Assassin's Creed Shadows
Jag har noll intresse för spelet men det flyger runt woke memes över hela internet.
Hej vi ska göra ett spel om Japan på 1500 talet. Vår hjälte ska vara mörkhyad och vet ni han kan även vara gay. 😆
Смерть решает вÑе проблемы. Ðет человека, нет проблем
Har spelat typ 2 timmar och jag är inte direkt imponerad. Det är något med spelet som känns off. Jag har kört igenom de tre senaste "riktiga" och har en sorts hatkärlek till dem. Framför allt Valhalla som jag egentligen mest avskydda men ändå tvingade mig igenom. Svårt att mäta sig med Kassandra som var en fantastisk karaktär/röstskådis. Just Odyssey är helt klart favoriten dels på grund av Kassandra men också för vart det utspelar sig - känns som en semester.
Här har vi istället en röstskådis som känns helt malplacerad när det kommer till tjejen. När hon skrikgråter i inledningen av spelet så vill jag bara ta fram skämskudden. Ingen av karaktärerna tilltalar mig överhuvudtaget vilket inte är ett bra betyg. Ska testa köra med japanska röster och se om det hjälper. Eller är det samma röster?
Jag är inte direkt imponerad när det kommer till grafiken heller. Stundtals ser det...platt ut? Då kör jag med full Raytracing.
Den märkliga positionen på kameran tillsammans med hennes något stela sätt att springa gör att det ser onaturligt ut. Hennes rörelsemönster känns mer som taget ur ett gäng asiatiska kung-fu/ninja filmer än något som känns historiskt korrekt.
Jag har noll intresse för spelet men det flyger runt woke memes över hela internet.
Hej vi ska göra ett spel om Japan på 1500 talet. Vår hjälte ska vara mörkhyad och vet ni han kan även vara gay. 😆
Ja, för vi vet ju alla att homosexualitet är ett modernt påhitt som inte existerade då och framförallt inte i Japan och bland samurajer. Kanske bra om folk gör lite research, men det är väl roligare att vara en bigot.
Har spelat typ 2 timmar och jag är inte direkt imponerad. Det är något med spelet som känns off. Jag har kört igenom de tre senaste "riktiga" och har en sorts hatkärlek till dem. Framför allt Valhalla som jag egentligen mest avskydda men ändå tvingade mig igenom. Svårt att mäta sig med Kassandra som var en fantastisk karaktär/röstskådis. Just Odyssey är helt klart favoriten dels på grund av Kassandra men också för vart det utspelar sig - känns som en semester.
Här har vi istället en röstskådis som känns helt malplacerad när det kommer till tjejen. När hon skrikgråter i inledningen av spelet så vill jag bara ta fram skämskudden. Ingen av karaktärerna tilltalar mig överhuvudtaget vilket inte är ett bra betyg. Ska testa köra med japanska röster och se om det hjälper. Eller är det samma röster?
Jag är inte direkt imponerad när det kommer till grafiken heller. Stundtals ser det...platt ut? Då kör jag med full Raytracing.
Den märkliga positionen på kameran tillsammans med hennes något stela sätt att springa gör att det ser onaturligt ut. Hennes rörelsemönster känns mer som taget ur ett gäng asiatiska kung-fu/ninja filmer än något som känns historiskt korrekt.
Håller med om att odyssey är favorit spelet i serien, och även att röstskådespelaren för kassandra var kanon.
Dock av det jag kört än så länge gillar jag shadows bra mycket mer än valhalla iaf som bara kändes trist och segt.
Köpte det igår och hann spela delar av introt, lite segt hittills men hoppas det blir bättre när man släpps fri.
Har gillat de tidigare spelen så kommer nog absolut gilla det här, men tror helt klart att jag mest kommer spela ninja istället för samurai.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Varför är det ens ett problem?
Beror kanske på i vilken omfattning? Vad jag förstått det som var Dragon Age : Veilguard ett exempel där det var en stor del av spelet med långa scener där det snackades om saken osv. Men här är det väl knappt en parantes? Samma med KCD2 - folk gjorde en höna av en fjäder.
