Palworld-utvecklaren pekar på andra spel i sitt försvar mot Nintendo-stämningen

Robot
Palworld-utvecklaren pekar på andra spel i sitt försvar mot Nintendo-stämningen

Och hoppas att patenten ska ogiltigförklaras.

#Nintendo, #Palworld, #Pocketpair, #Pokémon

Medlem

Det sjuka är att detta ens är en grej och är även den främsta anledningen till att jag fullt ut bojkottar Nintendo numera. Sådant patenttrollande är direkt skadligt för hela spelindustrin.

Medlem

Ett spel dom verkligen hade kunnat hänvisa till är ju annars Pokemon...

Medlem

Coromon?!

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Coromon?!

Fick inte lika stort genomslag, så det hade inte varit en lika stor fjäder i hatten för Nintendo om de vann.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

more like Boringworld,

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Ett spel dom verkligen hade kunnat hänvisa till är ju annars Pokemon...

Du menar att de i en stämning där de anklagas inkräkta på ett patent som används i Pokémon ska peka på Pokémon som ett exempel där det används? 😅😋

Medlem
Skrivet av wreckah:

Du menar att de i en stämning där de anklagas inkräkta på ett patent som används i Pokémon ska peka på Pokémon som ett exempel där det används? 😅😋

Ärlighet varar längst? 🤷‍♂️

Kontot avslutas

Nintendo kan äta en påse med dynga. Bort med Nintendo, Bort med EA och Ubisoft och Naughty dog. Bort med all skit och idioter och spel industrin skulle bli bättre för oss alla.

Nintendo stämde Palworld för denna jävla spel mechanic för dom är sura att dom inte skapa ett så bra säljande spel och dom är rädd at om någon skapar bättre spel än vad dom själva skapa så försvinner all deras relevans ut igenom fönstret.

Jag säger det som jag sagt i 10 år nu Nintendo kan gå samma öde tillmötes som Sega.

Medlem

Tänk om Nintendo vinner, och alla dom andra spelen måste patchas?

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Tänk om Nintendo vinner, och alla dom andra spelen måste patchas?

Tack och lov så gäller detta inte I EU och USA. Man nämligen inte skaffa patent på spelmekanik, utan bara fulländade system (som t.ex Nemesis systemet i Shadow of Mordor).

Medlem
Skrivet av Roxilius40:

Nintendo kan äta en påse med dynga. Bort med Nintendo, Bort med EA och Ubisoft och Naughty dog. Bort med all skit och idioter och spel industrin skulle bli bättre för oss alla.

Nintendo stämde Palworld för denna jävla spel mechanic för dom är sura att dom inte skapa ett så bra säljande spel och dom är rädd at om någon skapar bättre spel än vad dom själva skapa så försvinner all deras relevans ut igenom fönstret.

Jag säger det som jag sagt i 10 år nu Nintendo kan gå samma öde tillmötes som Sega.

Vad har Naughty Dog gjort?

Medlem

Orka supporta Nintendo. Emulatorer är det bästa som hänt.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det sjuka är att detta ens är en grej och är även den främsta anledningen till att jag fullt ut bojkottar Nintendo numera. Sådant patenttrollande är direkt skadligt för hela spelindustrin.

Riktigt vidrigt.
Vad är ens syftet? Att öka försäljning genom att hindra andra att skapa ”konkurrerande” spel?

Kontot avslutas
Skrivet av lolipopapa1:

Förstört sina bra spel.

Medlem
Skrivet av Roxilius40:

Förstört sina bra spel.

Hur då? Last of Us 1 och 2 är ju jätte bra spel

Om du pratar om deras gammla spel serier så är ju crash 1, 2 och 3 remaken skit bra och 4 också.

Jak and Daxter är väll den ända seriern som dom inte gjort nåt med på flera år

Medlem
Skrivet av Roxilius40:

Last of US 2 a ren dynga. Neil Druckmann är en idiot som tyckte låts oss ta död på Joel brutalt för jag hatar vita män i media.
Sedan låter vi några idioter skriva spelet som en värdelös våt fanfiction/ tonårs drama. Spelet gick från post apokalyptisk överlevnad till överlev känslor och ta hämnd fast orka ta dö på den du skulle ta dö på så det sket vi. Visst Elie mördar ju en del när o kär till den där Diken men ja. Hela story är det sämsta jag sätt på år o dagar Förutom Ass in creed shadow som också värkar skriven som en våt fan fiction.
Men det är ju typiskt människor i stället för överleva så börjar vi mörda varandra pga känslor.
Sedan så var game play väldigt repetitivt och tråkigt och det kommer från någon som spelar mmo spel där ALLT är fan repetitivt

Jag gillade första Last of US även om jag e skit less på överleva end of the world spel men det var kul och storyn rätt okej följ dessa 2 som ska överleva.

