Metaphore: ReFantazio har varit ute en dag och redan sålt 1 miljon kopior
Kul! Inget spel för mig, men det verkar vara älskat av många.
Aldrig hört talas om.
Samma.
Är nog Japaner som spelar sådana här typen av "skolflicke" spel, som boostar i steam. mina 5cent
Läs på istället vad spelet är istället för att snacka strunt.
Är nog Japaner som spelar sådana här typen av "skolflicke" spel, som boostar i steam. mina 5cent
Huh? nog bäst för dig att i alla fall kolla på 1 bild av gameplay innan du utalar dig om ett spel
Arg macho man spotted, satan vilken barnslig kommentar hahaha.
Aldrig hört talas om.
Samma.
Kanske värt för er att på riktigt kolla upp då, ni kanske gillar det!
Otroligt nöjd med det än så länge. Alltid gillat gameplay i Persona-spelen men aldrig riktigt brytt mig mycket om att det utspelas runt en skola och karaktärer i senare tonåren. Att få något liknande i en fantasy-setting är trevligt.
Kul, kan de göra något åt den hemska titeln nu?
Haha ja verkligen udda titel. Men den kanske fungerar bättre på japanska? Har aldrig spelat något från Atlus men tänkte ge detta en chans och testa demot.
Kört 9 timmar i demon än så länge. Fastnade direkt för musiken, drivet framåt, storyn, och stridsystemet som bara kommer att växa. Spelet osar kvalitet på flera designpunkter och man får en känsla av gedigen säkerhet och tung erfarenhet från utvecklarna på Atlus. Otroligt uppfriskande! Det är fan hatten av redan här.
Startar du alltid dagen med lite xenofobi eller är det reserverat för helgen?
Första "Persona spelet" som inte är ett skolflicka spel faktiskt. Ni som bara kört demot spelet blir faktiskt bättre någon timme efter det. Och var inte så oroliga om ni verkar ha missat något för man kommer att få möjlighet att gå tillbaka. Jag var jätte nära på att börja om spelet från början vid ett tillfälle.
Fantastiskt spel! Jag gick in i detta utan någon hype att tala om och blev positivt överraskad.
Man ser element från många av Atlus hits i detta spel men man har tagit mycket av det som varit bra i tidigare spel och injicerat det i en helt ny setting. Persona är naturligtvis en inspiration men även andra Shin Megami Tensei spel. Musiken till exempel liknar mycket soundtracken från Shin Megami Tensei: Strange journey redux.
Fördomsfullare och enfaldigare kommentar får man leta länge efter.
Köpte det i Torsdags och jag hade heller aldrig hört talas om det innan, men jag ingår nog inte i sfären heller. Aldrig spelat något av Persona-spelen.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
La ner dryga 14 timmar i helgen, hittils är det mitt GOTY ifall det fortsätter med detta tempo.
Hörde någon nämna att detta spelet är Atlus version av elden ring, på det sättet att dom tog alla deras tidigare spel och skapade ett mästerverk av det dom lärt sig över åren.
Hittils stämmer det ganska bra, största förbättringen gentemot P5 är pacing, mycket mindre downtime och en stor bombastisk cutscene är alltid runt hörnet.
Kul att det går bra för spelet. Folk verkar verkligen älska det.
Har själv bara påbörjat det några timmar och redan blivit lite less på baddräkts-fén som följer efter en överallt. Det känns spontant inte som något jag kommer orka igenom, men Atlus har en förmåga att kroka fast mig närmast mot min vilja, så vi få se.