Borderlands 4 tonar ner kiss- och bajs-humorn
Jag är inget superfan eller så, men jag tyckte det första spelet hade klart bäst stämning. Det både såg ut och kändes som en cool alt-comic, och jag vill i alla fall minnas som att "reddithumorn" är något som verkligen tog fart i tvåan. Ettan kändes liksom lite mer ogästvänligt och karaktärerna var galna och rätt vrickade. Eller är jag helt ute och cyklar?
En vassare humor och lite mörkare stämning hade nog gjort spelet bättre, åtminstone för mig personligen.
"adventurers always go left"
Tyckte tvåan hade en hel del löjlig humor.
Typ när en snubbe ska döpa djur till Bonerfarts.
Det är verkligen på en 3-årings nivå.
Jag har inte provat trean.
Jag är inget superfan eller så, men jag tyckte det första spelet hade klart bäst stämning. Det både såg ut och kändes som en cool alt-comic, och jag vill i alla fall minnas som att "reddithumorn" är något som verkligen tog fart i tvåan. Ettan kändes liksom lite mer ogästvänligt och karaktärerna var galna och rätt vrickade. Eller är jag helt ute och cyklar?
En vassare humor och lite mörkare stämning hade nog gjort spelet bättre, åtminstone för mig personligen.
Jag tror att jag håller med dig där, men det är länge sedan jag spelade första spelet.
Mörk humor? Oh yes please! Take my money.
Då kommer jag definitivt inte köpa det. Hade hoppas på mer kiss o bajs o icke-pka grejer. Fail...
Tell me you didn't understand without telling me you didn't understand.
Jag tänkte fråga hur lång tid det skulle ta innan någon klagade på att de hade gått "woke" som vissa säger nu för tiden.
Men det var visst för sent. Länge sedan man sett något beskrivas som "pk" dock.
Mindre meme referenser låter positivt, då slipper man ju känna sig gammal och out of touch om man skulle spela det.
Och visst, kommer väl personligen aldrig att växa ur kiss och bajs humorn. Men av vad jag minns från tvåan var det väldigt sådär med den. För mycket random skrikande saker där humorn var mer skratta av hur oväntat det var men inte så kul egentligen.
Älskade Borderlands 1 men sen dess har det gått utför, lessnade en bra bit in i 3an och var dum nog att köpa Tiny Tinas på rea, som jag inte spelade mer än 20 minuter.
Jag bokstavligen hatar claptrap så om den är med mer än några minuter blir det pass.
Mer våld, mörkare & vuxnare humor!