30 får gå från vr-studion Fast Travel Games
Lustigt att det sker innan släppet av Midnight Walk, vilket ser riktigt lovande ut
Lustigt att det sker innan släppet av Midnight Walk, vilket ser riktigt lovande ut
Jo, men tror de bara är utgivare i det fallet. (Agree: det lockar mig!)
En Bamseponny av folket
Svårt att se att det är så lukrativt att pyssla med VR... Hur många äger ett VR headset liksom? 4 personer
Det finns många med VR headsets.
Men som med allt annat måste man göra spel som säljer.
Vad jag sett av Fast travel games katalogen på Quest 3 så är det mest mindre spel dom ger ut där eller multiplayer som inte drar. Försvinner lite i mängden. Inga bangers direkt
Jo, men tror de bara är utgivare i det fallet. (Agree: det lockar mig!)
Vilken tur! MoonHood är studion 👍
Det påminner mig om att jag önskar detta spelet kommer snart, ser jävligt skoj ut.
https://store.steampowered.com/app/2055770/Bloody_Hell_Hotel/
Svårt att se att det är så lukrativt att pyssla med VR... Hur många äger ett VR headset liksom? 4 personer
Du lever upp till din signatur märker jag
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Surprise när man satsar på ett format som nästan ingen är intresserad av eller har råd/plats för.
Sant. Gamers vill bara ha samma spel om och om igen. Det syns i alla topplistor år efter år men likväl gnälls det om att det saknas innovation i branschen.
VR har alltid varit ett tåg med en tråkig slutstation. Hela resan har förresten varit tråkig och kantad av misslyckade efter misslyckade.
Jag säger inte att du har fel i sak men det där tycker jag låter som en ”glaset är halvtomt”-inställning.
Självklart har det funnits sina misslyckande i VR-historien men jag har alltid fokuserat mer på framstegen som gett oss helt unika fantastiska upplevelser som plattskärmen helt enkelt inte kan.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Sant. Gamers vill bara ha samma spel om och om igen. Det syns i alla topplistor år efter år men likväl gnälls det om att det saknas innovation i branschen.
Mjaa, skulle däremot påstå att folk inte vill lägga flera tusen på bökiga headset för att spela spel i låg resolution med en massa gimmicks och jank
Jag säger inte att du har fel i sak men det där tycker jag låter som en ”glaset är halvtomt”-inställning.
Självklart har det funnits sina misslyckande i VR-historien men jag har alltid fokuserat mer på framstegen som gett oss helt unika fantastiska upplevelser som plattskärmen helt enkelt inte kan.
Nej, du har väl rätt. Själv väljer jag alltid att fokusera på misslyckanden och snedsteg, men det är tyvärr inte så kul sedan molle försvann har jag märkt =/ Det finns ingen tydlig antagonist.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Nej, du har väl rätt. Själv väljer jag alltid att fokusera på misslyckanden och snedsteg, men det är tyvärr inte så kul sedan molle försvann har jag märkt =/ Det finns ingen tydlig antagonist.
Ja Herr(?) Brandbomb var ju lite av VR:ens vita riddare här på FZ så det är trist att han fick smaka på banhammaren.
Oavsett är VR vad det är men som frälst hoppas jag verkligen på mer utveckling och spel inom området men förstår samtidigt utvecklare och spelare att incitamentet att investera i detta fortfarande är förhållandevis lågt så det krävs nog att minst att man är något av en entusiast.
Mjaa, skulle däremot påstå att folk inte vill lägga flera tusen på bökiga headset för att spela spel i låg resolution med en massa gimmicks och jank
Du har så rätt. 2d kommer alltid vara det nästa sättet att uppleva spel.
Du har så rätt. 2d kommer alltid vara det nästa sättet att uppleva spel.
SKulle påstå det ja, låt innovationen ske i själva spelen, inte i sättet hur vi spelar dem, har svårt att se en värld där VR är roligare/bättre/bekvämare sätt att spela spel på än hur vi spelar idag på en vanlig skärm.
