Half-Life 3 tros vara i slutskedet av utvecklingen
Ere första april, idag?!
Var tvungen att kasta ett getöga på kalendern själv!
Stämmer det här (naivt hopp väckt) lär 2025 gå till historien som ett av de feta gamingåren. Haja HL3 och GTA6. Näe, nu lugnar vi oss och får lite markkontakt igen innna besvikelsen blir för stor.
Cptn BaseballBatBoy!
Tveksamt! Varje HL har kommit med en ”ny” revolutionerande teknik/metod/presentation.
1=Själva spelet i sig för sin tid(fps/pussel/story i kombo)
2=Det öppna/ragdoll/gravity gun/plocka upp slänga saker/ kasta sågklinga!!!// dvs fysiken
Alyx(3)= VR
Så vilken ny revolutionerande teknik skulle nästa hl ha 2025?
AI på något sätt kanske?
Kommer aldrig komma en trea. Välkomna att citera mig om jag har fel (vilket jag självklart inte har).
Kommer aldrig komma en trea. Välkomna att citera mig om jag har fel (vilket jag självklart inte har).
Håller med, att skapa Half-Life 3 måste ju vara det värsta man kan göra. Pressen att leverera är ju SKYHÖG efter vad, 20 år? Hur många spel/filmer har lyckats leverera något med så lång paus?
Vi alla minns Duke Nukem Forever, eller Star Wars ep 1-3.
Shoutout till @Beyoncé ändå, är på sin plats..
...Var ju ändå hon som gjorde det till en grej... Det här med 0 marketing drops
Jag tror dom lär samt tycker dom borde ha kanske ett halvårs framförhållning före släpp, personligen..
Den stora anledningen till att man vill det ska vara day 1 drop bara är ju mest för att isåfall så skulle det kunna vara imorgon
Tror nog ändå dom måste preppa oss lite för vad det nu än är som kommer härnäst...?
Vad det än är så kommer det inte vara tydligt vad det är dag 1.
Även om det är HL3 lixom.. "Ok... Vart börjar det? Vart tar ni avstamp?" osv.
Vi behöver nog smörjas lite före vi gås över av hen.
Kolla på en jävla.. Recap video.. Först...
Men den åsikten har jag bara till dom eventuellt bevisat mig fel.. Skulle säkert kunna funka det också..
Såklart, men hon är inte i min sfär lika mycket så glömde av det
Tveksamt! Varje HL har kommit med en ”ny” revolutionerande teknik/metod/presentation.
2=Det öppna/ragdoll/gravity gun/plocka upp slänga saker/ kasta sågklinga!!!// dvs fysiken
Alyx(3)= VR
Det filer, märkta med HLX, i uppdateringar tills andra spelpekar på är bland annat hur värme påverkar olika material. Alltså en djupare fysik.
Vad de än levererar så kommer det inte leva upp till någon eller något i hypen.
Till sist kommer det vara "väntade vi all tid för det här" om nu spelet faktiskt visar sig hyfsat. Grafiskt kommer det inte klara av att spöa allt och vara så in i helvetes vackert att inget motsvarande skådats så då återstår att göra en story som är så bra och medryckande att normala människor lever in sig så förbaskat att de spontangråter av händelser. Det måste i så fall bli den bästa storyn hittills i spelhistorien.
Hur lever man upp till nåt av det det...?
Smiska andra med fysik och AI?
Tror Gabe vill ändå uppleva den hype och få kanske ett avslut på serien innan han går i pension från sina fans. Spelet kommer vara hypat till skyarna. Men säkert bli ett mediokert spel. Svetsar de samman Portal och Half-Life så kanske det kan bli intressant. Är väl samma universum det utspelar sig om jag förstår det rätt?
Eller? Jag sätter mina slantar på att det inte kommer heta Half-Life 3, utan snarare Half-Life: [något ord].
Half-Life: Three
Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen
Dom släpper det bara om dom typ också introducerar Source 3.0 eller liknande, något som höjer standarden på allt.
Smiska andra med fysik och AI?
Tror du det skulle räcka med det? Tveksam faktiskt! Det är klart, fyller de ett spel med så nån stop action att det faller skyskrapor varannan minut och att man är i ett par av dem när de faller så visst. Battlefield 4 är väl de som kommit närmast det men det skulle väl behövas 10-dubbelt det som vi såg där.
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
Det filer, märkta med HLX, i uppdateringar tills andra spelpekar på är bland annat hur värme påverkar olika material. Alltså en djupare fysik.
Ja de kanske gräver något djupare i fysiken dvs förbättring, men det tycker inte jag är något nytt tillägg om en nu jämför med tidigare versioner.
Håller med, att skapa Half-Life 3 måste ju vara det värsta man kan göra. Pressen att leverera är ju SKYHÖG efter vad, 20 år? Hur många spel/filmer har lyckats leverera något med så lång paus?
Vi alla minns Duke Nukem Forever, eller Star Wars ep 1-3.
Eller största besvikelsen för mig: Shenmue 3.
Vilken dynga det var.
AI på något sätt kanske?
Skulle mycket väl kunna vara, då AI har blivit stort på sistone. En egen gissning är något nytt med VR/AR tillsammans med AI och traditionellt spelande.
Även om det är HL3 lixom.. "Ok... Vart börjar det? Vart tar ni avstamp?" osv.
Vi behöver nog smörjas lite före vi gås över av hen.
Kolla på en jävla.. Recap video.. Först...
Men den åsikten har jag bara till dom eventuellt bevisat mig fel.. Skulle säkert kunna funka det också..
Det tar avstamp efter Half life Alyx, det har man sett i tidigare rapporteringar om HLX. Så det är färsk storymässigt.
Finns nog inget som kommer vara större i gamingvärlden än när/om Half-Life 3 visas.
Det skulle i så fall vara en remake på Half-Life 2 av Bobbo Team.
Ska bli spännande att se om det kan ge samma impact som tvåan hade med sin fysik, om det beryktade eldhanteringen t.ex. känns lika nyskapande och fräscht för gameplayet som Source lyckades ge oss way back! Eller om det bara blir "lite snyggare" och ny story. Saknar ju både Gordon och G-man haha!
Kan nog ge GTA 6 en redig utmaning om de släpps samma år
Det tror jag inte. 🙂 GTA spelen har en större dragningskraft hos den stora publiken utav gamers plus att Half-Life har varit borta för länge och många utav dagens unga gamers var inte ens födda när både Half-Life och Half-Life 2 släpptes. 😂
Eller? Jag sätter mina slantar på att det inte kommer heta Half-Life 3, utan snarare Half-Life: [något ord].
Whole-life 😁
Jag tror det finns anledning till att de lättade på trycket och gav oss all info om vad som hände med hl2 episod 3. Om de inte är på gång med nästa Half-life så skulle de likaväl kunnat att fortsätta tiga.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Ge mig anledning att köpa RTX 6090 för 40.000kr. Sätt den nivån, att man bara måste ha det.
Om det skall krävas rtx 6090 för hl3, då blir det nog inte så populärt spel.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Alyx(3)= VR
This, this and this!
ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4