Snabbkollen – Vilket God of War är bäst?

Robot
Snabbkollen – Vilket God of War är bäst?

När var 20-åringen Kratos (grattis!) som bäst?

#god-of-war, #snabbkollen

Medlem

Gillar faktiskt inte de nya spelen. Tycker inte de får till rätt känsla, känner mig inte längre som Kratos.
De är inte dåliga spel som så, som fristående verk är det ganska kompetenta spel, men som sagt får de inte till rätt God of War känsla.

Medlem

God of War 2018 är överlägset bäst.

Sen kommer God of war 3.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Woops tryckte fel, God of War 2018 skulle det varit, inte 2005. Stör mig när spel använder orginal titel till nya släpp, av ingen anledning alls...

Medlem

God of War 2, bäst gameplay och story.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bara spelat dom nya, men 2018-upplagan är 2018s bästa spel!

Medlem

Gillar att 2018 mest. Bäst story, mest engagerande.

Gillar dock verkligen 1:an och 2:an också, nästan lite Zelda-dungeons över vissa delar. Känns mer "tv-speliga" vilket inte alls behöver vara dåligt. Storyn är dessutom bra genom alla spel, men hur det berättas har så klart åldrats lite sämre i de gamla spelen.

3:an tyckte jag faktiskt tappade lite,

Redaktör
Ponny

2018 års God of War hade en sådan sjuk "impact" för egen del, och den är svår att blunda för. Även om jag tycker den hör samman med Ragnarök på ett självklart vis. En fantastisk duo.

Men! De första spelen är fan toppen. Trodde verkligen inte att det var spel för mig, men jäklar vad kul jag haft med ursprungstrilogin.

Ser fram emot fortsättningen!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

La min röst på 3an. Så sjukt episkt och härligt. Men det är tight, 2an är också grym. Rebooten från 2018 och Ragnarök är nästan där de med så det var en lite jobbig röst att lägga. Men 3an får min röst som bäst.

Medlem

Jag har inte provat något av dem. Jag gillar Dante's Inferno, så jag ska nog sikta på att skaffa originalspelen till PS2/PS3.

Medlem

Originaltrilogin är otrolig. Riktigt bra stridssystem och tight tempo.

Testade GoW 2018 och höll på att bli galen. Känns så mediokert med vrålkass kontroll / kamera och inget ultravåld med blod. (Och den gapande gnällande ungen får mig att vilja slita av håret.)
Fattar mig inte på storheten med det spelet som väldigt många verkar tycka om.

Medlem

Har bara spelat 3:an och 2018. Röstade på 3:an. Coolare och mer varierande fiender. Episka bossar.

Medlem

Oj. Här var det många som föredrar de senare spelen.
Jag saknar den ursprungliga Kratos, driven av hämnd och ilska.

Testpilot

Enkelt val när jag bara har spelat ett, God of War (2018).

Medlem

Röstade på GoW 2018. Har spelat GoW 3, 2018 och Ragnarök som jag blev klar med i förra veckan men tyckte det var lite för långt även om GoW 2018 var ungefär lika långt men inte kändes för långt^^.

Ser fram emot vad de kokar ihop härnäst <3.

Medlem

Har bara lirat God of War (2018), så den får min röst ^^
Kanske snappar upp Ragnarök när/om man kan få det för under 300SEK

Medlem

Svårt val. Spelmekanik och allt är uppenbart så mycket bättre från 2018 och framåt. Samtidigt har hela grejen med Kratos son varit sådär, inget av de nya spelen har gett mig någon som helst sympati för skitungen. Storyn i sista spelet var synnerligen svag. Rösten landade ändå till slut på 2018.

Medlem

Originaltrilogin, med rangordningen 2,3 och 1 håller jag högst!
Nystarten var bra, men inget som man suktar efter att spela om på samma sätt som de gamla actionspelen. Det räckte med en genomspelning!

Medlem

Tycker 3an. Jag har nog ca 10 timmar i 2018 som är oerhört välgjort men gillade nog det mer superlinjära hack 'n slash konceptet mer för denna serien.

Medlem

Då jag bara har spelat God of war 2018 och Ragnarök så tycker jag att 2018 är bättre. Men Ragnarök var verkligen inte dåligt det heller.

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag har inte provat något av dem. Jag gillar Dante's Inferno, så jag ska nog sikta på att skaffa originalspelen till PS2/PS3.

Skaffa HD samlingen av 1&2an te ps3, då får du iaf 720p 60fps med AA och lite andra förbättringar

Medlem

Jag har provat det två senaste ett par timmar var, och tyckte inte det va något speciellt någotdera. Varken gameplay eller story va tilltalande överhuvudtaget. 😅

Medlem

Enbart spelat 2018 på PC så får väl bli det. Lite tråkiga bossar och lite för lätt dock.

Medlem
Skrivet av returpack:

Borde de inte gå att emulera på PC i 4K osv.

Medlem

God of War 3 höll jag länge som bäst och första och andra delen inte långt efter, men tveklöst tog 2018 tronen med råge i min åsikt, så där går min röst!

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem

God of war 2018! Jag växte upp med PC och xbox så blev aldrig att jag spelade de tidigare, har 3an men kom aldrig in i det. Ragnarök va bra men jag saknade quick time events i fighterna, det gjorde det mycket mer episka än att bara dodga runt och slå hela tiden.

Medlem

Vill inte välja men måste jag vill jag säga God of War 2. Ettan var bra men först här tog det fart för mig, med stort sug efter ps3 och allt vad det innebar så släppte Sony ett sista(?) dräparspel till superpopulära ps2. Det som har kommit efter har nästan alltid hållit grym nivå. Trean, (2018) och Ragnarök har jag finfinfina minnen från.

Inaktiv

Dom gamla spelen är bra. God of War 3 är riktigt jävla bra. God of War 2018 är ett mästerverk. Ragnarök är hmm förbannat snyggt 👍

Medlem

Jag tycker helt klart att det ena är bättre än det andra, även om jag inte spelat det heller.

Medlem

God of War (2018)

1
Skriv svar