Om du bara fick spela ett enda spel resten av livet

Medlem
Om du bara fick spela ett enda spel resten av livet

Om du bara fick spela ett enda spel resten av livet, vilket spel skulle det isåfall vara?

För mig skulle det vara Super Smash Bros Ultimate eller Valorant.

Super Smash Bros är varierat, massor av banor och karaktärer, som man dessutom man kan vara hela 8 spelare på, svårt att tröttna.

Valorant känns också varierat, många karaktärer med olika förmågor och riktigt roligt onlinespel.

Medlem

World of Warcraft. Nuff said

Medlem

Skulle förmodligen slutat spela om jag bara fick spela ett enda spel resten av livet.
Men om man ska välja ett så blir det nog DotA. Bra variation med många karaktärer. Dock krävs det ju att spelet fortsätter få uppdateringar.

Medlem
Medlem

Troligtvis något sånt här ”evighetsspel” som folk kan lägga tusentals timmar på, med enorm learning curve. Typ Path of Exile, Kerbal Space Program eller Stellaris. Har inte direkt spelat något av dom, men alla tre verkar sjukt kul om man orkar

Medlem
Medlem

Heroes of Might and Magic 3 Complete

Medlem
Medlem

Satisfactory eller möjligtvis Death Stranding.

Medlem

Diablo 2 resurrected.

Kontot avslutas

Heroes of might and magic II + map maker eller Stardew valley om jag hade tillgång till några 1000 tals moddar så man kan färska up spelet lite då o då.

Medlem

The You Testament! Det kan rulla löpande från påsk till påsk.

Medlem

Tetris eller Minecraft tror jag

Medlem

Ett liv är långt (i bästa fall) så spelar nog ingen roll vad man väljer, det kommer ändå inte räcka till För egen del så skulle tex Stellaris vara en bra kandidat så länge det fortsätter få uppdateringar.

Medlem

OpenTTD, skulle jag nog säga. Med en lång rad moddar tillgängliga om och när andan faller på för åtminstone lite ombyte.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Tetris, ett spel som vi säkerligen kommer spela om 100 år.

Medlem

Med spelen som finns idag och av spelen jag spelar idag så är det med största sannolikhet The Division 2 som skulle spelas.

Sim
Medlem

Mario maker

signatur

Arff

Civilization IV, utan tvekan.

Medlem
Medlem

Heroes of Might & Magic 3 eller Counter Strike

Medlem

Concord

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Troligtvis ett pusselspel till att träna hjärnan med.

Spel skulle ju inte bli en hobby längre eftersom bara ett spel finns så skulle man inte spela särskilt ofta.

Jag gillar Picross så ett Picross ellet Pictopix spel med oändligt med banor hade nog passat.

Det skulle gärna få vara på en egen bärbar flip konsol så att man kunde ha med den i fickan.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Harpan, med palmer på baksidan av korten.

Medlem

Red Dead Redemption 2. Älskar att bara rida runt och roll spela ko-pojke.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Civilization IV, utan tvekan.

Jag skulle också ta fyran. Jag har inte lagt mycket tid på det och jag vet hur omtyckt det är. Jag spelade tvåan jättemycket under massor av år och bytte inte upp mig förrän femman, därav skulle jag nog kunna lägga min resterande tid på Civ 4

Skrivet av soderkvist:

Jag skulle också ta fyran. Jag har inte lagt mycket tid på det och jag vet hur omtyckt det är. Jag spelade tvåan jättemycket under massor av år och bytte inte upp mig förrän femman, därav skulle jag nog kunna lägga min resterande tid på Civ 4

IV är peak classic Civ så det borde du absolut ta och testa! Brukar vara riktigt billigt på rea då och då.

Medlem

Starsector, när man kört klart vanilla så dyker man ner i modträsket och blir fast där.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

IV är peak classic Civ så det borde du absolut ta och testa! Brukar vara riktigt billigt på rea då och då.

Civ4 helt klart, stackable units ftw 🤙

Skrivet av kretin:

Civ4 helt klart, stackable units ftw 🤙

Yes! Respekterar att de velat gå en annan väg efter IV, men för mig har de nyare spelen helt enkelt inte varit samma sak.

12
Skriv svar