Nya Radeon-grafikkorten testade – intressant, men inte för alla
Jag tycker ni borde ta bort Utmärkt stämpeln på 5090 med tanke på att tillgängligheten verkar vara ett skämt och / eller riktpriset verkar inte stämma alls, men värst av allt minst 0,5% utav korten men troligen fler saknar ROPS.
Desamma med Bra Produkt för 5080 och 5070 Ti.
Sedan överväga att ge 5070 Missar Målet med tanke på att Nvidia faktiskt försökte marknadsföra att kortet hade 4090 prestanda, vilket jag tycker de borde straffas för.
Skulle det vara så att priserna på FE-modellerna höjs över vad som är rimligt efter en eventuell valutajustering så får vi ta den diskussionen. Att korten saknar ROPS är såklart extremt olyckligt men får anses vara ett tillverkningsfel i tidiga batchar vilket kommer att åtgärdas med nya batchar.
Vårat nuvarande system för utmärkelser är en aning för trubbigt för att vi ska kunna ge en helhetsbild. Nu hade det bestämts att alla tester ska få en utmärkelse och då fick vi förhålla oss till de vi hade. Detta ledde till att det kan se lite märkligt ut med de vi har delat ut den här generationen. Vi håller dock på att omarbetar hur vi sätter utmärkelser och vad de heter för att smidigare kunna ge en bättre bild.
I det materialet vi fick ta del av på förhand i form av recensionsguider och referenssiffror så låg samtliga kort inom spannet för vad som utlovats av Nvidia på förhand. Vad Jensen säger på scenen under CES är ingenting vi tar med i beräkningarna alls när vi bedömer kortet utan utgår från White Papers och tekniska genomgångar.
På ett personligt plan tycker jag det såklart är fullkomligt galet att han säger såna saker men jag tror inte det har varit en del i deras officiella hållning eller marknadsföringsstrategi utanför det tillfället. Rätta mig gärna om jag har fel dock.
Borde göras en masstämning mot nvidia för falsk marknadsföring för deras uttalande om att 5070 skulle ha 4090prestanda. Mer uppenbart falskt blir det Fan inte.
Fast det stämmer ju faktiskt om man låtsas att det är så.
Ne men det är ett konstigt uttalande med tanke på hur slöa denna generationens kort blev de slår ju knappt sina föregångare bortsett från 90 kortet. Man är ju van att 60 kortet är som förra generationens 80 kort.
Hoppas folk faktiskt köper dessa korten nu också. Brukar bli mycket snack sen köper folk ändå nvidia trots att de blir r*vkn*llade av dem som vanligt.
Gäller att AMD kan tillhandahålla kort för MSRP som faktiskt är något att ha. Red devil är ju ett toppkort så det lär ju kosta mer såklart.
Hade jag haft tid att spela så hade jag byggt en ny dator med ett 9070xt för 1440p.
Folk kan inte köpa Ngreedia, för det finns inga kort.
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Skulle det vara så att priserna på FE-modellerna höjs över vad som är rimligt efter en eventuell valutajustering så får vi ta den diskussionen. Att korten saknar ROPS är såklart extremt olyckligt men får anses vara ett tillverkningsfel i tidiga batchar vilket kommer att åtgärdas med nya batchar.
Vårat nuvarande system för utmärkelser är en aning för trubbigt för att vi ska kunna ge en helhetsbild. Nu hade det bestämts att alla tester ska få en utmärkelse och då fick vi förhålla oss till de vi hade. Detta ledde till att det kan se lite märkligt ut med de vi har delat ut den här generationen. Vi håller dock på att omarbetar hur vi sätter utmärkelser och vad de heter för att smidigare kunna ge en bättre bild.
I det materialet vi fick ta del av på förhand i form av recensionsguider och referenssiffror så låg samtliga kort inom spannet för vad som utlovats av Nvidia på förhand. Vad Jensen säger på scenen under CES är ingenting vi tar med i beräkningarna alls när vi bedömer kortet utan utgår från White Papers och tekniska genomgångar.
På ett personligt plan tycker jag det såklart är fullkomligt galet att han säger såna saker men jag tror inte det har varit en del i deras officiella hållning eller marknadsföringsstrategi utanför det tillfället. Rätta mig gärna om jag har fel dock.
Det var ju inte precis något som att fick ur sig av misstag, han sa det flera gånger och det var ju del av vad som projicerades bakom honom.
Rena lögner, inget annat, som då fick spridning i pressen efteråt, och inte något som de på något vis försökte korrigera.
Men bra att ett flertal recensenter kallade det för det var. Lögner.