Snabbkollen – Ditt maxpris för Switch 2?

Robot
Snabbkollen – Ditt maxpris för Switch 2?
Medlem

5000-5500. är mitt max, inte mer och inte mindre

Medlem
Medlem

Nintendo-magi ska man inte behöva betala så mycket för.

Bättre att ge pengar till de som inte har nya idéer, som saknar fantasi och som inte är kreativa. Bäst är det om det ser ut som allt annat.

Medlem

Med inflationen som varit hade jag räknat med minst 6000.

Medlem

5000. Den ska fasen inte kosta mer än en PS5. Och jag vägrar lägga mer än ~700 för en handkontroll.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Alltså, jag kommer ju köpa den oavsett. Får spara lite längre bara.

Medlem

2000kr eller så

Medlem

Lite som jag alltid säger, pengar är mitt minsta problem.. med det sagt köper jag ändå inte saker för oskäligt mycket pengar. Funderar t.o.m på att lägga av med kaffe nu för vettifan om jag anser att det är värt priset..

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

När jag köper en spelkonsol, datorkomponent, TV eller liknande så går jag inte efter vad det står på prislappen utan efter vad jag tycker att produkten är värd, i kontrast till hur den presterar. Att betala 50,000 kr för en 83" OLED gör jag utan att blinka men att köpa Switch 2 för 6,800 kr gör jag inte då den för mig inte är värd den summan.

Samma med spel. Är spel värda 1,000 kr? Beror på. Skulle jag betala den summan för Mario Kart World? Nej, men skulle utan att tveka göra det för GTA 6.

signatur

The truth is out there, but so are lies.

Medlem

Typ 8000:-

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag lyckades knipa en för 5 749 kr innan switchen stack iväg i pris. Hoppas priset jag betalade vid bokningen ska gälla annars blir det nog avbokning. Håller med flera att det är köparen som bestämmer vad den är beredd att ge, och jag vart inställd på 5000 kr, inte mer. Så nu när jag ändå passerar min gräns lite så känner jag att det får vara okej, så länge de inte kräver något "justerat pris" längre fram.

Medlem

Som jag skrev innan så räknade jag med att den skulle kosta 6499kr här med alla extra efterblivna merkostnader vi har här i Svergiet. Jag hade dock inte räknat med att behöva betala 900-1000kr för spelen.

signatur

"There will be another time"

Medlem
Skrivet av CptEight:

Jag lyckades knipa en för 5 749 kr innan switchen stack iväg i pris. Hoppas priset jag betalade vid bokningen ska gälla annars blir det nog avbokning. Håller med flera att det är köparen som bestämmer vad den är beredd att ge, och jag vart inställd på 5000 kr, inte mer. Så nu när jag ändå passerar min gräns lite så känner jag att det får vara okej, så länge de inte kräver något "justerat pris" längre fram.

Det lilla jag kan om juridik så tror jag inte du ska behöva oroa dig. Hade dom sålt den för 5kr hade dom kunnat sagt att det uppenbarligen var fel. Men 5749 borde räknas som rimligt, eller deras eget fel.

Medlem

Runt 5000 för min del. Men jag kommer avvakta oavsett ifall konsollen och/eller kontrollen har problem. Låter de som är för ivriga betatesta.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Avstängd

4000 SEK absolut maxpris och även det kanske inte räcker. Som det ser ut nu så ger jag upp på Nintendo och deras produkter helt och hållet då de är för dyra och det finns OK alternativ där ute varav jag äger hundratals av de redan. Det var kul så länge det varade men nu är de lyxvaror och jag köper aldrig lyxvaror.

Medlem
Skrivet av pazu:

4000 SEK absolut maxpris och även det kanske inte räcker. Som det ser ut nu så ger jag upp på Nintendo och deras produkter helt och hållet då de är för dyra och det finns OK alternativ där ute varav jag äger hundratals av de redan. Det var kul så länge det varade men nu är de lyxvaror och jag köper aldrig lyxvaror.

En del anser att kaffe är lyxvara. Köpte lingonsylt igår, 60 spänn. Det tycker jag är dyrt. Kaffe och lingonsylt tar slut. Spel varar i år.

