Doom: The Dark Ages
Det var PC som gällde. Jag spelade med tangentbord och mus.
Prestandan var utmärkt men med tanke på att det var monsterriggar med 5090 vi testade på så vet jag inte hur mycket det säger. Men Id brukar vara bra på optimering.
Okej, tänkte det kunde va sämre prestanda då spelet verkar kräva raytracing
Älskade både 2016 och Eternal, så detta ser jag fram emot!
Vad älskade du i eternal så mycket, allt plattform nonsens ?
Ser stelt och tråkigt ut. Doom 2016 var bästa spelet i rebooten för mig, dock hatade jag hela det inhägnade "arena konceptet" som spelet hade. Som om Doom och Quake 3 hade haft ett konstigt kärleksbarn.
För mig har shooters alltid handlat om banorna där fienderna och resulterande strider är utmaningar och hinder som ska övervinnas för att nå målet. Men det känns numera som striderna ÄR målet med spelen, och banorna är bara ett medium för att främja striderna.
Vad trist att det fortfarande verkar vara samma upplägg att du placeras i ett inhägnat område där du skall döda alla fiender för att kunna ta dig vidare på banan.
Fattar vad du menar.
Men jag måste erkänna att jag tycker det var rätt fett när man gick in i ett område, dörren slog igen bakom en och den tunga musiken började mala.
Gåshud på det. 😁
"Im not stuck here with you. You're stuck here with me."
Vad älskade du i eternal så mycket, allt plattform nonsens ?
Hade inget emot plattformandet, men det jag gillar är att man ska uppehålla fart och susa runt som en missil och samtidigt tänka på vilka vapen som passade eventuell fiende och vara smart med sin ammo och även takedowns!
EDIT: Rolig variation på banor också!
Missbrukare av Souls
Fattar vad du menar.
Men jag måste erkänna att jag tycker det var rätt fett när man gick in i ett område, dörren slog igen bakom en och den tunga musiken började mala.
Gåshud på det. 😁
"Im not stuck here with you. You're stuck here with me."
Visst det kan vara kul ett tag men jag tar hellre något liknande en klassisk bana som i Doom, Quake eller Quake 2.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Är mycket pepp på The Dark Ages!
För min del var Doom Eternal de sämsta doom i serien och jag kunde inte spela det mer än ca 2 timmar innan jag avinstallera
Så hoppas denna blir mer som Doom 2016
Det är inte alls lika klockrent som Doom 2016, det håller jag med om. Främst pga alldeles för många olika skill trees.
Forumets Mega Drive-expert!