Allt vi vet om Switch 2
Det slog mig nu när jag tittar på bilden av Switch 2 att det troligtvis kommer att kännas mycket bättre med dessa magnetiska joy cons då dem lixom går in i konsolen vid fästet.
Så det kommer nog troligtvis kännas som en bättre helhet, inte att de glappar osv, likt ett fast grepp.
Det enda jag saknar nu är att undersidan inte ska vara platt utan bättre formad efter handen och få en grepp yta, helst något räfflad.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag tycker det är ett snyggt spel, men sen har ja både switchens kapacitet och originalet i åtanke. Det blir ju lät så, att prestandan i konsolen blir ett riktmärke på något sätt.
Metroid Prime 4 Beyond ser bra mycket bättre ut, så visst är det imponerande att det körs i 60 bilder/sekund på 8 år gammal hårdvara - som redan var lastgammal vid lanseringen.
Det är ju fortfarande bara "snyggt" med tanke på hårdvaran.
Spelar jag ex Snowrunner som är det jag kör mest nu för tiden så är det en ganska tråkig upplevelse om jag kör det på min 70" tv jämfört med dator versionen.
Vad är dålig grafik?
Supergrafik-monstret PS5 kör Star Wars i:
<Uppladdad bildlänk>
kontra låsta 900p och 60 fps för Metroid Prime Remastered som ett exempel 🤷♂️
Så frågan, kvarstår, vad är dålig grafik?
Personligen tycker jag det estetiska även spelar in. Jag kan tycka 2D grafik kan se riktigt bra ut när det är fina animationer och spelet flyter perfekt.
Dålig grafik när spelet laggar, går segt och ser blurrigt ut.
Som exempel tyckte jag att Zelda Breath of the wild/tears of kingdom ser väldigt suddigt och ful ut på min LG tv i 4K men mycket bra på Nintendo Switch egna skärm då ppi 237 på switch och på 4K 42 tum skärm blir ppi 44!. Det blir extremt suddigt!
Så switch 2 med uppskalning till 4K är välkommet.
Jo men vissa spel är ju knappt ens samma spel på switch som på xbox/PS (jag tittar på dig hogwarts legacy)
Det kanske mer är ett bevis på att alla spel inte bör portas till alla konsoler än att bra grafik alltid är bra i och för sig.
Heja Blåvitt
För er som vill köra dom senaste bästa mest komplexa spelen. Switch 2 kommer inte vara för er. Som tex jag försökte spela Apex och Vigor på Switch. Det var helt värdelöst. Spela hellre spel som Slay the spire 2(finns inte än) Mario Kart Silksong Hades(på tvn) och Balatro. Den typen av spel är mycket bättre på Switch tycker jag. Än att det ska gröta ner annat. Ett spel jag saknar på Switch är Frostpunk tex. Det spelet skulle passa perfekt. Och jag förväntar mig inte att få spela några brak spel på Switch 2 heller.
Vad snackar ni om vad gäller Metroid Prime 4? Det heter numera Metroid Prime: Beyond och fick en trailer senast förra veckan.
Menar du att Nintendo har fel i spelets namn? https://www.nintendo.se/nintendo-switch-familjen/spel/metroid...
Vad snackar ni om vad gäller Metroid Prime 4? Det heter numera Metroid Prime: Beyond och fick en trailer senast förra veckan.
Jag vill spela COD på en Switch 2!
Det kommer du få göra om du vill.
<Uppladdad bildlänk>
Precis, jag syftade på att FZ skrev följande i artikeln:
"Apropå länge sedan: Metroid Prime 4 utannonserades på E3 2017 och det enda vi vet är att det för ganska många år sedan gick tillbaka till ritbordet."
Precis, jag syftade på att FZ skrev följande i artikeln:
"Apropå länge sedan: Metroid Prime 4 utannonserades på E3 2017 och det enda vi vet är att det för ganska många år sedan gick tillbaka till ritbordet."
Och du glömde lägga till 4:an i din text.
Och du glömde lägga till 4:an i din text.
Det stämmer bra det 😋