Stora ryktestråden för "Switch 2"
Undrar vad som händer om man laddar i båda USB-C portarna samtidigt.

Undrar vad som händer om man laddar i båda USB-C portarna samtidigt.
Som en laptop, den väljer en port, oftast den som kan ge mest ström. Laddare (och enhet) har mycket mer logik och kommunikation än man kan tro.
Sorry om inlägget var otydligt. Det ska alltså handla om helt nytt IP och inte en fortsättning på någonting som existerat tidigare.
Alla dessa serier var nya IPn. Det enda som för dem samman är Xeno i början samt en del red herrings easter eggs de injecerade. Så du var tydligt, det trodde även jag att jag var
Monolith var aldrig en del av Square.
Personerna som grundade Monolith jobbade tidigare på Square där de bland annat utvecklade Xenogears. Det var först efter att Xenogears hade släppts av Square som de valde att lämna och starta ett nytt företag som blev Monolith Soft (dotterbolag till Namco).
Monolith såldes senare vidare från Namco till Nintendo.
Nej där var jag otydlig. Personerna som sedan startade Monolith jobbade på Square. Xenogears som förövrigt först pitchades som Final Fantasy 7. Men Square tyckte det var för vuxet, mörkt och komplicerat, för att vara ett final fantasy. De fick sedan inte heller den budget som utlovats så andra halvan av Xenogears är väldigt komprimerat för att ändå få in all story de ville. Det var bidragande till att de sedan lämnade square.
Så vi kunde alltså ha fått Xenogears (med större budget) som Final fantasy 7 istället för vad vi fick med Cloud, Tifa osv.
Spelade ganondorf och calamity ganon, spöade skiten ur båda 2, saknar master mode till totk, calamity ganon tog lite tid att slakta men den blev mycket lättare när jag har lärt mig hur man skulle dodgea och parera mot ganondorf, för mig så är ganondorf samma boss som calamity ganon
Calamity ganon kan jag stå och skjuta sönder med ancient arrows framtills den får daruks protection
Ganondorf kan jag köra next level och öva upp att få nya tider och förbättra mitt stridssystem trots att det är väldigt liten skillnad på tidsboxen när man ska parera och skölda och dodgea mellan botw och totk
Så väldigt gärna dlc till switch 2. Jag kommer lätt att köpa om botw till switch 2, kan spela om spelet flera gånger,
Jag längtar efter att ett tredje spel i serien släpps i samma värld med ny villian
Alla dessa serier var nya IPn. Det enda som för dem samman är Xeno i början samt en del red herrings easter eggs de injecerade. Så du var tydligt, det trodde även jag att jag var
Nej där var jag otydlig. Personerna som sedan startade Monolith jobbade på Square. Xenogears som förövrigt först pitchades som Final Fantasy 7. Men Square tyckte det var för vuxet, mörkt och komplicerat, för att vara ett final fantasy. De fick sedan inte heller den budget som utlovats så andra halvan av Xenogears är väldigt komprimerat för att ändå få in all story de ville. Det var bidragande till att de sedan lämnade square.
Så vi kunde alltså ha fått Xenogears (med större budget) som Final fantasy 7 istället för vad vi fick med Cloud, Tifa osv.
Ja, var ja. Men jag menade inget Xeno före alls så sorry igen för att jag var otydlig. Helt nytt och eget. Och tycks bli mer fantasy. Här är bild från projektet som spekuleras bli mer likt Zelda typ:

Jag längtar efter att ett tredje spel i serien släpps i samma värld med ny villian
Om det skulle komma en del tre så vill jag ha helt nya fiender. Bokoblins börjar bli rätt hjärndött efter två spel. Sen det där att vapen går sönder.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Om det skulle komma en del tre så vill jag ha helt nya fiender. Bokoblins börjar bli rätt hjärndött efter två spel. Sen det där att vapen går sönder.
Om jag hade fått önska fritt så hade jag gärna sett:
- En levande värld, Botw och Totk kändes stendöda.
- Full voice acting för allt
- Inga vapen som går sönder
- Mer visual progression
- Bort med alla tråkiga pussel
- Gör inte spelet för barn.
Att vapen går sönder/blir sämre har jag inget emot, men man vill ju kunna laga. Så med musfunktionaliteten så får Link ta upp en slipsten och slipa till svärden genom att man "slipar" korrekt med Joy-Con över benet. Så kan man ha olika stenar och slipmönster, och nu ska jag sluta pladdra innan Nintendo får en dålig idé.
Ja, var ja. Men jag menade inget Xeno före alls så sorry igen för att jag var otydlig. Helt nytt och eget. Och tycks bli mer fantasy. Här är bild från projektet som spekuleras bli mer likt Zelda typ:
https://n1up.nl/wp-content/uploads/2024/09/Monolithsoft-Fanas...
