Shift Up och Sony stäms för namnet Stellar Blade
Äger han ett bluff-företag eller? Hans verksamhet ger inte en enda visning på google (vad jag kunde se). Finns man inte på nätet så existerar man inte. 😂
Jag hittar det direkt och det ligger överst.
Ännu en dag i paradiset.
Jag skulle också vilja stämma någon =(
Jag med, vore riktigt nice att kunna bli rik tack vare en stämning, få massa pengar för knappt något jobb alls.
<Uppladdad bildlänk>
Det är ju klart det gör när du specifikt lägger till ett område som begränsar vad som visas.
Söker du på endast Stellarblade så är det inte ens med på första sidan just nu på mobila Google, om man inte räknar med nyheter som nu täcker just denna nyhet.
Sedan att det är löjligt att försöka stämma någon för ett namn man registrerat efter det man försöker stämma är en annan sak.
Det är ju klart det gör när du specifikt lägger till ett område som begränsar vad som visas.
Söker du på endast Stellarblade så är det inte ens med på första sidan just nu på mobila Google, om man inte räknar med nyheter som nu täcker just denna nyhet.
Sedan att det är löjligt att försöka stämma någon för ett namn man registrerat efter det man försöker stämma är en annan sak.
Ja, det är ju så man googlar? Eller skriver du bara "restaurang" när du letar efter en krog i Stockholm?
Håller med om att det en löjlig stämning. Rätt smart ur PR synpunkt dock.
Ännu en dag i paradiset.
Ja, det är ju så man googlar? Eller skriver du bara "restaurang" när du letar efter en krog i Stockholm?
Håller med om att det en löjlig stämning. Rätt smart ur PR synpunkt dock.
Visst är det enklare att googla så, men det är ju inte säkert att man vet exakt vart ett företag som t.ex i detta fallet håller på med digital video produktion ligger och det är inte heller säkert att det är relevant för tjänsten i fråga heller, det är det som personen hänvisar till.
D.v.s. att man behöver inte nämna Shift Up eller Game när du söker på Stellarblade eller som det egentligen heter Stellar Blade för att nå eftersökt resultat och det är där han hävdar att han förlorat intäkter då hans företag inte syns vid en mer ospecificerad sökning.
Hade inte spelet funnits så hade han synts då, men nu som sagt var ju han egentligen tvåa på bollen så jag tvivlar på att det kommer bli något av det hela. Det luktar mer som ett skamlöst försök att få pengar och fri reklam.
Detta är bara en bullshit stämning som troligen kommer läggas ner. Han registrerade sitt trademark efter spelet gjorde. Varför väntade han 13 år med att registrera det?
Han påstår också loggorna är väldigt lika, det är dom verkligen inte. Spelet och hans företag är inom helt olika marknader så ingen snor kunder från varandra.
Enda "problemet" han har är att man inte kan söka på hans pytteföretag med under 10 anställda lika lätt längre.
Men söker man på det riktiga företagsnamnet STELLARBLADE LLC är det första sökträffen och man kommer direkt till hans sida om man skriver domännamnet så det är ju ett ickeproblem.
<Uppladdad bildlänk>
Men då sökte du specifikt på "Stellarblade LLC"? Jag sökte bara på "Stellarblade" och det första som dyker upp är "Stellar Blade Playstation 5" plus en uppsjö av andra länkar som avhandlar spelet och inte ett enda spår utav hans företag. Men det är väl störst går först som gäller på söktjänsterna. 😂
Det blir extra fjantigt då de som söker efter företaget "Stellarblade" känner ju redan till det och har knappast några problem att hitta rätt.
Det kryllar av företag med liknande namn. I New York finns det massor av pizzerior med varianter på namnet "Famous Ray's"
Trumps stab bokade in en presskonferens om valfusk på Four Seasons i Philadelphia. Presskåren (och sannolikt Rudy Guiliani) blev aningen förvånade då det inte var på hotellet utan de hamnade på parkeringen utanför trädgårdsfirman "Four Seasons" i en "dålig" del av stan.
Jag undrar vad personen som tog emot telefonsamtalet på trädgårdsfirman tänkte?
Äger han ett bluff-företag eller? Hans verksamhet ger inte en enda visning på google (vad jag kunde se). Finns man inte på nätet så existerar man inte. 😂
Men då sökte du specifikt på "Stellarblade LLC"? Jag sökte bara på "Stellarblade" och det första som dyker upp är "Stellar Blade Playstation 5" plus en uppsjö av andra länkar som avhandlar spelet och inte ett enda spår utav hans företag. Men det är väl störst går först som gäller på söktjänsterna. 😂
Men det är ju precis det han stämmer dem för? Att han nu är "digitalt begravd".
Med det sagt håller jag med om att det är nonsens och vet man redan namnet på karlns företag så är det ju ett icke-problem.
Vem fan googlar på "stellarblade" när de vill ha en musikvideo.