Vet inte vad du syftar på med LGBTQ+? Nu har jag inte gjort exakt alla quests i spelet men har inte stött på någon som är homosexuell eller liknande. Kärleksrelationerna huvudkaraktärerna fått är också motsatta könet. Så om det finns är det inte påtryckande...inte enligt vad jag kan har sett efter runt 80 h i spelet.
I drank what?
Något man kunde välja i Odessey också men då var det inte inne att klaga på Ubisoft.
Vad är det för jäkla ragebait... Romantiska scener har väl serien haft sedan AC2? Eller tror folk att AC är en dating sim nu där det inte förekommer action?
Vad är det för jäkla ragebait... Romantiska scener har väl serien haft sedan AC2? Eller tror folk att AC är en dating sim nu där det inte förekommer action?
Dessutom (jag lånar nu en text av lathet):
Assassin’s Creed Shadows has no romances in “Canon Mode”.
Canon Mode skips dialogue options for you, taking you along the canon story, with no romances.
So no one is forcing anything on you. You choose the buttons you press. Take responsibility.
Han påpekade LGBTQ+ och Lorentzon sade han inte stött på det. Jag hänvisade bara till det jag TROR påpekades. Har inte spelat spelet och kommer inte göra det heller.
Något man kunde välja i Odessey också men då var det inte inne att klaga på Ubisoft.
Folk har klagat på Ubisoft och dess formula i snart 20 år.
I drank what?
Folk har klagat på alla spel i all urminnes tid
Det här verkar dock lite mer kontroversiellt men de har ju gradvis trappat upp skiten med helix skräp etc så jag tror ju inte shadow överraskar där. betala för map pack är väl den senaste degenereringen. Gick iaf att köpa för in game credits i tidigare lir om jag minns rätt. daily och weekly kommer vi inte heller undan naturligtvis. Hourly lär väl komma i nästa del eller som dlc.
Att en av huvudkaraktärerna är en black dude i ett lir som ska representera japan är bara jaha yes. Men det var länge sen ac hade huvudkaraktärer värda att lägga på minnet. Visst var lite småkul slakta som cassandra det namnet minns jag. Nästa jag minns är typ ezio sen har vi altair i första liret.
Gubben i spelet bygger på en historisk svart man i Japan och homosexualitet (bl.a. bland samurajklassen) var existerade på riktigt. Shinto-religionen hade inga moraliska åsikter om homosexualitet och även om religioner importerade från Kina ogillade det hela så var situationen i Japan betydligt mer förlåtande än i kristna och muslimska länder vid samma tid.
Jag är övertygad om att spelet är proppfullt med historiska anakronismer, precis som alla tidigare spel i serien. Just en svart homofil i 1500-talets Edo är dock fullt möjligt... till skillnad mot senmedeltida vapen, rustningar och borgar i 800-talets England (vilket delvis förstörde min upplevelse av Valhalla). Jag kommer förmodligen aldrig orka spela Shadows. Är betydligt mer sugen på att sätta tänderna i Kingdom Come 2.
Detta orkar man inte ens pirata.
Det valet finns inte.
<Uppladdad bildlänk>
Känns som 3/5 känns rimligt.
Det har 55.000 nu. Jämför vi med ett annat storspel som finns på prenumerationstjänst, Indina Jones, så går det riktigt bra. Det har en peak på 12.000 spelare.
<Uppladdad bildlänk>
Känns som 3/5 känns rimligt.
Det enda som är bra med det är spelmotorn snowdrop men resten är ytterst mediokert med tanke på att hela spelet inklusive mikrotransaktioner kostar 1000+starterpack på ca 400 kr. Så hela 1400kr om man vill vara nypimpad eller 1000kr för endast deluxe versionen utan pimp.