Det där är dock ingen nyhet egentligen. Monolithsoft annonserade att de började jobba på ett actionspel för dryga 7 år sedan som hade ett medeltida tema. Det har sedan dess flödat rykten och ganska få läckor runt det. Tex att det kantats av nedprioriteringar för att monolith skickat folk att hantera andra projekt som nintendo behövt prioritera upp. Splatoon 2, Animal crossing: New horizons, Splatoon 3 (kyoto kontoret), Zelda: tears of the kingdom (kyoto samt 2nd division).
Men Acitonspelet är inte deras enda projekt. De har även ett mer traditionellt JRPG i pipen. Dvs inte ett spel med zelda mekanik. Vad det är spekuleras det friskt om.
Monolith soft har 3 utvecklingsteam. 1st division, 2nd division och Kyoto. Så de kan ha tre primära projekt igång vid sidan av att låna ut folk.
Vad är nästa för 1st division? Ryktet säger detta: https://twistedvoxel.com/monolith-softs-next-game-sequel-to-x...
Från samma läckare som läckte Xenoblade X Definitive edition.
- Bort med alla tråkiga pussel
Zelda i öppen värld där allt är ett enda pussel!
Jag älskar pussel.
Att vapen går sönder/blir sämre har jag inget emot, men man vill ju kunna laga. Så med musfunktionaliteten så får Link ta upp en slipsten och slipa till svärden genom att man "slipar" korrekt med Joy-Con över benet. Så kan man ha olika stenar och slipmönster, och nu ska jag sluta pladdra innan Nintendo får en dålig idé.
Vettesjutton.
Dylika funktioner tenderar att vara ganska långtråkiga. Passande mer i djupa RPG:s som Kingdom Come, men i Zelda så tycker jag det känns vettigare att man bara ersätter vapnen, för det är inget rpg egentligen.
Zelda i öppen värld där allt är ett enda pussel!
Jag älskar pussel.
Jepp, pussel är ju höjdpunkten med Zelda. Fattar inte riktigt vad man ska göra av Zelda-spelen utan alla roliga pussel, ska det vara 100% bara hack 'n slash? Låter ganska enformigt...
Det där är dock ingen nyhet egentligen. Monolithsoft annonserade att de började jobba på ett actionspel för dryga 7 år sedan som hade ett medeltida tema. Det har sedan dess flödat rykten och ganska få läckor runt det.
Skrev inte att det var en nyhet, utan nyheten var ju att de anställt 300 och ska anställa ännu fler så det verkar som de storsatsar på detta!
Har de inte sagt att de är klara med den "världen" nu och att de ska gå vidare till nästa spel? Inte mig emot bara det blir open world och i samma stuk som BotW/TotK!
Ja, fler och mer varierande fiender hade inte skadat! Och har egentligen inget emot att vapnen går sönder, men det borde finnas olika hållbarhetsgrader beroende på material och annat. Och att de borde kunna gå att laga så de kan återanvändas. Då hade det varit mindre irritationsmoment.
Har de inte sagt att de är klara med den "världen" nu och att de ska gå vidare till nästa spel? Inte mig emot bara det blir open world och i samma stuk som BotW/TotK!
Ja, fler och mer varierande fiender hade inte skadat! Och har egentligen inget emot att vapnen går sönder, men det borde finnas olika hållbarhetsgrader beroende på material och annat. Och att de borde kunna gå att laga så de kan återanvändas. Då hade det varit mindre irritationsmoment.
Tredje spelet ska vara massor med bokoblins utspridda och massa andra repetiva fienden 😀😃😄😁😆 och utspelar sig i samma värld,
Because 7 8 9.
Men 9 finns ju inte. Så varför skulle Nintendo förvirra folk på det sättet? XD
Vilket är det 9:e spelet i serien enligt dig menar du?
Precis!
Och det finns säkert redan skrivet i den här tråden, men tänk att det är över 10 år sen Nintendo påbörjade utvecklingen av senaste 3D-Mario, som sen kom ut för snart 8 år sen. Tears of the kingdom, som bygger på Breath of the wild, påbörjades också för över 10 år sen.
Så ska bli riktigt spännande att se var de här serierna tar vägen nu i sina upplägg, grafik m.m. efter så lång tid vi såg en helt ny 3D-installation av dem. Har det någonsin ens gått så lång tid mellan nya Mario-spel i huvudserien förut? Om vi räknar bort Bowsers fury som var en extradel av nåt större (dock väldigt bra).
Men 9 finns ju inte. Så varför skulle Nintendo förvirra folk på det sättet? XD
Fanns ju ingen Windows 9 heller. Det kom heller ingen iPhone 9. Kanske vilar det en förbannelse över siffran 9?
Jag tror faktiskt inte att kommande Mario Kart kommer ha någon numrering överhuvudtaget. Är ju bara två spel i serien som har nummer (tre om man räknar 8 deluxe som separat spel). Det är inget bra koncept om man vill att en titel ska sticka ut. Mer troligt att man då inkluderar eventuellt nytt spelelement eller banupplägg i titeln.
Fanns ju ingen Windows 9 heller. Det kom heller ingen iPhone 9. Kanske vilar det en förbannelse över siffran 9?
Nej! Final Fantasy IX dvs 9 är en av de bästa spelen i serien 😉
sammanfattning av vad rykten och uppgifter gör gällande att Switch 2 landar på prestandamässigt
Vad säger de att prestandan landar då?
Nej! Final Fantasy IX dvs 9 är en av de bästa spelen i serien 😉
Nej! Mitt användarnamn, bästa på hela forumet
Vad säger de att prestandan landar då?
Som en PS4 Pro men med nyare nodder och tekniker så lär den landa närmare Xbox Series S!
<Uppladdad bildlänk>
Som en PS4 Pro men med nyare nodder och tekniker så lär den landa närmare Xbox Series S!
Det låter ju superbra. Med tanke på att jag fortfarande blir imponerad av Mario Kart 8 hur snyggt det är, ska det bli spännande se hur Nintendos förstapartsspel kommer prestera.
Det låter ju superbra. Med tanke på att jag fortfarande blir imponerad av Mario Kart 8 hur snyggt det är, ska det bli spännande se hur Nintendos förstapartsspel kommer prestera.
Ja, det blir nog riktigt grymt! Och med tanke på vad Nintendo (och andra) lyckats göra på Switch lär det bli ännu mer magi på Switch 2
Visar ett nytt patent att C-knappen är för chatt? Verkar så! Men snart vet vi säkert!
Det är galet vacker spel "trots hårdvara". Jämför med Crash Team Racing Nitro Fueled så springer Mario Kart cirklar runt det när det kommer till allt!
Nintendo är mästare på det dom gör helt enkelt!
Jag satt just och tittade på min nätverkskarta på routern och upptäckte att min Nintendo Switch började ansluta några sekunder, hoppa ur och sedan ansluta igen trots att konsolen var helt avstängd och jag inte rört den på ett bra tag. Undrar hur ofta den spökar så. Hur som helst så aktiverade jag flygplansläge på den nu.
Jag tror faktiskt inte att kommande Mario Kart kommer ha någon numrering överhuvudtaget. Är ju bara två spel i serien som har nummer (tre om man räknar 8 deluxe som separat spel). Det är inget bra koncept om man vill att en titel ska sticka ut. Mer troligt att man då inkluderar eventuellt nytt spelelement eller banupplägg i titeln.
Jag tror att du kan ha rätt, 9 är ju en siffra som är förknippad med otur i flera asiatiska länder. I Japan är uttalet av siffran 9 samma som "lidande" eller "tortyr" och brukar därför undvikas i exempelvis priser av produkter. Det är bättre att ha 8 i slutet som syftar till välstånd och rikedom.
Jag tror att du kan ha rätt, 9 är ju en siffra som är förknippad med otur i flera asiatiska länder. I Japan är uttalet av siffran 9 samma som "lidande" eller "tortyr" och brukar därför undvikas i exempelvis priser av produkter. Det är bättre att ha 8 i slutet som syftar till välstånd och rikedom.
Tack för dagens TIL
Ska bli intressant i så fall att se vad nästa huvudspel i Biohazard-serien kommer döpas till
Idag är det 21 dagar kvar, precis 3 veckor till Nintendo Switch 2 Direct!
När tror ni lansering sker?
Lite historik för Switch's lanseringsschema från viktiga referenspunkter:
Från att Switch visades upp 20 Oktober 2017 så var det 134 dagar till lansering 3 Mars 2017
Från att Switch hade sin stora presentation 13 Januari 2017 så var det 49 dagar (7 veckor) till lansering 3 Mars 2017
Motsvarande schema från liknande referenspunkter för Switch 2 skulle bli:
Nintendo Switch 2 visades upp 16 Januari 2025. +134 dagar efter det är exakt: 30 Maj 2025
Nintendo Switch 2 har sin stora presentation 2 April 2025. +49 dagar (7 veckor) efter det är exakt: 21 Maj 2025
Samma schema skulle ge ett lanseringfönster med Switch schema: 21 Maj - 30 Maj. Men jag lämnar ca en vecka flex på var sin sida av fönstret.
Mitt lanseringfönster är mellan: Tisdag 13 Maj 2025 (Doom Dark Ages Lansering) och Fredag 6 Juni 2025
Jag säger också att förhandsbokningen öppnar direkt 2 April.
Har ni några andra teorier?
<Uppladdad bildlänk>
Undrar varför de tummar på CPU prestandan i dockat läge. Allt handlar inte om rå GPU prestanda, man måste ha bra minnesbandbredd (vilket så verkar vara fallet i dockat läge) men även CPU prestanda.