Många lämnar Bioware, "kärnteam" jobbar med Mass Effect 5
Tråkigt. Både Bioware och Obsidian tycks sjunga på sista versen efter antalet releaser av riktigt risiga spel, där de spottar fansen rakt i ansiktet. Helt enkelt inte bra, men kanske det har en positiv effekt om de går under? Ur askan reser sig Fenix.
Obsidian? Vilka är deras "antal releaser av riktigt risiga spel där de spottar fansen rakt i ansiktet"? Pillars of Eternity 2 var förvisso ett kommersiellt misslyckande, men det vägdes ju upp av att The Outer Worlds istället överträffade de kommersiella förväntningarna. Även Grounded som i huvudsak utvecklades som ett sidoprojekt beräknas ha sålt ett antal miljoner exemplar. Pentiment hade ett ännu mindre team - ett "pet project" för Josh Sawyer medan lejondelen av företaget fokuserat på deras större projekt som alltjämt väntar runt hörnet.
Framför allt har alla fyra av dessa titlar fått övervägande positiv respons av såväl kritiker som spelare (att jag själv inte gillade TOW må så vara).
Och nu har jag nämnt alla släpp sedan 2017. Så vad är det du avser? 🤔
Det känns lite som om Biowares öde ligger i Mass Effect 5s händer. Om Mass Effect 5 inte blir en enorm succé, så tror jag inte att Bioware kommer vara kvar om 10 år.
Tror inte ens 10år.
Spela spel är kul ibland.
Tråkigt. Både Bioware och Obsidian tycks sjunga på sista versen efter antalet releaser av riktigt risiga spel, där de spottar fansen rakt i ansiktet. Helt enkelt inte bra, men kanske det har en positiv effekt om de går under? Ur askan reser sig Fenix.
Vad är det Obsidian gör för att spotta dig i ansiktet?
Jag tror du blandar ihop nått annat jag.
Obsidian? Vilka är deras "antal releaser av riktigt risiga spel där de spottar fansen rakt i ansiktet"? Pillars of Eternity 2 var förvisso ett kommersiellt misslyckande, men det vägdes ju upp av att The Outer Worlds istället överträffade de kommersiella förväntningarna. Även Grounded som i huvudsak utvecklades som ett sidoprojekt beräknas ha sålt ett antal miljoner exemplar. Pentiment hade ett ännu mindre team - ett "pet project" för Josh Sawyer medan lejondelen av företaget fokuserat på deras större projekt som alltjämt väntar runt hörnet.
Framför allt har alla fyra av dessa titlar fått övervägande positiv respons av såväl kritiker som spelare (att jag själv inte gillade TOW må så vara).
Och nu har jag nämnt alla släpp sedan 2017. Så vad är det du avser? 🤔
Har du spelat Outer Worlds? Fruktansvärt spel, på alla sätt. Och nu kommande Avowed som ser precis exakt likadant ut. Sen så har du rätt i att Obsidian inte är lika mycket på dekis som Bioware, men de åker ned i den rännstenen dem med. PoE var deras sista vettiga spel.
Har du spelat Outer Worlds? Fruktansvärt spel, på alla sätt. Och nu kommande Avowed som ser precis exakt likadant ut. Sen så har du rätt i att Obsidian inte är lika mycket på dekis som Bioware, men de åker ned i den rännstenen dem med. PoE var deras sista vettiga spel.
Jag skrev ju i inlägget du svarar på att jag själv inte gillar The Outer Worlds? Men det förändrar inte faktumet att det mestadels fått positiv respons av spelarbasen. Och ditt påstående var att man har ett "antal releaser av riktigt risiga spel där de spottar fansen rakt i ansiktet", vilket är ett påstående jag har svårt att ge någon form av basis när jag kollar mottagandet Obsidians spel fått. Avowed är ju därtill inte ens släppt än, vi får väl se vart det landar. Men jag tolkar det som att du menar att deras spel inte längre faller dig i smaken, och därför tror de sjunger på sista versen?
Eftersom den här tråden nu handlar om obsidian... så gillade jag Pillars II. Spelade inte OW och hade hoppats på ett Pillars III snarare än Awoed, Dock uppskattar jag att de inte kallar det PoE III utan istället kör nytt namn i samma universum. Tror även att det kommer leverera för folk som föredrar den typen av RPG. Ska bli kul att se även om jag troligen passar själv