Borderlands 4 tonar ner kiss- och bajs-humorn

Robot
Borderlands 4 tonar ner kiss- och bajs-humorn
Medlem

Mörkare humor uppskattas

Medlem
Medlem

Nice. Som första spelet dårå.

Pratad om detta med en vän att trailern för 4an såg lite mörkare ut och var inte helt besudlad av dryg claptrap-humor. Så detta är välkommet.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem

Själv tycker jag att humorn i Borderlands 2 och Tales from the Borderlands ligger på precis rätt nivå. Ettan kommer jag inte riktigt ihåg och trean känns lite för mycket "how do you do fellow kids".

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag är inget superfan eller så, men jag tyckte det första spelet hade klart bäst stämning. Det både såg ut och kändes som en cool alt-comic, och jag vill i alla fall minnas som att "reddithumorn" är något som verkligen tog fart i tvåan. Ettan kändes liksom lite mer ogästvänligt och karaktärerna var galna och rätt vrickade. Eller är jag helt ute och cyklar?

En vassare humor och lite mörkare stämning hade nog gjort spelet bättre, åtminstone för mig personligen.

signatur

"adventurers always go left"

Medlem

Fick den känslan av trailern/teasern. Tror det kan bli riktigt bra.

Medlem

Tyckte tvåan hade en hel del löjlig humor.
Typ när en snubbe ska döpa djur till Bonerfarts.
Det är verkligen på en 3-årings nivå.

Jag har inte provat trean.

Skrivet av atom:

Jag är inget superfan eller så, men jag tyckte det första spelet hade klart bäst stämning. Det både såg ut och kändes som en cool alt-comic, och jag vill i alla fall minnas som att "reddithumorn" är något som verkligen tog fart i tvåan. Ettan kändes liksom lite mer ogästvänligt och karaktärerna var galna och rätt vrickade. Eller är jag helt ute och cyklar?

En vassare humor och lite mörkare stämning hade nog gjort spelet bättre, åtminstone för mig personligen.

Jag tror att jag håller med dig där, men det är länge sedan jag spelade första spelet.

Medlem

Då kommer jag definitivt inte köpa det. Hade hoppas på mer kiss o bajs o icke-pka grejer. Fail...

signatur

1# FZ Troll

Medlem

"Humorn" i Borderlands är plågsamt usel men jag tvivlar på att det kommer bli bättre med deras tillrättalagda försök till mÖrK hUmOr.

Medlem

Om man titta på masken, så kan man se Europa på höger sida.

Medlem

Mörk humor? Oh yes please! Take my money.

signatur
Medlem
Skrivet av robbis:

Då kommer jag definitivt inte köpa det. Hade hoppas på mer kiss o bajs o icke-pka grejer. Fail...

Tell me you didn't understand without telling me you didn't understand.

Medlem

Ohh hoppas det blir liks kickass som 1an o tvåan då

Medlem

Sådan sjukt dålig cringehumor senaste spelen som endast en 7 åring uppskattar så är detta ett välkomnande

Medlem

Jag tänkte fråga hur lång tid det skulle ta innan någon klagade på att de hade gått "woke" som vissa säger nu för tiden.

Men det var visst för sent. Länge sedan man sett något beskrivas som "pk" dock.

Mindre meme referenser låter positivt, då slipper man ju känna sig gammal och out of touch om man skulle spela det.

Och visst, kommer väl personligen aldrig att växa ur kiss och bajs humorn. Men av vad jag minns från tvåan var det väldigt sådär med den. För mycket random skrikande saker där humorn var mer skratta av hur oväntat det var men inte så kul egentligen.

Medlem

Älskade Borderlands 1 men sen dess har det gått utför, lessnade en bra bit in i 3an och var dum nog att köpa Tiny Tinas på rea, som jag inte spelade mer än 20 minuter.
Jag bokstavligen hatar claptrap så om den är med mer än några minuter blir det pass.
Mer våld, mörkare & vuxnare humor!

Medlem

Jag avskyr Clap Trap även om jag älskar spelen. Clap Trap kan vara med i typ tio minuter under ett helt spel för annars blir det för mycket.

1
Skriv svar