Oblivion-remastern avtäcks (antagligen) i kväll

Medlem

Så grymt taggad!

Är lite orolig dock att spelet kommer bli lite brunt och mörkt till utseendet efter det man sett på läckta bilder, Oblivion för mig är ett väldigt grönt, färgglatt och mysigt ljust spel.

Medlem

Hoppas verkligen på fysisk utgåva, orka digitalt! (bonus vore en fet collectors edition!!)

Medlem
Skrivet av blackidus:

Så grymt taggad!

Är lite orolig dock att spelet kommer bli lite brunt och mörkt till utseendet efter det man sett på läckta bilder, Oblivion för mig är ett väldigt grönt, färgglatt och mysigt ljust spel.

Skyblivion kommer att vara färggrannt (och säkert bättre) och det släpps i sommar!
Ser mer fram emot det, men ska bli kul att testa denna remastern på gamepass så länge

signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Utan att veta någonting om denna remaster/remake/whatever så rekommenderar jag att du nog spelar den istället för originalet. Det har åldrats ganska mycket och det säger jag vars favoritspel är Oblivion.

Nä, moderna remasters/remakes suger alltid.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

En av FZ's största gnällspikar, ändra dig aldrig

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Tycker de som gjort på det här sättet (gamla motorn snurrar i bakgrunden och ny grafikmotor på toppen) varit riktigt bra. Diablo 2 Resurrected exempelvis. Det är ju liksom samma spel (med lite buggfixar och qol-ändringar osv), fast med ny fin grafik som snurrar. Jag hoppas det här är något liknande!

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Vilket trams. Hela grejen med remasters är ju att det är samma spel, bara det att man har putsat till det och gjort det spelart på nyare hårdvara. Varför skulle det vara sämre? Då har ju något gått väldigt fel isåfall.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Så du menar att ex Resident Evil 1 remake suger? Resident Evil 2 remake suger? Silent Hill 2 remake suger?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vilket trams. Hela grejen med remasters är ju att det är samma spel, bara det att man har putsat till det och gjort det spelart på nyare hårdvara. Varför skulle det vara sämre? Då har ju något gått väldigt fel isåfall.

Därför att man ofta tar sig allt för stora friheter med att "uppdatera" grafiken och ofta kan inte dra sig för att lägga till en massa "QOL" skit. Något som jag anser, förstör spelens andemening.

Medlem
Skrivet av yogibear82:

Så du menar att ex Resident Evil 1 remake suger? Resident Evil 2 remake suger? Silent Hill 2 remake suger?

Enligt min egen åsikt? Ja.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

om det är 2026 så tatuerar jag Todds ansikte på min röv

Då får du ladda upp bildbevis i tråden 👍

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Lagom pepp av nostalgiska skäl.
Oblivion var introduktionsspelet för mig när det kommer till elder scrolls och openworld rpg överlag.

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Nope!

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro

Medlem

*Hästrustning köpes separat

Medlem

I Unreal 5 motorn. Ska bli intressant.

Medlem

Är lite sorgliga att de inte mäktar med att släppa TES VI någon gång. Detta är väl bara ett släpp för att försöka fylla hålet och plånboken en gång till.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Halo Anniversary sög ju rätt hårt där man ändrat grafiken hur mycket som helst. Men gick ju att spela med gamla grafiken så det var ju bra.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Är lite sorgliga att de inte mäktar med att släppa TES VI någon gång. Detta är väl bara ett släpp för att försöka fylla hålet och plånboken en gång till.

De har ju bara jobbat ordentligt på TES VI i knappa två år sedan Starfield blev klart. Vi får nog gott vänta några år till innan det är redo.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Ahhhh men du har ju inte spelat originalet så du har ju inget att jämföra med. 😂

Medlem

Någon som vet om det kommer bli möjligt att köpa horse armor separat?

Jag vill alltså inte ha själva spelet utan bara Horse Armor.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Ahhhh men du har ju inte spelat originalet så du har ju inget att jämföra med. 😂

Spelar ingen roll.

Medlem

Deras sida på Facebook informerar om att det visas imorgon, 23 april. Men det kanske är enligt en skum tidszon?

signatur

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Spelar ingen roll.

Nu trollar du bara.

Medlem

Men så släpp spelet någon gång då!

Fasen, har ju väntat hela helgen och förväntat mig att det ”skulle” ske på annandagen (om än sent) och så får jag vid lunchtid dagen efter veta att det ska avtäckas imorgon eftermiddag.

Rykten och väntan livar alltid upp

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Nu trollar du bara.

Nej, verkligen inte.

Jag väljer alltid till originalen över remasters och remakes nuförtiden. Ser ingen som helst anledning att göra på annat sätt.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Nej, verkligen inte.

Jag väljer alltid till originalen över remasters och remakes nuförtiden. Ser ingen som helst anledning att göra på annat sätt.

Vi säger så😂

Medlem
Skrivet av marsson90:

Deras sida på Facebook informerar om att det visas imorgon, 23 april. Men det kanske är enligt en skum tidszon?

På deras X står det fortfarande 04/22. 11 am.

Medlem
Skrivet av Sleypner:

På deras X står det fortfarande 04/22. 11 am.

Ja, förmodligen är det en fråga om olika tidszoner. Lite lustigt att de kör med flera olika dock...

signatur

Skribent
Skrivet av Valloniet:

Men så släpp spelet någon gång då!

Fasen, har ju väntat hela helgen och förväntat mig att det ”skulle” ske på annandagen (om än sent) och så får jag vid lunchtid dagen efter veta att det ska avtäckas imorgon eftermiddag.

Rykten och väntan livar alltid upp

Vänta bara tills de ikväll visar en teaser och sen säger att spelet kommer i slutet av 2025. XD

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas att det inte är en teaser trailer som leder till mer information på Xbox eventet den 8 Juni

Skriv svar