Spel bra för humöret, visar studie från Oxford

Robot
Spel bra för humöret, visar studie från Oxford
Medlem

Lätt! Folk (och jag själv) märker att jag är riktigt glad efter en bra spel omgång (SP spel). Somnar med ett leende på läpparna.

Medlem

Inte onlinespel i alla fall. Hehe.

Medlem

känns som en helt hjärndöd mätning...

Medlem

Den forskaren kan inte ha spelat Demon's souls ;).

Medlem
Skrivet av mh76:

Den forskaren kan inte ha spelat Demon's souls ;).

Eller Fifa med vänner.

Medlem

Japp spelet på bakgrunden är så jävla sann.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Måste ha exkluderat MOBA-spel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Spela Football Manager som ett bottenlag är i alla fall inte bra för humöret.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Spela Football Manager som ett bottenlag är i alla fall inte bra för humöret.

Det är ju det bästa! då har man ju inga förväntningar och kan bara överraska. Värre är det att förlora med bra lag mot skräpgäng när man har en bra winstreak

Medlem

Förutom de som spelar COD förmodligen.
Tror aldrig jag har sett någon som verkat särskilt lycklig när de spelade det spelet.

signatur
ELF
Medlem

Nä, det tror jag inte på.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Fragtjuv

Stämmer för det mesta men det är inte bra för humöret när man försöker få ner Yin Tiger i Wukong.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Otaliga gånger man startar en ny match i CS och tänker "varför utsätter jag mig för detta, jag hade kunnat vara produktiv istället och göra nåt jag tycker om" följt av självförakt.

Medlem

Det stämmer för mig. Det skapar en trevlig kontrast i vardagslunket. Något spännande och upplyftande att se fram emot.
Dock vet jag inte om jag skulle kalla powerwash för spännande

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Rydell1986:

Det är ju det bästa! då har man ju inga förväntningar och kan bara överraska. Värre är det att förlora med bra lag mot skräpgäng när man har en bra winstreak

Du missförstod. Jag menar inte ett förväntat bottenlag, utan ett faktiskt bottenlag.

Skrivet av MrStrange:

Förutom de som spelar COD förmodligen.
Tror aldrig jag har sett någon som verkat särskilt lycklig när de spelade det spelet.

Jag har börjat spela Cod WZ nyligen och som av en slump har jag börjat skrika en del könsord och andra obsceniteter. Väldigt oklart varför jag spelar det men lycklig blir/är man inte.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

ja jösses, snacka om att man kan forska på märkliga saker. Den slutsatsen hade väl vilken gamer som helst kunna komma fram till. Likaså att om man spelar för mycket så gör det en inte längre glad utan får en negativ effekt. Mind blown

signatur

00:00:02:42

Medlem

Sure. Så länge man inte försöker satsa på att få 100% i första Crash Bandicoot 😅

1
Skriv svar