Split Fiction toppade på 259 000 Steam-spelare i helgen
Bra gameplay, inga micro transactions, knappt några buggar, normalt prissatt, inge battlepass. Det är så här spel ska levereras.
Så skönt att kunna spela ett spel dag-1 utan några problem.
Han har ordning på torpet, den där Fares.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Hoppas att jag och frugan hittar tid att lira denna veckan
Hur funkar det ifall två personer spelar couch co-op, dvs split-screen lokalt på samma dator, räknas båda två i Steam eller räknas det bara som en spelare?
Om det är som i It Takes Two så är ägaren av spelet och ens co-op partner "samma användare".
Hoppas att jag och frugan hittar tid att lira denna veckan
Om det är som i It Takes Two så är ägaren av spelet och ens co-op partner "samma användare".
Gäller det även ifall co-op partnern kör via friendspass via en annan dator? För det låter ju rimligt att ifall man kör på samma PC att det är ägaren som räknas.
"Do. Or do not. There is no try." - Yoda
Gäller det även ifall co-op partnern kör via friendspass via en annan dator? För det låter ju rimligt att ifall man kör på samma PC att det är ägaren som räknas.
Jupp, därför är achivements låst till ägaren endast. Helt rätt.
Jag och polaren såg sluttexterna rulla igår, då har vi kört några timmar varje kväll sedan release. Helt fantastiskt. Sista kapitlet var helt sinnesrubbat och något jag aldrig sett i ett spel förut. Måste upplevas!
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5