Bilder sägs ha läckt från Bit Reactors Star Wars-strategispel
"lär inte vara helt representativa" - det får vi verkligen hoppas.
Personligen är jag tämligen less på halvtaskiga XCOM-kloner (där inkluderar jag även "nya" XCOM och XCOM2 från Firaxis). Phoenix Point är det enda jag nästan står ut med.
Tramsig och överdriven estetik (med alltifrån enhetsdesign/världsdesign till animationer) är så genomgående att jag kräks. Men nåväl, nu ska vi inte börja måndagen med sådan positivitet. 😅
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Personligen är jag tämligen less på halvtaskiga XCOM-kloner (där inkluderar jag även "nya" XCOM och XCOM2 från Firaxis). Phoenix Point är det enda jag nästan står ut med.
Tramsig och överdriven estetik (med alltifrån enhetsdesign/världsdesign till animationer) är så genomgående att jag kräks. Men nåväl, nu ska vi inte börja måndagen med sådan positivitet. 😅
På måndag får man vara bitter! Det är sen gammalt 😁
"Writer and Fighter"
Nu är väl ”överdriven estetik” lite av den seriens signum men jag gillade verkligen Gears Tactics - nästan mer än de nya X-Commarna. De här bilderna? Mjeh..
Nu är väl ”överdriven estetik” lite av den seriens signum men jag gillade verkligen Gears Tactics - nästan mer än de nya X-Commarna. De här bilderna? Mjeh..
*Hytter med näven* - jag minns när X-COM faktiskt var X-COM! UFO: Enemy Unknown och Terror From the Deep! Där var det jävlarimig rått och brutalt, mycket dolt i mörker och skuggor i kontrast till det överdrivna som nu genomsyrar genren.
Nej, jag "börjar" inte alls bli en bitter gammal man. 😅 (Ta det jag säger/skriver så gott som alltid med en skopa salt eller två.)
På måndag får man vara bitter! Det är sen gammalt 😁
Tack, Johan. ❤ Det ska förhoppningsvis bli något av den här veckan också. ^^ Bitterhet aside.
Inte fått kaffe än. Läste typ ”Biden sägs ha läckt bild från Star Wars”.
Classic Biden.
Visste väl att de satt inne på hemligheter om Area 51 alltså, SW är rent dokumentärmaterial.
Avskräcks lite av att åtminstone en av karaktärerna verkar vara en "hjältekaraktär" eller vad man ska säga. En karaktär som inte får dö hursomhelst. Hade hellre sett grupper med "expendables" som kan gå åt hastigt och lustigt medans man sitter där i förtvivlan över att ha förlorat en jävla massa folk som det ska vara i ett XCOM-spel, haha. Nåja, kan bli kul ändå, och kan ju alltid vara så att resten av teamet kan gå åt hipp som happ. Försiktigt positivt.
Det är alldeles för lite XCOM i våra liv. Tvåan släpptes för 9 år sedan nu..
Finns lite liknande guldkorn efter XCOM 2 såsom WH 40K: Mechanicus, WH 40K: Chaos Gate, Gears Tactics and nu på senaste Jagged Alliance 3, men behövs mer
Håller tummarna för denna, kul att man vågar göra strategi spel också.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Det som saknas mig i genren är att bas-delen i spelen ofta blir lite för "light", när man bara stackar tactical missions tröttnar jag ofta lite innan spelen är klara. Skulle gärna se lite mer krut lagt på spelet mellan missions. Träffar de rätt där så är det definitivt något för mig iaf.
Håller på att spela igenom XCOM 2 igen nu och det är alltjämt det bästa jag lirat i genren. Visst finns det andra spel som är längre fram vad gäller den taktiska biten, men XCOM 2 har en mycket bra balans med även det strategiska (resurshantering, prioriteringar etc) som gör det konstant utmanande. Man känner hela tiden att man har för lite tid för allt.
Och på taktisk nivå så är det underskattat med soldater som både kan och får dö. Faktum är att man till och med kan tvingas offra soldater på slagfältet för att rädda ännu viktigare delar av sin squad. Sånt både känns och ger mervärde till spelet.
----
Jag tänker inte döma ut det här nya SW-spelet baserat på konceptbilder, utan jag hoppas på det bästa!
Det är alldeles för lite XCOM i våra liv. Tvåan släpptes för 9 år sedan nu..
Finns lite liknande guldkorn efter XCOM 2 såsom WH 40K: Mechanicus, WH 40K: Chaos Gate, Gears Tactics and nu på senaste Jagged Alliance 3, men behövs mer
Håller tummarna för denna, kul att man vågar göra strategi spel också.
Phantom Doctrine var rätt mysigt också, uppskattade Kalla Kriget-temat. Värt att kolla in på en rea kanske, även om det har sina brister.
Visste väl att de satt inne på hemligheter om Area 51 alltså, SW är rent dokumentärmaterial.
Du hinner kanske fortfarande radera detta innan du får påknackning av män i svarta kostymer… 👽
Phantom Doctrine var rätt mysigt också, uppskattade Kalla Kriget-temat. Värt att kolla in på en rea kanske, även om det har sina brister.
Kollat lite smått på den men har inte känts tillräckligt tilltalande.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Inte fått kaffe än. Läste typ ”Biden sägs ha läckt bild från Star Wars”.
Classic Biden.
Det händer när vi blir äldre, kommer t.ex. själv inte ihåg vilket land jag besökte senast
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Hade varit kul om man lyckats skapa en ordentlig uppföljare till Empire at War, det bästa Star Wars-RTSet enligt mig. Minns dock att man satt och diggade till musiken till Force Commander-trailern när det begav sig.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.