Assassin’s Creed Shadows spelades av över 1 miljon spelare på releasedagen

Robot
Assassin’s Creed Shadows spelades av över 1 miljon spelare på releasedagen
Medlem

Har bara spelat runt 6 timmar men drt känns väldigt bra faktiskt. Det känns roligt att spela och upptäcka. Spontant hittils ialla fall det bästa Assassin’s creed på länge.

Inaktiv

Inte ett dugg förvånad över framgången och det förtjänar dom efter allt skitsnack har bara hört bra om spelet kul att Ubisoft visar vart skåpet ska stå Ska givetvis köpa när jag känner mig klar med Monster Hunter.

Medlem

Ge det en vecka sen är det glömt.

Medlem
Skrivet av Wolffe:

Ge det en vecka sen är det glömt.

Jag läser fortfarande om Origins, Valhalla, och Odyssey då och då, så jag vet inte om jag tror på ditt påstående. Har du provat Shadows, eller utgår du bara från fördomar?

Medlem

Ja, varför inte?
Som ngn frågade i en annan tråd "hur, varför tycker många det är bra om det finns så många diverse betyg" (eller ngt i den stilen) och det undrar jag kanske också, men det finns väl två(?) uppenbara svar: a) det är helt enkelt bra? b) (mitt svar i den andra tråden) en annan generation av spelare som inte lirade så mycket/alls AC serien och/eller har inte lirat den typen av story driven/upptäckar/fighting spel så mycket hittills?
Säkert en förenkling, jag vet. Men kanske finns ngt i detta?

Medlem

Mack tyckte nya AssCreed var total dynga, men har han fel tro?

Jag har slutat helt att köpa spel för fullpris längre, är inte hållbart så jag vet inte

Medlem

Startat och spelet är otroligt vackert och jag känner än så länge att de lyckats bra med combat. Det ända jag har att klaga på än så länge är att det är fruktansvärt mycket buskage så om man tar sig bort från vägar så ser man knappt vad som händer. Det flyter på bra och jag måste säga att det känns skönt att spela ett nytt AC igen.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Startat och spelet är otroligt vackert och jag känner än så länge att de lyckats bra med combat. Det ända jag har att klaga på än så länge är att det är fruktansvärt mycket buskage så om man tar sig bort från vägar så ser man knappt vad som händer. Det flyter på bra och jag måste säga att det känns skönt att spela ett nytt AC igen.

Musiken är väldigt bra också. Jag kan inte komma på en enda låt från tidigare spel, men i Shadows har jag känt flera gånger att jag velat kolla upp låttiteln.

Geeks Gaming
Skrivet av totte1015:

Nej han har rätt, han tycker väl det? 🤷‍♂️
Vem är ”Mack” förresten?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag har slutat helt att köpa spel för fullpris längre, är inte hållbart så jag vet inte

Åsikter är varken rätt eller fel.
Det dock som är otroligt fånigt är att tro att en åsikt är en universell sanning.

Medlem

Det där med ”spelades av” när man har en prenumerationstjänst skaver alltid lite hos mig. 😅

Men det visar väl ändå på ett intresse och en nyfikenhet. Jag önskar spelet och utvecklarna all framgång, diggar det som jag har spelat hittills!

Medlem

Ser kul ut, min dator är för gammal för att driva det med behaglig kvalité

signatur

VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)

Medlem

Shit vad alla influencers och folk på sociala medier försöker att få bilden till att det är ett dåligt spel. Jobbar på övertid.

Är det bara jag som ibland får känslan av att det är koordinerade saker för att få bolag att förlora pengar och sedan bli uppköpta billigt.

Testpilot

Kul! Men jag behöver spela Mirage först...

Medlem

Blir det samma känsla som från Odyssey och Valhalla månntro? De första 10 timmarna är det kul att springa omkring och upptäcka världen, men sedan sätter sig repetitionen och du gör samma sak i 70 timmar till.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Shit vad alla influencers och folk på sociala medier försöker att få bilden till att det är ett dåligt spel. Jobbar på övertid.

Är det bara jag som ibland får känslan av att det är koordinerade saker för att få bolag att förlora pengar och sedan bli uppköpta billigt.

Vi är många som starkt ogillar spel med stora inslag av woke. Jag är en av dem. Jag hade absolut köpt och spelat ifall inte de inslagen hade präglat spelet. Nu blir det dessvärre en pass från min sida.

Jag tror att många känner en stor frustration över att inte kunna känna sig exalterade över nya spel längre och den besvikelsen uttrycks genom att leta så mycket fel man kan med spelet, utöver nämnda woke.

Koordinerade attacker tycker jag låter som en konspirationsteori, det är nog bara uppdämd frustration och besvikelse.

Hade utvecklarna nöjt sig med att bara fokusera på att göra roliga spel utan sociala pekpinnar, som långt ifrån alla skriver under på, hade de inte utsatts för all denna negativitet.

Skribent
Skrivet av Dergo218:

Innan första patchen så fastnade man i skiten också. Har fått använda fast travel för att ta mig ur detta flera gånger under recensionsperioden. Sen kan det där att man glider nedför backarna dra!

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Blackflag är ända

Assassins creed som jag verkligen fastnat för alla andra är ganska boring

Medlem
Blackflag4life

!!

