The Legend of Zelda-filmen har premiär redan 2027

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Aha. Jag vet inte om Resident Evil- och Silent Hill-filmerna floppade, men man kan tycka att de skulle ha varit mer rädda om varumärket. Kanske var positivt trots allt, de fick uppmärksamhet och fler upptäckte spelen.

Resident Evil-filmerna har ju blivit någon form av guilty plesure för folk, har ju fått en miljard uppföljare. Silent Hill (första) anses väl vara en av de bättre spelbaserade filmerna och gick väl hyfsat. 2an däremot var ett rejält bottennapp.

Men tror mer Nintendo varit oroliga för sina egna varumärken efter Mario-filmen. Tror faktiskt de inte ens vill veta om den idag och Bob Hopskin (RIP) sa ju till och med att den enda film han ångrade i hela sin karriär var Mario-filmen.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Resident Evil-filmerna har ju blivit någon form av guilty plesure för folk, har ju fått en miljard uppföljare. Silent Hill (första) anses väl vara en av de bättre spelbaserade filmerna och gick väl hyfsat. 2an däremot var ett rejält bottennapp.

Men tror mer Nintendo varit oroliga för sina egna varumärken efter Mario-filmen. Tror faktiskt de inte ens vill veta om den idag och Bob Hopskin (RIP) sa ju till och med att den enda film han ångrade i hela sin karriär var Mario-filmen.

Jag blev besviken på både Resident Evil och Silent Hill.

Jag hade velat sett en Resident Evil-film som utspelades i herrgården. Som det var i spelet. Och Silent Hill-filmen borde ha följt storyn i Silent Hill. I den versionen jag spelat så var det Harry Mason som var huvudperson, och man såg inte röken av Pyramid Head.

För mig som älskar spelen så har jag insett att spel är bäst som spel.

Medlem

Jaaa vad kul 😊

Min drömroll lista är:

Timothy Chamalamaleamaet som Link

Julia Roberts som Navi

Emilia Clarke eller Chloe från kickass minns ej hennes efternamn som Zelda

Han i den där Mary som får såna kliande utslag som Ganondorf.

Jack Black spelar hövdingen av dom bruna som snurrar och blir en boll.

Chris Hemsworth och Anna de armis som zoran folket.. dom i vattnet som lär en simma.

Sist men inte minst Andy serkis som epona.

Sjukt bra ge mig!!

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Releasehästryttare
Medlem

Hade helst sett en animerad Zelda film. Känns svårt att få till en vettig som ska vara liveaction. Men men.. håller tummarna ändå att den blir bra

Edit:
Apropå Nintendo filmer så hade jag gärna sett en animerad film på Metroid! Eller en hel serie

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
12
Skriv svar