Rebellion om Atomfall-släppet på Game Pass: "En jättesuccé"
Får hoppas att Microsoft betalar bra, för de har bara 900 spelare på Steam som spelar just nu.
Glöm inte Xbox. Jag spelar där. Ett bra spel, oväntat lir från dom. Behöver "lite" finputs till, annars tycker jag det är OK. Har fastnat i "Avowed" nu, trodde inte jag skulle gilla det, men det är ganska kul, snygg grafik och trevliga miljöer.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Får hoppas att Microsoft betalar bra, för de har bara 900 spelare på Steam som spelar just nu.
Har aldrig riktigt sett poängen med att mäta framgång genom aktivt spelarantal. Jag antar att det ligger lite vikt i det om det är ett spel som är beroende av en aktiv spelarbas (typ ett MMO), men för ett linjärt singleplayer-spel? Nja.. Dessutom tror jag att en majoritet av PC-spelare spelar/spelade det via Gamepass.
Kul för studion. Jag har inte haft tid för mer än inledningen än, men det lovade ganska gott. Gillar verkligen settingen. Ska ta tag i det nu när jag är klar med South of Midnight.
Kul att studion är nöjda!
Håller på med 100% achivements i skrivande stund. Underskattat spel som fått en hel del (i mitt tycke) oförtjänt dålig kritik.
Framför allt upplever jag inte alls spelet som särskilt kort. Jag höll på bortåt 25 timmar för en första genomspelning. Rätt lagom för att inte tröttna på game play, världsbygget eller storyn. Vet att internet kryllar av folk som säger sig klara av det på under 10 timmar utan att ens försöka, men dessa kan knappast läsa all lore, utforska världen eller följa särskilt många av de ledtrådar som utgör spelets quest-system. Eller så är de spelproffs ut i fingerspetsarna förstås. Brukar vara så på nätet.
Har bara spelat lite i början än. Assassin's Creed Shadows är för intressant just nu för mig. Men har det installerat så det ligger på tur när jag är klar med Shadows. Det verkade käckt de lilla jag testa. Spela kanske ett par timmar bara. Gillar att man kan spara vart man vill. Sen kändes själva miljön verkligen lite som att va i en liten by på engelska landsbygden. Väldigt stereotypiska engelska figurer man träffar i början tycker jag men på ett positivt sätt. Gillart. Det är ju en grymt bra möjlighet för mindre spel att nå den stora skaran genom Game Pass och Playstation Plus t.ex. Hittat många spel på Game Pass som jag gillat men som jag inte haft en tanke på att köpa innan.
Jag tyckte detta var riktigt kasst... spelade 2-3 timmar och sen gav jag upp... pallade inte!
Om man gjorde som jag, irrade in mig i helt fel områden i början utan att göra uppdragen så blir man lätt överväldigad av allt.
Jag är inte van vid den här typen av spel.
Hittade dock tillbaka till första området, men klarar inte av att lista ut vart jag ska ta vägen på uppdragen...hatar att läsa eller kolla guider på youtube så avvaktar lite.
Scandinavian XBOX Network Gamers
Om man gjorde som jag, irrade in mig i helt fel områden i början utan att göra uppdragen så blir man lätt överväldigad av allt.
Jag är inte van vid den här typen av spel.
Hittade dock tillbaka till första området, men klarar inte av att lista ut vart jag ska ta vägen på uppdragen...hatar att läsa eller kolla guider på youtube så avvaktar lite.
Du kan ändra svårighetsgraden på flera vis inklusive hur mycket hjälp du får, vill du ha markörer på kompass och karta som direkt visar exakt vart du måste gå utan att behöva leta så är det bara ändra i inställningarna. Jag kan själv gå vilse inne på lokala Ica så det var en inställning jag ändrade direkt.
Får hoppas att Microsoft betalar bra, för de har bara 900 spelare på Steam som spelar just nu.
Jag har hört att det är engångssumma och/eller betalt per installation när man får med spel i Game Pass.
Så Game Pass ÄR bra för utvecklare. Vem visste det?
Tydligen innebär en jätte succe på Game Pass inte att man får tillräckligt betalt för att ha råd att göra en uppföljare.
Du kan ändra svårighetsgraden på flera vis inklusive hur mycket hjälp du får, vill du ha markörer på kompass och karta som direkt visar exakt vart du måste gå utan att behöva leta så är det bara ändra i inställningarna. Jag kan själv gå vilse inne på lokala Ica så det var en inställning jag ändrade direkt.
Låter perfekt, den inställningen borde finnas i alla spel
Innebär det 8% uppföljare som också är nya varumärken?
Asså det är kvantfysik och sånt som spelar in. Ni skulle inte fatta.
As sugen på spelet men det verkar kräva ett RTX 2060 kort o jag äger ett GTX 1070 kort. Tror ni min bur orkar driva spelet eller är det just Ray Tracing som spelet kräver för att kunna startas...??,?..
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Har aldrig riktigt sett poängen med att mäta framgång genom aktivt spelarantal. Jag antar att det ligger lite vikt i det om det är ett spel som är beroende av en aktiv spelarbas (typ ett MMO), men för ett linjärt singleplayer-spel? Nja.. Dessutom tror jag att en majoritet av PC-spelare spelar/spelade det via Gamepass.
Om du inte mäter hur framgångsrikt ett spel är på antalet spelare, hur mäter du det då? Antal MB nedladdat?
I drank what?
Jag är 16h in i spelet och jag gillar det skarpt. Tycker de fått till utforskandet bra när man spelar på deras rekommenderade svårighetsgrad, man får tillräckligt med hintar utan att för den delen märka ut exakt på kartan vart man ska gå.
Nackdelen är väl att det tog lång tid innan jag lyckades låsa upp alla skills samt fatta att man kunde uppgradera vapnen, hade ju kunnat plocka och uppgradera massa vapen vid den här tidpunkten om man bara plockat upp alla vapen man hittat typ.
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Om du inte mäter hur framgångsrikt ett spel är på antalet spelare, hur mäter du det då? Antal MB nedladdat?
Antal sålda exemplar, eller om spelet går med vinst eller förlust.
Låter perfekt, den inställningen borde finnas i alla spel
Håller med. Avskyr hur spel ska handleda en för varje millimeter så spelaren inte riskerar känna sig kränkt av att inte inom en sekund hitta vad som behövs för att komma vidare.
Antal sålda exemplar, eller om spelet går med vinst eller förlust.
... för att spela det måste du köpa det/hyra game pass. Så hur är "antalet spelare" ett dåligt sätt att mäta igen? Eller menar du att en succé är folk som köper men inte spelar?
I drank what?
Om du inte mäter hur framgångsrikt ett spel är på antalet spelare, hur mäter du det då? Antal MB nedladdat?
Antal sålda exemplar, eller om spelet går med vinst eller förlust.
... för att spela det måste du köpa det/hyra game pass. Så hur är "antalet spelare" ett dåligt sätt att mäta igen? Eller menar du att en succé är folk som köper men inte spelar?
Tänker att det blir lite hur man tolkar ordet framgångsrik.
Är ett spel med många spelare framgångsrikt eller populärt?
Är att vara framgångsrik knutet till att tjäna pengar, eller finns det andra sätt där man kan vara framgångsrik som inte inkluderar pengar?
I detta fall ser jag inga problem med att säga att spelet är framgångsrikt då detta enligt mig kan mäta prestationer som inte nödvändigtvis har med pengar att göra.
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Tydligen innebär en jätte succe på Game Pass inte att man får tillräckligt betalt för att ha råd att göra en uppföljare.
Vilka? Eller är det..... Trust me, bro!?