Shogo: Mobile Armor Division
Har kvar min bigbox av denna fantastiska klassiker. Det var riktigt kul!
Har du bilder att dela här i tråden?
Rolig läsning. Gud va drag och min mellersta bror nördade sönder demot på den tiden, sen så köpte föräldrarna spelet åt min bror, genast satte vi oss vid varsin dator och körde local multiplayer mot varandra. Sjukt jävla kul spel när man var yngre och absolut en av favoriterna.
Jag körde det också local multiplayer som liten. Var så längesen nu men har för mig vi körde coop... med lite friendly fire
Aldrig spelat Shogo, men då det var ett av de där spelen som även släpptes till Amiga i ett i sammanhanget väldigt sent skede så blev det väldigt omtalat i dessa kretsar.
Va?! finns det spel du inte har spelat Legerde-san?
Yes, i egen hög person! Samma utvecklare.
Är det också ett spel? Är det bra?
Ouuu, Shogo gillade jag skarpt. Minns att det var något svårt men hade så otroligt coola vapen och miljöer.
Ja fienderna är lite snabba på avfyrarknappen,men man har ju quick save ^^
Har du bilder att dela här i tråden?
Som tur är så låg den lätttillgänglig. Min garderob är överfylld av gamla spel/konsoler/datorer/prylar osv osv.

Edit: Jag undrar om inte jag såg ytterliggare ett ex där inne med. Får sortera en dag och se vad jag har. Har nog en massa spel i dvd fodral med som man aktiverade på steam..känns inte direkt som jag har nytta av att behålla den fysiska delen då. Åtminstone inte på den typen av utgåvor. Allt i bigpack sparas ofc!
Edit2: Jag tänkte inte på det, vill du se baksidan med eller? Av spelet då, inget annat!!
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Som tur är så låg den lätttillgänglig. Min garderob är överfylld av gamla spel/konsoler/datorer/prylar osv osv.
https://i.ibb.co/Dgv9CBqW/PXL-20250319-134401814-RAW-01-COVER...
Edit: Jag undrar om inte jag såg ytterliggare ett ex där inne med. Får sortera en dag och se vad jag har. Har nog en massa spel i dvd fodral med som man aktiverade på steam..känns inte direkt som jag har nytta av att behålla den fysiska delen då. Åtminstone inte på den typen av utgåvor. Allt i bigpack sparas ofc!
Edit2: Jag tänkte inte på det, vill du se baksidan med eller? Av spelet då, inget annat!!
Ja baksidan nyfiken på (på boxen alltså ^^)
Ja baksidan nyfiken på (på boxen alltså ^^)

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Skoj läsning! älskade Shogun när det begav sig! Snyggt försök till ett hjärta FZ också haha!
Ja Shogun var bra, men vad tyckte du om Shogo?
Musiken rockar! Älskar musiken i startmenyn : D
Jag hade bara 2 VHS av Robotech - eller min kompis hade. Så det blev ett glapp i storyn. Senare såg jag hela första sessången, men har missat de övriga två. Är de sevärda? Är lite nyfiken på vad som händer med Rick och Lisa : )
Om jag minns rätt byter de helt ut karaktärerna. Sidoeffekten av att Robotech egentligen är ett hopklipp och dubb av tre olika japanska mangaserier om jag minns rätt. Men det vara rätt bra säsonger ändå. Har för mig jag tyckte om den tredje mer än andra.
Är det också ett spel? Är det bra?
Vet ej, är en plattformare på PC så aldrig testat då det inte är min grej
Ja Shogun var bra, men vad tyckte du om Shogo?
Haha, vänta - vilken Shogun är bra?
Om jag minns rätt byter de helt ut karaktärerna. Sidoeffekten av att Robotech egentligen är ett hopklipp och dubb av tre olika japanska mangaserier om jag minns rätt. Men det vara rätt bra säsonger ändå. Har för mig jag tyckte om den tredje mer än andra.
Oh - det hade jag inte koll på. Trodde Rick och Lisa var på utomsolsystemsresa och de fyllde på med andra historier medan de var borta typ. får försöka bita tag i det där nån helg
Spelet är jäkla fint, speciellt musiken gillade jag. Grym menymusik.
Ja. Känns väldigt tidsenlig. Påminner mig om en annan låt jag inte kommer på namnet på i ackorden.