Snabbkollen – Vilket God of War är bäst?
Gillar att 2018 mest. Bäst story, mest engagerande.
Gillar dock verkligen 1:an och 2:an också, nästan lite Zelda-dungeons över vissa delar. Känns mer "tv-speliga" vilket inte alls behöver vara dåligt. Storyn är dessutom bra genom alla spel, men hur det berättas har så klart åldrats lite sämre i de gamla spelen.
3:an tyckte jag faktiskt tappade lite,
2018 års God of War hade en sådan sjuk "impact" för egen del, och den är svår att blunda för. Även om jag tycker den hör samman med Ragnarök på ett självklart vis. En fantastisk duo.
Men! De första spelen är fan toppen. Trodde verkligen inte att det var spel för mig, men jäklar vad kul jag haft med ursprungstrilogin.
Ser fram emot fortsättningen!
En Bamseponny av folket
Jag har inte provat något av dem. Jag gillar Dante's Inferno, så jag ska nog sikta på att skaffa originalspelen till PS2/PS3.
Originaltrilogin är otrolig. Riktigt bra stridssystem och tight tempo.
Testade GoW 2018 och höll på att bli galen. Känns så mediokert med vrålkass kontroll / kamera och inget ultravåld med blod. (Och den gapande gnällande ungen får mig att vilja slita av håret.)
Fattar mig inte på storheten med det spelet som väldigt många verkar tycka om.
Svårt val. Spelmekanik och allt är uppenbart så mycket bättre från 2018 och framåt. Samtidigt har hela grejen med Kratos son varit sådär, inget av de nya spelen har gett mig någon som helst sympati för skitungen. Storyn i sista spelet var synnerligen svag. Rösten landade ändå till slut på 2018.
Då jag bara har spelat God of war 2018 och Ragnarök så tycker jag att 2018 är bättre. Men Ragnarök var verkligen inte dåligt det heller.
AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb
Jag har inte provat något av dem. Jag gillar Dante's Inferno, så jag ska nog sikta på att skaffa originalspelen till PS2/PS3.
Skaffa HD samlingen av 1&2an te ps3, då får du iaf 720p 60fps med AA och lite andra förbättringar
Borde de inte gå att emulera på PC i 4K osv.
Vill inte välja men måste jag vill jag säga God of War 2. Ettan var bra men först här tog det fart för mig, med stort sug efter ps3 och allt vad det innebar så släppte Sony ett sista(?) dräparspel till superpopulära ps2. Det som har kommit efter har nästan alltid hållit grym nivå. Trean, (2018) och Ragnarök har jag finfinfina minnen från.