Metaphore: ReFantazio har varit ute en dag och redan sålt 1 miljon kopior

Robot
Metaphore: ReFantazio har varit ute en dag och redan sålt 1 miljon kopior

Atlus snabbast säljande spel någonsin.

#Atlus, #Metaphore-refantazio


Medlem

Aldrig hört talas om.

Medlem

Är nog Japaner som spelar sådana här typen av "skolflicke" spel, som boostar i steam. mina 5cent


signatur

-- Alla Tycker Vi Olika --

It's not a lake, it's an ocean

Kul! Inget spel för mig, men det verkar vara älskat av många.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av 9-11:

Aldrig hört talas om.

Samma.

Medlem
Skrivet av KexPai:

Är nog Japaner som spelar sådana här typen av "skolflicke" spel, som boostar i steam. mina 5cent

Läs på istället vad spelet är istället för att snacka strunt.

Medlem
Skrivet av KexPai:

Är nog Japaner som spelar sådana här typen av "skolflicke" spel, som boostar i steam. mina 5cent

Huh? nog bäst för dig att i alla fall kolla på 1 bild av gameplay innan du utalar dig om ett spel

Medlem
Skrivet av KexPai:

Är nog Japaner som spelar sådana här typen av "skolflicke" spel, som boostar i steam. mina 5cent

Arg macho man spotted, satan vilken barnslig kommentar hahaha.

Medlem

Är Atlus som gjort Persona (med mera) serien som kommit med nytt IP. Möjligt kandidat till game of the year hypas det redan om.

Medlem
Skrivet av 9-11:

Aldrig hört talas om.

Skrivet av KexPai:

Är nog Japaner som spelar sådana här typen av "skolflicke" spel, som boostar i steam. mina 5cent

Skrivet av Zidious G:

Kanske värt för er att på riktigt kolla upp då, ni kanske gillar det!


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Kul, kan de göra något åt den hemska titeln nu?

Moderator | Testpilot

Otroligt nöjd med det än så länge. Alltid gillat gameplay i Persona-spelen men aldrig riktigt brytt mig mycket om att det utspelas runt en skola och karaktärer i senare tonåren. Att få något liknande i en fantasy-setting är trevligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Sim
Medlem

Folk i denna kommentators tråd påminner mig om en bekant som skröt om att han inte läst en bok sedan han gick ut gymnastiet 10 år tidigare...


signatur

Arff

Medlem

Ska ladda hem demot, inte mycket för jrpg men diggade viben i persona 5


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Kul, kan de göra något åt den hemska titeln nu?

Haha ja verkligen udda titel. Men den kanske fungerar bättre på japanska? Har aldrig spelat något från Atlus men tänkte ge detta en chans och testa demot.

Medlem

Kört 9 timmar i demon än så länge. Fastnade direkt för musiken, drivet framåt, storyn, och stridsystemet som bara kommer att växa. Spelet osar kvalitet på flera designpunkter och man får en känsla av gedigen säkerhet och tung erfarenhet från utvecklarna på Atlus. Otroligt uppfriskande! Det är fan hatten av redan här.

Medlem

Ett mästerverk! Värt alla framgång. Jag gjorde tyvärr misstaget att spela PS4-versionen av demon, så de tio timmar jag spelade där gick inte att överföra till själva spelet när jag satte igång. Bara att börja om från början alltså. Suck.

Medlem
Skrivet av KexPai:

Är nog Japaner som spelar sådana här typen av "skolflicke" spel, som boostar i steam. mina 5cent

Startar du alltid dagen med lite xenofobi eller är det reserverat för helgen?

Medlem

Första "Persona spelet" som inte är ett skolflicka spel faktiskt. Ni som bara kört demot spelet blir faktiskt bättre någon timme efter det. Och var inte så oroliga om ni verkar ha missat något för man kommer att få möjlighet att gå tillbaka. Jag var jätte nära på att börja om spelet från början vid ett tillfälle.

Medlem

Fantastiskt spel! Jag gick in i detta utan någon hype att tala om och blev positivt överraskad.

Man ser element från många av Atlus hits i detta spel men man har tagit mycket av det som varit bra i tidigare spel och injicerat det i en helt ny setting. Persona är naturligtvis en inspiration men även andra Shin Megami Tensei spel. Musiken till exempel liknar mycket soundtracken från Shin Megami Tensei: Strange journey redux.

Skrivet av KexPai:

Är nog Japaner som spelar sådana här typen av "skolflicke" spel, som boostar i steam. mina 5cent

Fördomsfullare och enfaldigare kommentar får man leta länge efter.

Gnällkuk

Köpte det i Torsdags och jag hade heller aldrig hört talas om det innan, men jag ingår nog inte i sfären heller. Aldrig spelat något av Persona-spelen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot

Blir det någon recension?

Medlem

La ner dryga 14 timmar i helgen, hittils är det mitt GOTY ifall det fortsätter med detta tempo.

Hörde någon nämna att detta spelet är Atlus version av elden ring, på det sättet att dom tog alla deras tidigare spel och skapade ett mästerverk av det dom lärt sig över åren.

Hittils stämmer det ganska bra, största förbättringen gentemot P5 är pacing, mycket mindre downtime och en stor bombastisk cutscene är alltid runt hörnet.

Skribent

Kul att det går bra för spelet. Folk verkar verkligen älska det.

Har själv bara påbörjat det några timmar och redan blivit lite less på baddräkts-fén som följer efter en överallt. Det känns spontant inte som något jag kommer orka igenom, men Atlus har en förmåga att kroka fast mig närmast mot min vilja, så vi få se.

1
Skriv svar