SKulle påstå det ja, låt innovationen ske i själva spelen, inte i sättet hur vi spelar dem, har svårt att se en värld där VR är roligare/bättre/bekvämare sätt att spela spel på än hur vi spelar idag på en vanlig skärm.
Ok farfar.
Vanlig skärm är enklare och bekvämare, men vr ger en inlevelse som inte går att komma riktigt nära med skärm. Man befinner sig i spelvärlden istället för att betrakta den utifrån. Lite som att kliva in i en film. Det tycker jag är den stora grejen med vr, och det är rätt unikt på så sätt.
Vi hade med oss tidiga Oculus Quest till en spelmässa innan de hade släppts ordentligt. Folk köade bokstavligt talat i timmar för att testa några minuter, och så gott som alla sa att det var värt det. Och det var stort intresse när vi ställde ut på DH 2018 också, trots att vr fanns ute sedan några år. Förstaupplevelsen är rätt stark, även om man kanske ledsnar på spelutbud och krångel efter en tid.
Finns en njugg och allmänt tråkig inställning från många gamers när det kommer till VR. Jag fattar inte varför det är så himla viktigt att slå fast att VR ”aldrig kommer bli nåt, vad fan trodde ni?”... Traditionalismens makt är stark i spelkulturens mainstreamfåra, helt uppenbart.
Med det sagt, så är min känsla att VR under överskådlig framtid inte kommer kunna utmana platta skärmar. Tekniken är helt enkelt inte tillräckligt smidig än. Även för oss hyfsat intresserade så är det högre tröskel att dra på sig ett headset jämfört med att sätta på en skärm... För vissa typer av spel, så som bil- och flygsimmar, fyller dock VR en funktion, men då närmar vi oss entusiast-segmentet.
Nä, grejen med VR just nu är inte att det är en utmärkt spelplattform. Däremot är det ett otroligt potent medium för andra typer av interaktiva upplevelser, samt som socialt verktyg. I dessa postcovid-tider av ständiga distansmöten så är det bara en tidsfråga innan fler kommer förstå storheten i VR som mötesplattform. Framförallt i jämförelse med de fullständigt vidriga Teams och Zoom...
Jag tycker VR är fantastiskt. Inte för sitt spelutbud utan för upplevelsen. Jag spelar mest enkla sällskapsspel som minigolf, pingis och ett och annat pusselspel och plattformsspel etc. VR måste ha annan typ av spel än det du kör på konsoll eller PC. Att köra fast paced action t.ex fungerar för de flesta inte bra i VR, men mer interaktiva spel funkar kanon. Är ju detta som gjorde t.ex Nintendo Wii så populär som sällskapsspel, och nu har du samma med en extra dimension.
Sedan som andra nämnt i tråden, upplevelser. Har själv kommit bort mig själv i att titta på ett youtubeklipp där någon traskar runt i nåt land i 3D, riktigt spännande och betydligt mer inlevande än att se det på en platt skärm.
VR har sina bra sidor, utvecklarna behöver bara tänka utanför boxen lite och inte gå på samma slags spel som på konsoll och PC, utan utveckla mer interaktiva spel, speciellt i multiplayer där VR är den stora behållningen.
En minigolfrunda med en eller flera vänner i VR kan vara betydligt mer värt än ett par timmars Battlefield med random-muppar över discord.... Ibland är det enkelheten som är bättre. Se bara på Nintendo. Enklare sällskapsspel, prestandamässigt sämre konsoller. Men ändå säljer de som aldrig förr. De har förstått vad som säljer. Givetvis har tunga actionlir etc sin rätta plats också, men bara för att spelet är enkelt grafiskt, eller slött betyder inte att det är dåligt eller inte har en framtid.
VR har absolut en framtid, men fler utvecklare måste se potentialen och utveckla RÄTT typ av spel för det. Inte bara porta samma spel som vi redan har.
VR är bara trams.
Ok farfar.