Källa: Assassin's Creed Shadows får co-op – multiplayer-spelet AC Invictus släpps 2025

Robot
Källa: Assassin's Creed Shadows får co-op – multiplayer-spelet AC Invictus släpps 2025

Co-op ska inte ligga bakom förseningen nyligen.

#assassins-creed-shadows

Medlem

Varför ska alla spel ha multiplayerfunktioner nu för tiden? Känns ofta som att de tappar potential för att coop/mp var intryckt som extra.

Medlem

"Shadows försenades nyligen från november till den 14 februari nästa år. Orsaken var lärdomar från ett underpresterande Star Wars Outlaws, sa Ubisoft. "

Sure... sure.... har säkert inte alls att göra med den massiva kritik spelet fått.

Cope much Ubisoft?

Avstängd

"... göra spelet bättre för att förbättra chansen till bra säljsiffror."

Har de kommit på det nu?

Medlem

Kommer nog behöva sälja rejält många kopior för att Ubisoft ska ta sig ur sjunkhålet dem befinner sig i.
Doubt.

Medlem

Att de inte lärde sig med dynghögen syndicate... Unity så klart XD

Redaktör
Skrivet av mrpijey:

"Shadows försenades nyligen från november till den 14 februari nästa år. Orsaken var lärdomar från ett underpresterande Star Wars Outlaws, sa Ubisoft. "

Sure... sure.... har säkert inte alls att göra med den massiva kritik spelet fått.

Cope much Ubisoft?

Det kan det väl också ha, även om de inte kommunicerar det?

Tillägg: det jag menar är att få företag skulle erkänna en sån grej, särskilt inte för ett spel som fortfarande är färskt och säljer. Såg i dag att någon på CDPR hade medgivit att de gjorde bort sig med Cyberpunk 2077-releasen. Det spelet är fyra år gammalt, och funkade objektivt kasst på de gamla konsolerna.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det kan det väl också ha, även om de inte kommunicerar det?

Tillägg: det jag menar är att få företag skulle erkänna en sån grej, särskilt inte för ett spel som fortfarande är färskt och säljer. Såg i dag att någon på CDPR hade medgivit att de gjorde bort sig med Cyberpunk 2077-releasen. Det spelet är fyra år gammalt, och funkade objektivt kasst på de gamla konsolerna.

Hade ju varit betydligt mer respektfullt att gå ut med "Sorry, vi tänkte fel ang vägen med AC: Shadows, vi försenar spelet så att vi kan fixa problemen" istället för att skylla på ett annat spel som inte har med AC att göra öht.

Redaktör
Skrivet av mrpijey:

Hade ju varit betydligt mer respektfullt att gå ut med "Sorry, vi tänkte fel ang vägen med AC: Shadows, vi försenar spelet så att vi kan fixa problemen" istället för att skylla på ett annat spel som inte har med AC att göra öht.

Fast det lär inget företag göra (om ditt antagande stämmer). Det är ju också en möjlighet att de säger som det är: allt måste ju inte vara lögn.

signatur

Värst vad ursäkterna varierar nu gällande förseningen.
Så nu har det co-op, igen? Mindes att det konceptet gick ju inte vidare med Unity, och av egen erfarenhet var det rätt stökigt att samarbeta.
De hade ju redan online läge redan med Brotherhood, Revelations, 3 och 4:e Black Flag fast att det var team baserad mot varandra. Jag fann det inte så värst kul och ser då inte framemot att se det igen, nu med överdriven butik med onödiga dlc köp

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Vilken väg, spelet kommer ju inte ändras, alltså, vad skall ändras på? Att de gör om någon symbol som de inte fick använda eller?

Nä, klart de inte kommer gå ut och säga att de har gjort massa fel, speciellt inte sådana fel, det är ju som att direkt erkänna att de slarvat eller inte brytt sig, det skapar bara mer problem att säga sådant.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vilken väg, spelet kommer ju inte ändras, alltså, vad skall ändras på? Att de gör om någon symbol som de inte fick använda eller?

Nä, klart de inte kommer gå ut och säga att de har gjort massa fel, speciellt inte sådana fel, det är ju som att direkt erkänna att de slarvat eller inte brytt sig, det skapar bara mer problem att säga sådant.

Insiders har ju redan sagt att de kommer ändra på Yasuges storyline i spelet, och de kommer förhoppningsvis även korrigera alla andra fel i spelet som växtlighet, arkitektur och modeller som var felaktigt gjorda. Så jag tror vi kommer få en hel del förändringar av spelet jämfört med dagens version.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Varför ska alla spel ha multiplayerfunktioner nu för tiden? Känns ofta som att de tappar potential för att coop/mp var intryckt som extra.

Va, vad menar du? Nu för tiden tycker jag mer att alla spel antingen är singleplayer eller multiplayer, väldigt få verkar vara både och. "Back in the day" var det ju standard att alla maffiga singleplayer spel också hade ett multiplayer läge, så det kan du ju inte påstå är någonting nytt?

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Insiders har ju redan sagt att de kommer ändra på Yasuges storyline i spelet, och de kommer förhoppningsvis även korrigera alla andra fel i spelet som växtlighet, arkitektur och modeller som var felaktigt gjorda. Så jag tror vi kommer få en hel del förändringar av spelet jämfört med dagens version.

Ändra, tror du de kommer spela in nya ingamefilmer och göra om konceptbilder och sådant? Översätta om alla texter, voice acting etc?

Det troliga är att om det sker någon ändring så är det justeringar, det troligaste är väl att de tar bort symboler och sådant som folk säger inte fick användas om det är någon text som är felöversatt eller helt enkelt inte är rätt, men någon större omskrivning lär inte ske, det är ju bara några månader tills februari liksom. Folk verkar tro att Ubisoft nu kommer göra om hela spelet?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kul med co-op. Bara det fungerar enkelt och bra med matchmaking.

Medlem

Tycker det låter som en bra ide att ha co-op läge när det är två huvudkaraktärer. Men är det som i Far cry 4 (tror jag det var) att man måste vara i närheten av varandra hela tiden.. då blir det ju inte bra.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Simplet många vill helt enkelt spela co op!

Medlem

Ska AC Shadows få co-op? Det hade jag missat då lär det nog bli köp även om spelet inte levererar fullt ut. Gött med lite positiva rykten runt det här spelet för en gångs skull.

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Simplet många vill helt enkelt spela co op!

Och jag är en av dem, men ibland känns det påtvingat på spel där det inte passar in.
Rent kontextuellt sett kan jag tänka mig att det fungerar okej i AC Shadows, men kostnaden är ofta mer än monetär. Helt plötsligt är det en massa saker som ska fungera på två datorer samtidigt.

1
Skriv svar