Dessutom är userscoren bara på 5.5 😓 vilket säger en hel del mer än basvärdet i metacritic. En flopp för Ubisoft som hade behövt en 9 eller 10 för att rädda ekonomin. Titanic håller sig blott flytande 😅
Aldrig varit så lite intresserad av nåt spel (om man inte räknar sportspel). Känner mig helt tom inuti när jag tänker på Ubisoft numera. 😆
men ändå har du nog intresse för att skriva den kommentaren.
Är det inte så kommunikation fungerar, att man yttrar sig om något är inte det tanken med ett kommentarsfält?
Det här eviga grindvaktandet vissa har för AAAA-bolag och deras fadäs till produkter om något är alarmerande, än någon som yttrar att han eller hon är föga imponerad av ett spel. Kanske stämmer det uttrycket att vi får de spelen vi förtjänar 🙄 Starwars Outlaws...
Det enda som är bra med det är spelmotorn snowdrop men resten är ytterst mediokert med tanke på att hela spelet inklusive mikrotransaktioner kostar 1000+starterpack på ca 400 kr. Så hela 1400kr om man vill vara nypimpad eller 1000kr för endast deluxe versionen utan pimp.
Dessutom är userscoren bara på 5.5 😓 vilket säger en hel del mer än basvärdet i metacritic. En flopp för Ubisoft som hade behövt en 9 eller 10 för att rädda ekonomin. Titanic håller sig blott flytande 😅
Anvil används i Assassins Creed, inte Snowdrop.
Anvil används i Assassins Creed, inte Snowdrop.
Stämmer bra det.
Är det inte så kommunikation fungerar, att man yttrar sig om något är inte det tanken med ett kommentarsfält?
Det här eviga grindvaktandet vissa har för AAAA-bolag och deras fadäs till produkter om något är alarmerande, än någon som yttrar att han eller hon är föga imponerad av ett spel. Kanske stämmer det uttrycket att vi får de spelen vi förtjänar 🙄 Starwars Outlaws...
jo visst men om man inte ens är intresserad från första början så varför lägga tid och energi på det?
jag utgår från mig själv så klart. jag skulle inte lägga mig i att skriva om något jag inte har ett intresse i alls, jag menar varför då?
så om du vart stött av min kommentar så är det faktiskt ditt problem och inte mitt.
Gubben i spelet bygger på en historisk svart man i Japan och homosexualitet (bl.a. bland samurajklassen) var existerade på riktigt. Shinto-religionen hade inga moraliska åsikter om homosexualitet och även om religioner importerade från Kina ogillade det hela så var situationen i Japan betydligt mer förlåtande än i kristna och muslimska länder vid samma tid.
Jag är övertygad om att spelet är proppfullt med historiska anakronismer, precis som alla tidigare spel i serien. Just en svart homofil i 1500-talets Edo är dock fullt möjligt... till skillnad mot senmedeltida vapen, rustningar och borgar i 800-talets England (vilket delvis förstörde min upplevelse av Valhalla). Jag kommer förmodligen aldrig orka spela Shadows. Är betydligt mer sugen på att sätta tänderna i Kingdom Come 2.
Vad jag har förstått och lyckats läsa mig till så var den enda svarta mannen jag hittat någon typ av väpnare/slav inte samurai.
Men erkänn när du tänker samurai så tänker du inte på en mörkhyad homosexuell man? Jag misstänker att majoriteten av folk tänker en japan som är en iskall krigare.
Men men jag ska inte spela det oavsett så jag bryr mig egentligen inte. Vill jag spela något liknande så finns ju Ghost eller Robin som passar mig bättre.
Смерть решает вÑе проблемы. Ðет человека, нет проблем
Välkommen till internet.
Userscore kan man inte lita på, då många bestämt sig att spelet ska få kassa betyg innan spelet släppts. Titta på Last of us 2, det blev reviewbombat pga Abby, och då hade garanterat majoriteten inte spelat spelet överhuvudtaget. Finns det något "Woke" i spelet så blir spelet garanterat reviewbombat.