Den stora Switch 2-tråden

Moderator | Testpilot
Den stora Switch 2-tråden

Nintendo har äntligen avtäckt sin nästa generations hårdvara, som går under namnet Nintendo Switch 2.

I nuläget vet vi inte mycket om konsolen, annat än att den släpps 2025 och att den kommer att vara bakåtkompatibel med både fysiska och digitala Switch-spel från den tidigare konsolen.

Nintendo har meddelat att mer information kommer den 2 april.

Jag tänker att vi gör en ny tråd där vi kan snacka om den nya konsolen, utannonserandet och allt som hör till

När ny information dyker upp ser jag till att uppdatera det här första inlägget. Ska även se till att lägga in mer info om allt vi vet hittills under helgen

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

2:an ser ju exakt likadan ut haha.
Har aldrig spelat på en Switch men antar Nintendo fansen blir nöjda.

Själv är jag mer sugen på en Steam Deck 2.

Moderator | Testpilot
Skrivet av crackhead226:

Det är väl bra tänker jag? Varje iPhone ser likadan ut. Varje TV ser likadan ut. Nu brukar väl Xbox och Playstation få ett annat utseende men jag känner personligen inte att Switch 2 behöver det.

signatur

Testpilot & Twitter

Moderator | Testpilot

För egen del kommer jag att skaffa konsolen vid släpp. Switch var faktiskt den första konsolen jag köpte samma dag som den lanserades, och även om jag inte har använt den så mycket de senaste åren, är den fortfarande en av mina favoritkonsoler.

Att kunna spela alla spel på den nya konsolen ser jag som ett stort plus. Jag hoppas innerligt att vi får bättre prestanda när äldre spel spelas på den nya konsolen!

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem

Det är för mig avgörande om äldre Switch titlar som får högre upplösnings uppdatering som jag köper på dag ett och skippar OLED modellen av nuvarande Switch.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Nu bör Niantic haka på med att få homesupport till pokémon go så jag kan få shiny gimmighoul med coin incense.

Medlem

Garanterat köp dag 1. Ser fram emot nyheter angående spel kommande tiden.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

För egen del kommer jag att skaffa konsolen vid släpp. Switch var faktiskt den första konsolen jag köpte samma dag som den lanserades, och även om jag inte har använt den så mycket de senaste åren, är den fortfarande en av mina favoritkonsoler.

Att kunna spela alla spel på den nya konsolen ser jag som ett stort plus. Jag hoppas innerligt att vi får bättre prestanda när äldre spel spelas på den nya konsolen!

Jag kommer inte skaffa den direkt då jag heller våntar 1 månad till 1 år till 2-5 år.

Medlem
Skrivet av crackhead226:

jag är tokig kanske men storleken är rätt stor skillad på skärmen , joycons är magnet och större dom med. fler portar på enheten.

så EXAKT likadana,...? nix pix

Moderator | Testpilot
Skrivet av N3gn4v:

Det är för mig avgörande om äldre Switch titlar som får högre upplösnings uppdatering som jag köper på dag ett och skippar OLED modellen av nuvarande Switch.

Frågan är hur det kommer fungera... Jag tänker att varje spel måste ju nästan få en uppdatering? Typ att blir lite som med PS5 Pro att spelen måste optimeras för den nya hårdvaran.

Är väldigt tveksam till att det blir bättre direkt, men det kanske inte är svårare än att de kan låsa upp frameraten / höja taket till 60 fps eller så.

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem

Vet ni varför? Då har man fler spel, men jag vet redan att Nintendo kommer lansera bättre storspel än vad som var till switch 1, se på mk9 mk 10? Det såg helt galet ut.

Medlem

Frågan är hur det kommer fungera... Jag tänker att varje spel måste ju nästan få en uppdatering? Typ att blir lite som med PS5 Pro att spelen måste optimeras för den nya hårdvaran.

Är väldigt tveksam till att det blir bättre direkt, men det kanske inte är svårare än att de kan låsa upp frameraten / höja taket till 60 fps eller så.

Man kunde köpa till en uppdatering om man hade ps4 varianten om man redan ägde den till ps4, så då kunde man uppdatera spelet och få lite extra funktioner och få bättre upplösning.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ShinyGoomy:

Man kunde köpa till en uppdatering om man hade ps4 varianten om man redan ägde den till ps4, så då kunde man uppdatera spelet och få lite extra funktioner och få bättre upplösning.

Det var ju PS4 till PS5. Inte PS5 till PS5 Pro där det bara kom uppdateringar.

Tror inte man kommer behöva betala för att få spela Botw med bättre prestanda. Antar det kommer någon patch eller något som installeras på konsolen.

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem

Kommer garanterat köpa den. Älskade Switch och har spelat otroligt mycket på den genom åren. Nu står den mest dock. Men som sagt, det här blir köp. Perfekt konsol till barn och familj.

signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Fruktansvärt taggad på ny handhållen maskin! Dock är ett vänligt grepp ett måste för ergonomin.

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Blir köp på släppdagen såklart. Hoppas dock på ett Mario eller nytt IP vid launch, Mariokart är ingen vidare launchtitel.

Medlem
Skrivet av ShinyGoomy:

Vet ni varför? Då har man fler spel, men jag vet redan att Nintendo kommer lansera bättre storspel än vad som var till switch 1, se på mk9 mk 10? Det såg helt galet ut.

Lite nyfiken på hur du vet det?

Medlem
Skrivet av sumodl:

Blir köp på släppdagen såklart. Hoppas dock på ett Mario eller nytt IP vid launch, Mariokart är ingen vidare launchtitel.

Håller med. Roligt som partyspel men man vill ju ha ett bra spel för en (1) spelare.

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Håller med. Roligt som partyspel men man vill ju ha ett bra spel för en (1) spelare.

Precis! Kan nöja mig med Metroid Prime också, borde väl vara en möjlighet att vi får det på release.

Jag blev, som vanligt, väldigt glad av det här. Nintendo spelar alltid på hjärtsträngarna. Det blir så klart ett köp vid lanseringen.

Nintendo får ju ofta kritik för sina gimmicks, men jag hade ändå hoppats på någon större överraskning. Även om joycon som används som möss också är kul.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Jag blev, som vanligt, väldigt glad av det här. Nintendo spelar alltid på hjärtsträngarna. Det blir så klart ett köp vid lanseringen.

Nintendo får ju ofta kritik för sina gimmicks, men jag hade ändå hoppats på någon större överraskning. Även om joycon som används som möss också är kul.

Tycker det är skönt att de håller det enkelt. Switch gjorde att många fler företag släppte liknande hårdvara, bland annat då Steam med Steam Deck, som ser ut att vara här och stanna. Kan inte tänka mig vad för annan gimmick de skulle kunnat släppa som folk skulle vara sugen på.

Enklare att spela på ett säkrare kort och ge oss samma igen med bättre hårdvara för att klara maffigare spel och förhoppningsvis ge bättre prestanda till äldre titlar.

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem

Men det ska väl vara vissa spel som inte fungerar på Switch 2 hörde jag. Undrar vilka titlar och varför? Säkert Nintendo Laabo.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Day one! Snuskigt taggad!

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Eftersom all knappuppsättning är densamma förutom "c" knappen, och om den nya knappen enbart är för chat... Ja då kan man ju gott fortsätta att använda Switch1 pro controllern.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar