Bekräftat: Call of Duty har AI-skapat innehåll

Robot
Bekräftat: Call of Duty har AI-skapat innehåll

Bättre än att ertappas med sex fingrar i syltburken.

#ai, #black-ops-6, #call-of-duty, #modern-warfare, #warzone

Gnällkuk

Vart drar man gränsen för AI? Finns ju mer eller mindre överallt idag. Om man använder Lumen och UE5, måste man ange det då?

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Man kan undra hur mycket tid de lägger alls på det, om de inte ens har någon som kollar att de genererade bilderna ser rätt ut.

Eller om det verkligen behöver kosta så mycket om det görs av obetald arbetskraft.

Medlem

99% av alla spel i framtiden kommer ha något AI skapat innehåll. Hellre att använda AI än spel priserna går upp.

Medlem

Vad är poängen med en AI-märkning? Generativ AI är väl mer eller mindre standard i många verktyg och små funktioner idag? Eller finns det inga gen AI funktioner i tex Unreal Engine 5 som standard ännu? Använder grafiker inte verktyg med någon genAI funktion ibland? Har en projektledare inte använt ChatGPT någon gång i sitt arbete? Använder inte kodare någon code-assistant?

Det känns lite som en internet-märkning 1995 för om man har använt någon typ av informationssökning på internet i framtagandet av produkten.

Eller är det någon typ av runtime genAI miljömärkning? Jag gissar att det finns en poäng någonstans som jag missar.

Medlem

Det kommer uppgifter om att de har sparkat nästan alla 2d-artister efter MS övertagande och tvingat övriga att gå i AI-kurser...

Suck, det var ju meningen att AI skulle göra de tråkiga uppgifterna så att människan skulle få mer tid till det roliga, inte tvärtom!

Medlem

För mig är det viktigaste vad deras generativ AI är tränat på. Är det tränat på deras egna material, bilder och assets känns det väl OK. Men troligtvis är det tränat på stulen copyrightskyddat material (som de flesta).

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vart drar man gränsen för AI? Finns ju mer eller mindre överallt idag. Om man använder Lumen och UE5, måste man ange det då?

Steam säger att man skall säga till, men vad jag vet så finns det ingen koll heller.

Jag är dock emot bilden av att det finns överallt.

Skrivet av Jozo:

Suck, det var ju meningen att AI skulle göra de tråkiga uppgifterna så att människan skulle få mer tid till det roliga, inte tvärtom!

Vem sa att det skulle vara så? Och sedan när blev det roligt att sitta och göra art till AAA-spel 2025?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av candyblue:

99% av alla spel i framtiden kommer ha något AI skapat innehåll. Hellre att använda AI än spel priserna går upp.

Ja precis nu kan man väl sänka priserna till humana igen då dom fått så fina AI verktyg? Skämt å sido de kommer givetvis alldrig hända tyvärr. Då kommer dom hävda att AI verktyg inte är gratis och strömmen det drar att generera med ai är kostsam. Spelen ser verkligare ut därför måste vi höja. Men det lustiga är att många äldre spel som var billigare ser mycket bättre ut än nya som ska vara så dyra att tillverka. Märkligt..

Medlem

Är inte COD-serien redan väldigt mycket CTRL+C + CTRL+V? Nu använder de även A.I? xD

signatur
Medlem
Skrivet av Fruxen:

Eller är det någon typ av runtime genAI miljömärkning? Jag gissar att det finns en poäng någonstans som jag missar.

Jag tror ärligt talat inte att du missar något; det är knappast någon sensation det handlar om här utan det är förhållandevis vanligt.

Medlem

Bra! Utveckling bör inte hämmas bara för att några ludditer står och skriker om några stackars artister som riskerar bli av med sina jobb. Hade dessa människor fått som de önskat hade vi fortfarande levt som under medeltiden

Geeks Gaming

Ja men den budget på någon 100 miljoner dollar så behöver dom hjälp.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Och sedan när blev det roligt att sitta och göra art till AAA-spel 2025?

Jag är inne på mitt 18:e år inom AA/AAA spel och har inte tröttnat än.

signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem
Skrivet av karatekex:

För mig är det viktigaste vad deras generativ AI är tränat på. Är det tränat på deras egna material, bilder och assets känns det väl OK. Men troligtvis är det tränat på stulen copyrightskyddat material (som de flesta).

+1 Exakt så, att bygga bibliotek och träna på är helt ok men att ta allt man hittar på nätet och använda är långt från ok.

signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem
Skrivet av Fruxen:

Vad är poängen med en AI-märkning? Generativ AI är väl mer eller mindre standard i många verktyg och små funktioner idag? Eller finns det inga gen AI funktioner i tex Unreal Engine 5 som standard ännu? Använder grafiker inte verktyg med någon genAI funktion ibland? Har en projektledare inte använt ChatGPT någon gång i sitt arbete? Använder inte kodare någon code-assistant?

Det känns lite som en internet-märkning 1995 för om man har använt någon typ av informationssökning på internet i framtagandet av produkten.

Jag gissar på att det är till för skydda användarnas personliga uppgifter mm. så att man kan läsa lite om vilken typ av AI som används.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Är inte COD-serien redan väldigt mycket CTRL+C + CTRL+V? Nu använder de även A.I? xD

Ja förut så var de ju tvungna att ha en anställd snubbe med lön som tryckte CTRL-C CTRL-V på allt. Nu kan AI:n göra det själv. Profit!

AI kommer aldrig kunna ersätta mänskligt skapande eftersom att den bara tränar sig på saker vi redan har upplevt och förmedlat. Fortsatta mänskliga upplevelser väntar oss fortfarande i framtiden och kommer ligga till grund för fantastisk konst och underhållning. Call of Duty, däremot, är inte fantastiskt ur något hänseende. Det är massproducerad Ullaredsunderhållning utan själv. Så dunka på med AI assets där bara!

Medlem

Känner mig tacksam varje dag som hoppat av AA/AAA-tåget, så slipper jag det AI-genererade slasket för gott.

Ursäkta min franska, men CoD har verkligen ätit den bruna kakan. Det kommer bara bli sämre och sämre. Tänker aldrig köpa ett CoD-spel igen. Den tiden är förbi. Om ni känner er uppgivna över hur dåliga spelen är, så återvänd till de gamla spelen och återupplev en magisk tid.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ursäkta min franska, men CoD har verkligen ätit den bruna kakan. Det kommer bara bli sämre och sämre. Tänker aldrig köpa ett CoD-spel igen. Den tiden är förbi. Om ni känner er uppgivna över hur dåliga spelen är, så återvänd till de gamla spelen och återupplev en magisk tid.

Har aldrig lirat ett CoD spel men det låter som vanlig nostalgi det där

Medlem

Alltså... när man är ett så enormt stort spel så tycker jag ärligt det är motbjudande att de använder AI för konst i spelet. Jesus min skapare vad snålt och trashy det känns.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar