Diskutera – Vilket backloggat spel lovar du att spela i år?

Medlem
Skrivet av Havocado:

Kul! Jag spelade ettan under förra året (det var ju i ärlighetens namn sådär), men då kanske det är jag som tar mig an tvåan i år då?

Jag tycker att tvåan är den perfekta uppföljaren. Den gör om allt som var sisådär i ettan till det bättre. Det är lagom stort, vilket gör att du kan spela om och göra olika avgörande val som ändrar spelets gång utan att behöva "offra" 100 timmar på det.

Har Elden Ring (påbörjat), Death Stranding, Dead Space (påbörjat), Spiderman 2, Cod det nya och en massa jäkla titlar från PS plus.
Elden Ring vill jag bara älska men har svårt! Så kommer börja med Spiderman 2 nu och sen... Köpa Indiana Jones och få ännu mer i BL'en!

Medlem

Hade varit kul att våga mig igenom andra halvan av Biohazard (RE7) så jag kan börja på Resident Evil Village

Medlem

Blev klar med GoW Ragnarok några veckor innan årsslutet.
Så får nog bli att se till att spela igenom åtminstone Jedi Survivor härnäst.

Har en planerad genomspelning av FF1-10 "nån gång" med

Medlem

Zelda: Tears of the Kingdom

Medlem

Borde verkligen spela något av dessa eller kanske alla tre?

Outer Wilds
Disco Elysium
The Talos Principle 2

signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Pillars of eternity 2: Deadfire. Det här spelet har legat en lång tid på hyllan. Det har känts lite övermäktigt att börja spela ett stort CRPG när man har alla andra åtaganden här i livet. Men nu är jag igång! Har spelat ungefär 7 timmar och har fått ett väldigt bra första intryck.

Medlem
Skrivet av atom:

Som ren självbevarelsedrift så försöker jag inte tänka att jag har någon "backlogg", då jag skaffar spel för att spela dem, inte nödvändigtvis klara dem. Har under 2024 blivit duktigare på att faktiskt klara spel dock.

MEN!
Ett som jag började för flera år sedan (när remastern släpptes) som jag intalade mig själv att jag skulle klara under 2025 var Chrono Cross. Jag är typ halvvägs skulle jag tro och älskar det och vill spela mer, men det rinner alltid ut i sanden och jag kommer på andra tankar.

Håller helt med om Chrono Cross. Gillar det tyvärr inte lika mycket som Chrono Trigger även om jag viljat spela det i ca 20 år. Storyn är inte riktigt lika bra tyvärr men det är ju ändå ett bra spel.

Medlem

Yakuza 0
Divinity Original sin 2
Prince of Persia The lost Crown

Ska helst klaras ut innan juni, samtliga är påbörjade

Hoppas hinna med lite Age of Wonders 4 och Street Fighter 6 också.

Medlem

Marvel's Guardians of the Galaxy.

Köpte det för snart två år sedan, men har fortfarande inte spelat det. Flera gånger har jag tänkt "efter det här spelet så ska jag spela MGotG", men efteråt så går jag i alla fall till ett annat spel. Så det känns som om det är dags att ta tag i det.

Medlem

Alan Wake 2 borde jag spela innan jag glömmer bort det.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

10 år?

Pröva, typ, 35 år istället.

Har i evigheter lovat mig själv att ta tag i Pool of Radiance, Amiga-versionen, för att se om hela serien om fyra delar är något jag borde lägga tid på.

Men har hela tiden skjutit fram projektet.

Kanske detta år?

It's not a lake, it's an ocean

Jag sätter alltid upp mål men når dem i princip aldrig. Backloggen kammas igenom utifrån vad jag är sugen på i stunden. Det är därför jag aldrig lär bli klar med RDR 2 och Death Stranding. Men samlingen växte betydligt under 2024, så nu måste jag verkligen beta av en del av det jag köpt.

Några:

Airoheart
Under the Waves
The Invincible (snart klar)
Kukoos
Lost Planet
The Walking Dead: Destinies
Banishers: Ghosts of New Eden (fortsätta)

...and so on.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tales of Arise har jag haft i backloggen i några år, måste ta tag i det.

Har väll 1700 i backlogg på Steam men 1680 av dom kommer jag väll aldrig testat.

Fysiska spel är det nog nära 400 spel.

Medlem

Jag skaffade Dead Space remake, Kingdom Come och Resident Evil 4 (för VR).
Har börjat med Dead Space, men att sikta i spelet är så jäkla klumpigt (och det finns inge gyro sikte). Fienden rör sig rätt tråkigt och närstriden är bara trycka på en knapp så snabbt som möjligt. Jag har hört mycket bra om spelet, men är inte så imponerad än.

Medlem

Jag spelar spel som jag i stunden får lust med. Vilket gör att jag får limitera mig själv att ha igång runt 5 spel max samtidigt och byta ut dem när jag blir klar med dem. Det funkar dock sådär eftersom jag inte lyckas planera för alla nya släpp som jag inte vill ha på backloggen Så jag kan inte riktigt sätta en plan för hela året så här tidigt.

Just nu håller jag på fixa klart Stella Glow på nintendo 3DS som primärt backloggspel. Bra SRPG. Men samtidigt kör jag en ny playthrough i Warhammer 40K Rogue Trader (PC) samt New Game+ i Trails through Daybreak (PS5) för att få en save jag är nöjd med tills nästa spel släpps nu Q1.

Huvudsaken för mig är att jag har roligt, inte primärt hur många spel jag klarar under X tid. VIlket är bra med tanke på att de flesta spel jag gillar spela är antingen 100+ timmars spel eller spel med mycket grinding. Med den inställningen så upplever jag ingen stress och hobbyn gaming är då något som fortsatt ligger kvar nära hjärtat.

Medlem

Metro

Lyssnade på första boken och hade som plan att växla bok-spel men fick sådär att komma igång med spelandet.
Ska börja spela Astro bot snart med och tror att det kan vara två bra spel att växla mellan. Sockersött och becksvart.

Medlem

Började året med att ta itu med God of War till PS4, när det är avklarat ska jag nog ta tag i Witcher 3 äntligen. Bara testat det lite snabbt tidigare men aldrig spelat igenom så känns som det är dags nu när fyran är utannonserad. Så får vi se efter det hur det blir med att ta igen backloggen mellan allt nytt grymt som släpps också...

Medlem

Mycket retro på min Switch

Testpilot

Hmm kanske The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D som har legat i backloggen ett tag. Måste bara hitta 3DS: en

Medlem
Grattis
Skrivet av Jozo:

The Witcher 3!

Jag älskade tvåan, men har inte spelat uppföljaren ännu.

Jag önskar att jag var i samma sits. Underbart spel. Värt både kvalitetstid och tillräcklig hårdvara.

Du har mycket att se fram emot

Medlem

Spider-Man 2 och Final Fantasy XVI ligger och väntar.

Önskar jag kunde återuppta Returnal(men då behövs nog easy mode).
Vill även spela Baldurs Gate 3 och
Astro Bot men får se vad plånboken klarar av.

Medlem

Breath of the Wild och Tears of the Kingdom

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Elden Ring och Baldur's Gate 3.

Jag och grabben köpte Baldurs Gate 3 idag.
Blir skoj att plöja igenom det tillsammans på våra konsoller.

Medlem

Ujujuj...

Finns alldeles för mycket där, men ska köra igenom Xenoblade 2 samt 3 (helst innan X kommer 😬). Blue Dragon får bli mitt 360-projekt för 2025 har jag tänkt sen lockar ändå Megaton Musashi W-Wired på Decken!

Medlem

Ska försöka ge mig på Horizon Forbidden West för en tredje gång.
Älskade 1an men kommer inte längre än 3-4h på tvåan, vet inte varför.

Just nu har jag tagit tag i South Park: Stick Of Truth som jag haft i backloggen jäkligt länge. Köpte om spelet, fast på amerikanska PlayStation-butiken. Det var rea ($8) och då slipper man ett censurerat spel (tack Tyskland!).

signatur

00:00:02:42

Medlem

Helldivers 2 testade jag första gången i lördags, lär bli mer och jag känner att jag vill ta mig igenom Grounded en gång också. Kanske Sons of the Forest med.

Medlem

Titanfall 2 kampanjen började jag med på nyårsdagen, hoppas kunna fokusera och spela klart i år Dyker alltid upp någon gammal kantboll i form av Wow, Tibia eller något Nintendo Switch spel

Mvh

12
Skriv svar