Sony kompenserar spelare för helgens PSN-haveri
De borde ge alla 5 dagar av plus.
Håller med, kunde inte spela DS3, är snart klar och var frustrerande att inte kunna fortsätta.
Fem dagar extra, jag prenumererar ju månadsvis, jag förstår inte riktigt...... Ska man behöva säga upp prenumerationen för att få fem dagar extra? Ledningen måste varit dyngraka när dom kläckte den här iden.
Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB
Fem dagar extra, jag prenumererar ju månadsvis, jag förstår inte riktigt...... Ska man behöva säga upp prenumerationen för att få fem dagar extra? Ledningen måste varit dyngraka när dom kläckte den här iden.
Hur svårt är det att förstå? De lägger 5 dagar på din prenumeration så att betalningsdagen för din prenumeration flyttas fram 5 dagar.
Hur svårt är det att förstå? De lägger 5 dagar på din prenumeration så att betalningsdagen för din prenumeration flyttas fram 5 dagar.
Jag hade nog hellre inte haft någonting alls än den här typen av "ursäkt" när de blev hackade. 5 dagar låter som ett skämt.
Inte så glad på Sony just nu efter jag fått höra om skiten som en anställd på Crunchyroll berättat från tiden efter att Sony köpte upp dem.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Ja det fattar jag väl, jag får vänta fem dagar innan dom drar pengarna hahahaha! Samma summa, och Sony vet att de flesta fortsätter sin prenumeration som vanligt vilket i det stora hela inte kostar Sony en krona. Förstår du nu vilken fantastisk kompensation vi fick? Dom bytte dag på dragningen, lite som att autogiro byter från den sista i månaden till den 5:e istället 🤣
Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB
Folk gjorde alltså helt rätt med att stå emot alla krav på att logga in för att spela deras spel.
Jag hade nog hellre inte haft någonting alls än den här typen av "ursäkt" när de blev hackade. 5 dagar låter som ett skämt.
Inte så glad på Sony just nu efter jag fått höra om skiten som en anställd på Crunchyroll berättat från tiden efter att Sony köpte upp dem.
Tja, crunchyroll var skit innan sony köpte dem också, så i min bok kan de ha det. Hade redan sagt upp min sub långt innan de gick in pga urusel hantering av typ allt.
Ja det fattar jag väl, jag får vänta fem dagar innan dom drar pengarna hahahaha! Samma summa, och Sony vet att de flesta fortsätter sin prenumeration som vanligt vilket i det stora hela inte kostar Sony en krona. Förstår du nu vilken fantastisk kompensation vi fick? Dom bytte dag på dragningen, lite som att autogiro byter från den sista i månaden till den 5:e istället 🤣
Om du ska gnälla kan du ju avbryta din prenumeration och sen sätta igång den igen om du tycker det känns bättre?
För de som brukar förnya sitt medlemskap i samband med blackfriday REAn så är 5 dagar extra väldigt negativt, då det finns risk att 5-dagars puttar dem utanför REA priset....
De hade inte behövt ger någon ett skit, +5 dagar är väl bättre än inget. Själv prenumererar jag inte just nu då ps5at dammar men men, ogillar klageriet allmänt.
Men.. det måste ju klagas. Det är ju så det funkar nu för tiden. Inget är bra på internet.
Tja, crunchyroll var skit innan sony köpte dem också, så i min bok kan de ha det. Hade redan sagt upp min sub långt innan de gick in pga urusel hantering av typ allt.
Pratar du om UI eller..?
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Men.. det måste ju klagas. Det är ju så det funkar nu för tiden. Inget är bra på internet.
De hade inte behövt ger någon ett skit, +5 dagar är väl bättre än inget. Själv prenumererar jag inte just nu då ps5at dammar men men, ogillar klageriet allmänt.
Om det nu är så att vissa personer inte kunnat spela sina spel som kräver att man är uppkopplad eller signar in så är det väl klart att folk klagar? När Sony inte ger ut någon info om vad som händer medan det är problem är det väl självklart att folk blir sne.
Vilken usel kompensation. Haveriet påverkade ju alla, och för de som har prenumerationen löpande månad efter månad så blir ju denna kompensation totalt värdelös. När de väl bestämmer sig för att avsluta så har de ju ändå ingen nytta av tjänsten. Bättre hade ju varit att dra av en summa för de som prenumererar, och bjuda på gratisdagar för de utan, om de nu ska kompensera.
Personligen så är jag mer intresserad om varför tjänsten låg nere så pass länge och varför Sony var så dåliga på att kommunicera. Man får ju lite attack-vibbar av det hela. Men någon som detta haveri bevisade dock är hur idiotiskt Sonys krav på PSN-konto faktiskt var.
Om det nu är så att vissa personer inte kunnat spela sina spel som kräver att man är uppkopplad eller signar in så är det väl klart att folk klagar? När Sony inte ger ut någon info om vad som händer medan det är problem är det väl självklart att folk blir sne.
Japp, förstår att man klagade när det inte gick att spela sina spel. Jag siktar min kritik mot de som klagar på kompensationen, bara löjligt tycker jag.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Pratar du om UI eller..?
UI? Nej, icke fungerande appar, konstant buffrande, support bestående av luft. En hemmakådare gjorde egen app som var bättre, så länge den gick att använda. När det inte gick längre så blev det bye bye. Var många poster på deras forum om det där då, men forumet verkar ju inte ens finnas kvar längre.
PSN är nere ca ett dygn och dom ger fem dagar gratis och folk gnäller.
Dom som gnäller borde inte få nån kompensation alls.
Helgen*
Ingen förklaring alls under många timmar. Ingen kompensation till icke-betalande som också drabbas då problemet drabbade alla med spel som kopplade upp sig dvs spel som kräver online uppkoppling.
You bet att folk gnäller och med all rätt.
Var glada istället för att gnälla som vanligt, över att de ger en kompensation överhuvudtaget. De hade inte behövt göra något eller bara gett en dags ps-plus. Dock skulle dem ha kompenserat något till de som t.ex. spelar online-spel som inte kräver ps-plus.
Ni som spelar offline-spel, och hade strul, behöver i så fall ställa in er konsol som primär. Jag upplevde inget som helst problem med mina spel pga inställningen.
UI? Nej, icke fungerande appar, konstant buffrande, support bestående av luft. En hemmakådare gjorde egen app som var bättre, så länge den gick att använda. När det inte gick längre så blev det bye bye. Var många poster på deras forum om det där då, men forumet verkar ju inte ens finnas kvar längre.
Aldrig haft så mycket problem. Förstår att du avslutade men inget jag eller någon annan jag känner har varit med om, använder sällan appen utan mest hemsidan. Supporten däremot finns ju inte, bokstavligen. Det är bara en bot och någon FAQ-sida.
Aldrig haft så mycket problem. Förstår att du avslutade men inget jag eller någon annan jag känner har varit med om, använder sällan appen utan mest hemsidan. Supporten däremot finns ju inte, bokstavligen. Det är bara en bot och någon FAQ-sida.
Ja, nu är det väl en sex-sju år sen jag hoppade av efter att ha varit medlem sen början 2009. Den hemmasnickrade appen var för webläsarn, då den spelarn de hade var sååå dålig. Iaf skönt att det finns så många andra tjänster att välja på nu. Perfekt att köra ex. netflix en månad och köra VPN mot Thailand och ha full animekatalog att välja i ^^
Det är ju dock helt efterblivet med påtvingat framflyttat betaldatum för en månatlig betalning! Jag vill inte att nåt skit ska dras typ den 1:a månaden efter, jag vill att det ska dras när allt annat dras. Vi får väl se hur detta löses. Men det du sa känns ju galet störigt, i alla fall för mig!
Urdålig ”kompensation” ärligt talat. Dessutom som vanligt ickeexisterande transparens från Sony för en tjänst man betalar för.
Det är ju dock helt efterblivet med påtvingat framflyttat betaldatum för en månatlig betalning! Jag vill inte att nåt skit ska dras typ den 1:a månaden efter, jag vill att det ska dras när allt annat dras. Vi får väl se hur detta löses. Men det du sa känns ju galet störigt, i alla fall för mig!
Urdålig ”kompensation” ärligt talat. Dessutom som vanligt ickeexisterande transparens från Sony för en tjänst man betalar för.
Herregud vilket gnäll om ett icke-problem. Vilken kompensation hade du velat se?
Det är en sak att gnälla på kommunikationen i sig. En annan att gnälla på kompensationen vilket är det folk gör i denna tråd.