Många lämnar Bioware, "kärnteam" jobbar med Mass Effect 5
Obsidian? Vilka är deras "antal releaser av riktigt risiga spel där de spottar fansen rakt i ansiktet"? Pillars of Eternity 2 var förvisso ett kommersiellt misslyckande, men det vägdes ju upp av att The Outer Worlds istället överträffade de kommersiella förväntningarna. Även Grounded som i huvudsak utvecklades som ett sidoprojekt beräknas ha sålt ett antal miljoner exemplar. Pentiment hade ett ännu mindre team - ett "pet project" för Josh Sawyer medan lejondelen av företaget fokuserat på deras större projekt som alltjämt väntar runt hörnet.
Framför allt har alla fyra av dessa titlar fått övervägande positiv respons av såväl kritiker som spelare (att jag själv inte gillade TOW må så vara).
Och nu har jag nämnt alla släpp sedan 2017. Så vad är det du avser? 🤔
Vad är det Obsidian gör för att spotta dig i ansiktet?
Jag tror du blandar ihop nått annat jag.
Jag skrev ju i inlägget du svarar på att jag själv inte gillar The Outer Worlds? Men det förändrar inte faktumet att det mestadels fått positiv respons av spelarbasen. Och ditt påstående var att man har ett "antal releaser av riktigt risiga spel där de spottar fansen rakt i ansiktet", vilket är ett påstående jag har svårt att ge någon form av basis när jag kollar mottagandet Obsidians spel fått. Avowed är ju därtill inte ens släppt än, vi får väl se vart det landar. Men jag tolkar det som att du menar att deras spel inte längre faller dig i smaken, och därför tror de sjunger på sista versen?
Eftersom den här tråden nu handlar om obsidian... så gillade jag Pillars II. Spelade inte OW och hade hoppats på ett Pillars III snarare än Awoed, Dock uppskattar jag att de inte kallar det PoE III utan istället kör nytt namn i samma universum. Tror även att det kommer leverera för folk som föredrar den typen av RPG. Ska bli kul att se även om jag troligen passar själv
Bioware är väl bara ett namn vid det här laget?
Alla som gjorde Bioware känt för att vara bra är väl inte kvar?
Trist om folk får gå. Men ur ett annat perspektiv kanske det är bra om Bioware med tiden istället får in lite nytt folk som kan göra Mass Effect bra dom gamla dinosaurierna har ju inte gjort ett spel som gått i mål på flera år.
Man ska passa sig för folk som använder ord som agilt