Medlem

Som endel andra skrivit redan kommer jag förmodligen att köpa switch 2 om det kostar runt 5k annars skiter jag i det av ren princip.
Det finns dessutom ingen logik i att vi i sverige ska betala mycket mer än ex tyskland, det är ju fan sjukt. Kanske köper begagnat något halvår efter release annars.

Tillägg: copyswede är parasiter och bör behandlas därefter och kemikalieskatten bör avskaffas.

Redaktör
Skrivet av Issue:

Lite som jag alltid säger, pengar är mitt minsta problem.. med det sagt köper jag ändå inte saker för oskäligt mycket pengar. Funderar t.o.m på att lägga av med kaffe nu för vettifan om jag anser att det är värt priset..

Pengar är inte en @Issue, så att säga.

signatur
Medlem

Köper den inte. Men problemet är snarare priset på spel än priset på konsollen. Att behöva pröjsa över 10k för konsollen med 3 spel är löjligt.

Medlem
Skrivet av CptEight:

Jag lyckades knipa en för 5 749 kr innan switchen stack iväg i pris. Hoppas priset jag betalade vid bokningen ska gälla annars blir det nog avbokning.

Så länge du inte handlat i vad som kallas "ond tro", där du borde ha insett att priset är för lågt satt, så ska avtal hållas. Om företaget skulle trilskas kan du alltid vända sig till ARN.

signatur

The truth is out there, but so are lies.

Medlem

Tog max 6000 kr, men då är jag inte helt ärlig då jag själv gick över priset med 399 kr när jag beställde den från Spelbutiken. 😅

Avstängd
Skrivet av scaryfoot:

En del anser att kaffe är lyxvara. Köpte lingonsylt igår, 60 spänn. Det tycker jag är dyrt. Kaffe och lingonsylt tar slut. Spel varar i år.

Exakt. Jag äger hundratals bra spel som varar i många många år så Nintendo kan hitta sina köpare någon annanstans.

Medlem

Hade räknat med 6000 kr men går ju att se som en investering också om switch 2 blir lika långlivad som switch 1, vilket jag tvivlar på.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av magma:

Hade räknat med 6000 kr men går ju att se som en investering också om switch 2 blir lika långlivad som switch 1, vilket jag tvivlar på.

Ja, allt går fortare nu för tiden. Det ska matas på, mer av allt. Nu.
Undantagen är Half Life 3 och GTA. Där har man inte lika bråttom.

Medlem

Kommer inte ge en krona över 5000 kr för hårdvara som bygger på på gammal och utdaterad Ampere-arkitektur. I stort sett sitter det ett modifierat och underklockat RTX 2050 i den. Så det blir antingen att invänta rea eller att kronan stärks mot euron så att €469 blir mindre än 5000 kr.

Medlem

Marknaden kanske är annorlunda nu men alltid uppskattat Nintendo för inte dra tillmed monsterpriser.

Kanske slut på den eran nu.

Medlem

Hade den kostat under 5000:- skulle jag kanske överväga ett köp. 6000+ är på tok för mycket pengar för den hårdvaran känner jag.

Är inget fan av handhållet spelande alls, har en Ally med 11 timmars spelande totalt sedan inköpet ifjol.
Hade det funnits ett alternativ mer lik en konventionell konsol för mindre pengar så hade sannolikheten för köp gått upp.

Medlem

När jag skriver detta kl13:50. så verkar det vara ytterst få som kommer köpa den. Gör en poll om två år och se hur många som faktiskt köpt det

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Jag köpte Xbox series X för 5500 och med 1 år gamepass. Det känns helt orimligt att betala 7k+ för Switch 2 och Mario Kart när hårdvaran fortfarande ligger långt efter och man får endast Mario Kart... Jag älskar Switchen och spelen är såklart underbara att spela, men här drar jag nog gränsen faktiskt. Det får bli kanske om några år när priset går ned till en rimlig nivå.

Jag hoppas faktiskt många tänker efter innan de köper Switch 2, visst kan säkert många lägga pengarna men frågan är vad för signaler det ges till Nintendo. De argument som man fått läsa från Nintendo är inget jag kan hålla med om. Sen har vi även den nya "C" knappen på kontrollen som inte gör något förutom Chatten som man måste betala för (efter ett visst datum). Oklart vad Nintendo pysslar med.

123
Skriv svar