att man är det man föds som, men jag skulle aldrig lägga en sekund på att bli irriterad över det här. Indulge oss
Märkligt, jag tror inte jag skrivit eller ens antytt att det skulle vara "hemskt", men det var en vacker halmdocka i alla fall.