Helldivers och Horizon blir filmer och Ghost of Tsushima en anime

Robot
Helldivers och Horizon blir filmer och Ghost of Tsushima en anime
Medlem

Tycker nån det är kul att se filmer och serier baserade på favoritspelen? Jag var förväntansfull när Resident Evil, Tomb Raider och Silent Hill filmerna dök upp. Sen såg jag dom...
Började kolla lite på Cyberpunk men tappade intresset direkt. The Last of Us är bra, men det är roligare att spela det. Horizon gillar jag, men vill inte se nån film. Om de filmar Quake, Ico, Shenmue, Prey, Dishonored, Half Life, Breath of the Wild, GTA San Andreas m.fl. så vill jag inte se dom heller.

Releasehästryttare

Nä, nu gjorde de fel!

Animes med gammal japansk era finns ju redan gott om, där emot en Helldivers anime hade behövts!

Får drömma lite längre om detta:

Medlem

Om inte alla dör heroiskt/humoristiskt i Helldivers filmen så blir jag besviken.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Tycker nån det är kul att se filmer och serier baserade på favoritspelen? Jag var förväntansfull när Resident Evil och Silent Hill filmerna dök upp. Sen såg jag dom...

Fallout-serien var väldigt underhållande tycker jag, men där är det ju mer att de gör något eget i den världen snarare än att de bara filmatiserar ett spel. Last of Us var en bra serie (även om de ändrade en del till det sämre), men jag blev helt ärligt talat inte heller så engagerad just för att det var roligare att spela den storyn. En egen historia i Helldivers-universumet kan ju bli kul dock tänker jag. Ghost of Tsushima känns mindre intressant om de bara ska följa storyn i spelet.

Skrivet av Ruskendrul:

Om inte alla dör heroiskt/humoristiskt i Helldivers filmen så blir jag besviken.

Haha, ja. Finns ju mycket kul och meta man kan göra, t.ex. göra filmen som en propagandafilm "in universe" så att säga (Finns ju lite fanteorier om att Starship Troopers är precis det). Hoppas att de lyckas fånga galenskapen i universumet.

Medlem

Ser fram emot detta. Görs det rätt så kommer både Helldivers och Horizon bli jättebra. Jag är inget anime fan så lite sorgligt att vi inte får en "riktig" film/serie av Ghost.

signatur

I drank what?

Medlem

Pratade med sambon igår om just Horizon som film. "Undrar när den kommer?"
Finns potential att göra en riktigt fet film tror jag. Håller tummarna för att det blir bra.

Redaktör
Ponny

Helldivers finns redan:

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Devan:

Animes med gammal japansk era finns ju redan gott om, där emot en Helldivers anime hade behövts!

Vet inte riktigt om jag kan hålla med. I princip alla anime om gammal japansk era lägger till så mycket fantasy element att de går från att vara historiska serier till fantasy serier.
Det finns några undantag (inkl en om mongol invasionen: Angolmois: Record of Mongol Invasion) men de är just undantag.

Medlem

Är det inte så att Helldivers kommer bli baserat på böckerna?

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Gissningsvis inte då spelet Helldivers ska vara inspirerat av filmen Starship troopers (och delvis Alien) och inte ha någon koppling till bokserien Hell Divers.

Om du inte menar någon annan bokserie.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag är inget anime fan så lite sorgligt att vi inte får en "riktig" film/serie av Ghost.

Om inget har hänt är det fortfarande en film på gång av John Wick-regissören.

Skrivet av Mcgreag:

Vet inte riktigt om jag kan hålla med. I princip alla anime om gammal japansk era lägger till så mycket fantasy element att de går från att vara historiska serier till fantasy serier.

Det är nog ingen slump att serien delar namn med multiplayerläget och då blir det sannolikt en del övernaturligt och japansk mytologi.

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Visserligen älskar jag N.S.S Helldiversböcker (som fick sin avslutande del nyligen) och skulle inte ha nåt emot en adaption av dem.. men jag tror inte de hade tagit med det om filmatiseringen var baserad på böckerna. Förutom namnet så har böckerna 0% att göra med spelet.

"We dive, so humanity survives" - Xavier "the immortal" Rodriguez

Medlem
Skrivet av Margy:

Om inget har hänt är det fortfarande en film på gång av John Wick-regissören.

Då hoppas jag inget hänt, tack för infon!

signatur

I drank what?

Medlem

Hade gärna sett en filmatisering av böckerna från Pierce Brown om Darrow.
Påminner så in i helvete om Helldivers stundtals.

Kan varmt rekommendera er som gillar läsa scifi/fantasy och ni som gillar Helldivers.
Rött uppror heter första boken.

Rött uppror

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Pratade med sambon igår om just Horizon som film. "Undrar när den kommer?"
Finns potential att göra en riktigt fet film tror jag. Håller tummarna för att det blir bra.

Hoppas också att det blir bra, hade nog dock hellre sett en serie, känns som att det kan bli lite stressigt med en film. Om det nu inte finns planer på att göra fler än en. Längesen jag spelade ettan, kan inte minnas om det finns några lämpliga brytpunkter för flera filmer.

Viktigaste oavsett är att dom får med den där tillfredsställande känslan av upptäckt i takt med att handlingen går framåt.

Medlem
Skrivet av Siggesvenskas:

Hade gärna sett en filmatisering av böckerna från Pierce Brown om Darrow.
Påminner så in i helvete om Helldivers stundtals.

Kan varmt rekommendera er som gillar läsa scifi/fantasy och ni som gillar Helldivers.
Rött uppror heter första boken.

Rött uppror

Grymt bra, men skulle nog rekommendera böckerna på engelska.

1
Skriv svar