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Jag läser fortfarande om Origins, Valhalla, och Odyssey då och då, så jag vet inte om jag tror på ditt påstående. Har du provat Shadows, eller utgår du bara från fördomar?

Har ej provat, så går bara utifrån vad jag ser/läser. Från det så framgår det en copy-paste på de senaste årens asscreeed med en japanskt tema. Ser väldigt få nyheter eller att man testat sig fram något. Hela upplägget är desamma.

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Vi är många som starkt ogillar spel med stora inslag av woke. Jag är en av dem. Jag hade absolut köpt och spelat ifall inte de inslagen hade präglat spelet. Nu blir det dessvärre en pass från min sida.

Jag tror att många känner en stor frustration över att inte kunna känna sig exalterade över nya spel längre och den besvikelsen uttrycks genom att leta så mycket fel man kan med spelet, utöver nämnda woke.

Koordinerade attacker tycker jag låter som en konspirationsteori, det är nog bara uppdämd frustration och besvikelse.

Hade utvecklarna nöjt sig med att bara fokusera på att göra roliga spel utan sociala pekpinnar, som långt ifrån alla skriver under på, hade de inte utsatts för all denna negativitet.

Kanske "woke" är en konspirationsteori? Vad är woke i spelet? Bara undrar.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Kanske "woke" är en konspirationsteori? Vad är woke i spelet? Bara undrar.

Du vet precis vad woke och identitetspolitik är. Det är väldigt tydligt definierat i flertalet trådar, både här på FZ och många andra ställen.

Jag tänker inte gå på juvinala retoriska fintar som syftar till att få samtalet att handla om semantik istället för sakfrågan.

Medlem

Är fan sugen på att hacka tyg med katana.

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Du vet precis vad woke och identitetspolitik är. Det är väldigt tydligt definierat i flertalet trådar, både här på FZ och många andra ställen.

Jag tänker inte gå på juvinala retoriska fintar som syftar till att få samtalet att handla om semantik istället för sakfrågan.

Jag har inte spelat spelet och har kollat på vissa streams när t.ex Shroud har spelat. Som jag skrev. Bara undrade. Du behöver inte svara.

Det enda jag orkar bry mig om woke är att det är ett ord importerat från USA (precis som DEI). Kan tycka att det är lite komiskt bara att folk klagar på kulturella inslag samtidigt som de själva influerats av andra kulturer till din spets för att skydda sin egen. Det är som att vara politiskt medveten är att vara anti-woke. Otroligt politiskt korrekt.

Tyvärr orkar jag inte kolla igenom en massa streams m.m. för att få en uppfattning av vad som är woke i AC: Shadows. Så spännande är det inte.

Medlem

Nu över 2 miljoner:

Assassin's Creed Shadows tops 2 million players, "surpassing" the launches of Origins and Odyssey
https://www.eurogamer.net/assassins-creed-shadows-tops-2-mill...

https://x.com/assassinscreed/status/1903431554459644198

Medlem
Skrivet av Balunan:

Nu över 2 miljoner:

Assassin's Creed Shadows tops 2 million players, "surpassing" the launches of Origins and Odyssey
https://www.eurogamer.net/assassins-creed-shadows-tops-2-mill...

https://x.com/assassinscreed/status/1903431554459644198

Snyggt! Jag har köpt men inte testat än. Kanske lagom till de har tre miljoner.

Medlem

Har noll sug efter Assassins Creed. Men är det verkligen bra får man väl hålla koll. Lär väl säljas för 150 spänn till black friday.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Är helt säker på att utvecklarna nöjt sig med att fokusera på att göra ett roligt spel i detta fall och att utvecklare generellt gör det, sedan att utvecklare idag är en mera heterogen grupp idag än för bara 10-20år sedan kommer såklart speglas i deras produkt med. Men oavsett, så är det ju bara din förlust av ett bra spel, uppbarligen går det ju bra för spelet utan ditt köp

Medlem
Skrivet av Maysay:

Tror inte det är koordinerat men dom försöker ju fånga sina följare, så folk ser deras videos och dom tjänar pengar.

Ubisoft har väl många "hatare" sedan länge, släng sedan in en afrikansk huvudperson i ett spel som utspelas i feodala japan. Som dessutom kan slakta oskyldiga npcs (som man väl inte kunnat göra i tidigare iterationer) så kan man få diverse rasister och DEI-ogillare att titta på video efter video för att få sin rage-kick.

Blir väldigt tröttsamt att följa dessa i slutändan.

(jag är själv emot DEI i spel/serier/filmer i grunden, tycker det är sjukt att utomstående konsulter ska komma in och tvinga in / ändra karaktärer till att ha olika sexuella läggningar/hudfärger/ bakgrunder bara för att alla ska finnas representerade, det tar ofta bort endel eller mycket från historien som skall berättas enl. Mig.

Men det har det gått för långt, nu känns det som om dessa damer och herrar vill att tittarna bli arga och bojkotta bara för att någon karaktär är mörkhyad eller homosexuell och det är fan ännu sjukare.
Tror dock inte att det är rotat i varken ideologi eller åsikt egentligen, det är bara rage-bait för hela slanten..

12
Skriv svar