Svenska Switch 2-priset: 6 795 kronor – 1 000 kronor för Mario Kart World

Robot
Svenska Switch 2-priset: 6 795 kronor – 1 000 kronor för Mario Kart World

Priserna kan komma att ändras, men...

#nintendo, #switch-2

Medlem

Hiskeliga priser…

Medlem

Dyrare än PS5

Medlem
Medlem

Jag som har väntat på att den skall komma och var nästan helt säker på att köpa.... nope. Inte med det priset. Blir en Steam Deck om behovet av handhållet uppstår.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Riktigt värdelöst att det är en jäkla download-kod i bundeln.

Medlem

Så farligt dyr är den inte. Sen kan man inte direkt jämföra priserna med 5 år gamla konsoler, såklart att dom är billigare.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Så farligt dyr är den inte. Sen kan man inte direkt jämföra priserna med 5 år gamla konsoler, såklart att dom är billigare.

Hårdvaran i Switch 2 är ju redan 5 år gammal. Personligen kanske inte konsolen är så dåligt prissatt. Men spelen har ingen plats på 1000kr. En Steam deck 256gb kostar typ 7000 men har spel som också nu släpps på switch. Jag menar 400kr för Hollow knight på Steam eller 1000kr på switch.

Medlem

Förlåt, men ingen 3-barns mamma kommer att lägga ungefär 7000 på en ny Nintendo låda, det här kommer bara få casuals att köpa Switch 1 istället. Massiv blunder.

Medlem

Vad tycker Carl Bildt om det här undrar jag?
Han talar alltid så gott om hur bra läget i Europa är jämfört med resten av världen.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

10K för en konsol, extra handkontrol och ett spel (typ).

Medlem

Hur blev ett riktpris på 480euro (5200kr) istället 6795kr?? Antar att man vill att folk parallellimporterar då? För det finns väl ingen som betalar 30% extra över riktpris för att det är roligt?

Medlem

6399 kr på retrospelbutiken med Mario Kart .
Höjde precis med en hundring.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Hårdvaran i Switch 2 är ju redan 5 år gammal. Personligen kanske inte konsolen är så dåligt prissatt. Men spelen har ingen plats på 1000kr. En Steam deck 256gb kostar typ 7000 men har spel som också nu släpps på switch. Jag menar 400kr för Hollow knight på Steam eller 1000kr på switch.

Typ vad det kostar att köpa ett spel till tex PS5, eller är det bara för det är Nintendo så ska spelen ligga på 300-400kr?

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Riktigt värdelöst att det är en jäkla download-kod i bundeln.

Går det inte att sälja den vidare eller är den bunden till konsolen man köper?
Men ja, jäkligt dyrt. Det som talar för "prisvärdheten" är DLSS och att den är bärbar. Betydligt billigare än en spellaptop och kommer nog hålla betydligt längre också.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Mycket dyrare än jag hade hoppats på, max 5999kr och hellst 500-1000kr lägre än det då de ändå verkar vilja ta in det på de högre spelpriserna.

Medlem

Ju mer info som kommer ut desto mindre intressant blir den.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Att Nintendo flyttade sin hårdvaru-tillverkning till Vietnam gjorde det ju inte bättre med tullarna USA införde.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Att Nintendo flyttade sin hårdvaru-tillverkning till Vietnam gjorde det ju inte bättre med tullarna USA införde.

Så därför kostar switch2 30% mer i Sverige än i Europa?

Medlem

Typiskt. Hade hoppats på närmare 6. C'est la vie

Medlem

Gissade på 6995 så det var inte långt ifrån. Bergsala kanske inte riktigt var så giriga som jag trodde. Men ändå alldeles för dyr. Köper jag en så blir det import. Någon som vet någon pålitlig butik utanför sverige? Gärna med låg/ingen frakt och som inte stavas Amazon.

Skrivet av Jaw_B:

Hur blev ett riktpris på 480euro (5200kr) istället 6795kr?? Antar att man vill att folk parallellimporterar då? För det finns väl ingen som betalar 30% extra över riktpris för att det är roligt?

Kostar den verkligen 480euro i övriga Europa? På finska elgiganten ligger den på 589 euro och bundeln går på 649 euro.

Medlem

Svindyrt för redan gammal hårdvara

Releasehästryttare

Nintendo

Dyrare än förväntat blev det. Men bokad är den! Ingen jättesumma direkt. Tråkigt bara att de lär tappa en hel del publik på den här lanseringen, om de inte sänker priset kort efter.

Medlem

Haha, nästan vad jag köpte ett ps5 pro från amazon.de för någon vecka sedan 🤣

Medlem

På tok för dyrt, inget köp för mig.

Medlem

My Nintendo i både Frankrike och Tyskland säljer sina för utsatt pris, alltså €470/€510.
Så alla andra priser i Europa är ju egna landets/butikens tillägg.
Någon som vet om vi kan beställa från t.ex Tyskland?

Medlem

Sen tusen spänn per lir på det. Jomensåatt. Nej.

signatur

1338 - One Step Above

Releasehästryttare
Skrivet av hoppalängdhopp:

Kostar den verkligen 480euro i övriga Europa? På finska elgiganten ligger den på 589 euro och bundeln går på 649 euro.

509:- i spanien https://www.mediamarkt.es/es/product/_consola-nintendo-switch...

Samma i tyskland https://www.mediamarkt.de/de/promo-list/gvr_dpl_switch_2_laun...

469:- i frankrike https://www.fnac.com/Console-Nintendo-Switch-2/a21424368/w-4

Skriv svar