Sedan så Uncharted 4 och Uncharted: The Lost Legacy ganska mediocre uttjatat spel och ärligt tycker dom skulle slutat efter 3an.

Naughty dog har inget att göra med crash N. Sane Trilogy eller Crash 4 "Vicarious Visions, Toys for Bob, Iron Galaxy Studios" Är som du ska tacka det för. Så ge inte kredit till Naughty dog för något dom inte gjort. Det för klarar varför dom var bra Äkliga Druckmann kunde ej förstöra dom.

Naughty dog gick åt helvete den dagen Druckmann tog över.

okej? its just a game. why you haf to be mad

Medlem
Skrivet av Roxilius40:

Först och främst, censurera inlägget ifrån spoiler.

Sedan: Last of us Part II hyllar karaktärer Joel. Ellie, Dina, Tommy och Jesse pratar gott om Joel genom hela spelet. Det är som en lång homage till Joel.

Sist: Neil Druckmann har arbetat hos Naughty Dog sedan Uncharted 1. Hans största kontribution är Uncharted 2, 4, Last of as Part I och Part II. DLC till uncharted 4, som du nämnde, är fantastiskt bra den också. Det spelet han har medverkat minst i är Uncharted 3, vilket också är det sämre spelet i serien, fortfarande bra dock.
Druckmann är en av de bästa regissörerna som finns.

Kontot avslutas
Skrivet av itsnotme:

Först och främst, censurera inlägger från spoiler.

Sedan: Last of us Part II hyllar karaktärer Joel. Ellie, Dina, Tommy och Jesse pratar gott om Joel genom hela spelet. Det är som en lång homage till Joel. Spelet är 5 år gammalt nu.

Sist: Neil Druckmann har arbetat hos Naughty Dog sedan Uncharted 1. Hans största kontribution är Uncharted 2, 4, Last of as Part I och Part II. DLC till uncharted 4, som du nämnde, är fantastiskt bra den också. Det spelet har har medverkat minst i är Uncharted 3, vilket också blev det sämsta
Druckmann är en av de bästa regissörerna som finns.

Varför spoiler ? Dom som älskar dyngan har redan 100% skiten och dom som hatar det bryr sig inte och dom som ej vill spela det bryr sig inte heller.

Tar man droger så tycker man Druckmann e bäst eller om man älskar DEI så kanske tycker man det. hyllar Joel genom att brutalt mörda honom och ursäkten att brutalt mörda han för att man hatar vita män är inge bra ursäkt "jag Fuckmann har sagt det själv han hatar vita män.

Amy Hennig
Josh Scherr
E. Daniel Arey

Var dom som höll i tyglarna för skrivandet av tidigare uncharted spel dom som gjorde bra jobb och såg till att Fuckmann inte gick överstyr speciellt tack vare Amy Hennig och det märks i A Thief's End när Amy inte är kvar och idiotmann styrde så blev storyn bara sämre.

Och Sedan att idiotmann kalla folk för rasister och homofober och troll bara för man inte gillar spelet visar ju bara vilken idiotisk barn unge han är. Alla som klaga på spelet klaga på storyn, hur tråkigt game play var och hur dom mörda en favorit karaktär det hade inget med Homophobia eller rasism att göra.

Men idioter skyller på alla andra och ljuger för att bli omtyckt.

Medlem
Skrivet av Roxilius40:

Varför spoiler ? Dom som älskar dyngan har redan 100% skiten och dom som hatar det bryr sig inte och dom som ej vill spela det bryr sig inte heller.

eller om man älskar DEI så kanske tycker man det.

och det vart allt jag behövde läsa. goodbye sir

Medlem

Helt rätt av Nintendo!

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Jävligt bra spel

1
Skriv svar