Dragon Age: The Veilguard

Medlem
Skrivet av stephan900:

Ignorera = Inte lägga märke till, inte låtsas om

Inte ta seriöst = Jag läser synpunkten och tar det till mig men jag tar det inte på så stort allvar. Stor skillnad mot att totalt ignorera en åsikt.

På en skala från 0 till 10. Där 0 är ignorera och 10 är att ta på fullaste allvar. Så skulle jag säga att "inte ta seriöst" hamnar på en 4a kanske.

Ok så mao "Jag hör dig, men bryr mig inte. Du har trots allt en penis."

Intressant synsätt. Så då är det ok att säga samma sak om kvinnor? Jag menar, om vi nu diskriminerar på kön.

signatur

I drank what?

KoP
Medlem

Jag kan inte komma mig till minnes att det var samma hallabalooa kring karaktärseditorn i Cyberpunk 2077 och där kan du väl skapa kvinnor med penis och män med vaginor? 🤔

Medlem
Skrivet av Mirage:

En orsak till det kommer floppa. 13 år mellan spelen.
https://i.redd.it/1vmkz4bqqbqd1.jpeg

Du skrev även detta:
Jag tjockmarkerade texten du själv skrev, som du verkar ha glömt där du dömer ut någons åsikt pga kön.

Skrivet av Kaztrofy:

Haha det där ser ju inte klokt ut, bortsett från det tekniska, är det nå slags Funko Pop-design? Huvudet är ju för stort för kroppen, ser inte klokt ut.

Wow, man kan använda karaktärseditorn till att göra gubbar med fult utseende ?
Hahah, helt overkligt alltså, det har man ju aldrig kunnat göra i andra spel tidigare. Extrem flopp säkerställd.

Klanka inte ner på Mirage när han med sin långa expertis på området tar på sig att tolka hur kvinnor kommer att känna när de inte kan ge sig själva en J-kupa. Detta måste naturligtvis vara målet för varje kvinna som tänker spela detta spel.

Avstängd

Jag älskar Dragon Age, men jag kommer inte köpa det här spelet eftersom jag inte vill stötta politisk aktivism i tv-spel.

Medlem
Skrivet av Camlin:

Wow, man kan använda karaktärseditorn till att göra gubbar med fult utseende ?
Hahah, helt overkligt alltså, det har man ju aldrig kunnat göra i andra spel tidigare. Extrem flopp säkerställd.

Klart man oftast kunnat göra fula karaktärer i spel, men det är ju inte samma sak som att det inte går att göra snygga.
Och den där så kallade ass-slidern, maxad var röven fortfarande helt platt. Jag menar om dom nu laggt in options kan dom väl göra det ordentligt. Kolla på 10 år gamla Black Desert Online som ser 10 ggr bättre ut både när det gäller modeller men framför allt hur mycket man kan justera varenda liten detalj. Tycker det här ser billigt och fult ut bara, men gillar du det så har jag inga problem med det förstås.

signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Medlem
Skrivet av Klasdenandra:

Jag älskar Dragon Age, men jag kommer inte köpa det här spelet eftersom jag inte vill stötta politisk aktivism i tv-spel.

Verkligen inte. Varför skulle man vilja köpa ett spel skapade av personer som hatar en och önskar man vore död?

Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Klart man oftast kunnat göra fula karaktärer i spel, men det är ju inte samma sak som att det inte går att göra snygga.
Och den där så kallade ass-slidern, maxad var röven fortfarande helt platt. Jag menar om dom nu laggt in options kan dom väl göra det ordentligt. Kolla på 10 år gamla Black Desert Online som ser 10 ggr bättre ut både när det gäller modeller men framför allt hur mycket man kan justera varenda liten detalj. Tycker det här ser billigt och fult ut bara, men gillar du det så har jag inga problem med det förstås.

Inte sagt ett ord om jag gillar det eller inte bara kommenterat det ganska löjliga i att använda en karaktärsgenerator till att göra en ful gubbe bara för att kunna säga "titta här vad fula karaktärerna är i det här spelet"

Medlem

Dragon Age dog efter Origins.

Skrivet av KoP:

Jag kan inte komma mig till minnes att det var samma hallabalooa kring karaktärseditorn i Cyberpunk 2077 och där kan du väl skapa kvinnor med penis och män med vaginor? 🤔

De kan inte klaga på spel de gillar vet du väl. Det är enögt åt alla håll.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Varför har alla kvinnliga karaktärer så maskulina ansikten? Är det inte tillåtet att skapa lite mer feminina ansikten i den så omtalade karaktärsskaparen?

Det här börjar bli löjligt...

Så trött på se detta varför liksom? vad är dom rädda för med att låta spelaren skapa en kvinna som ser ut som en.... kvinna?

Medlem
Skrivet av JennieGlau:

Så trött på se detta varför liksom? vad är dom rädda för med att låta spelaren skapa en kvinna som ser ut som en.... kvinna?

Antingen vet dom inte hur man gör något snyggt eller så vet dom det men hatar tanken på att män kommer skapa något de gillar, men jag är öppen för andra förslag.

signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Redaktör
Ponny
Skrivet av TheWarlock:

Fast det söger ju bara nått om din ungänges krets.
Skulle jag döma efter min så tycker 100% av kvinnor detr korkat då alla två i min dnd grupp klagade på det.
Dessutom att ha en transkaraktär med ärr fyller ingen funktion.
Du är inte dig själv. Är du född i fel kropp välj rätt i spelet då. Du måste inte välja fel bara för du har det irl.

Och här kommer problemet om de ska kunna rollspel en person med samma trama som de själva måste det vara en del av handligen inte bara ett menlöst kosmetika.

Del fyra i en etablerd serie som inte handlat om det tidigare?
Wtf?
Lite som att castlevania skulle handla om knyppling istället för döda Dracula plötsligt.

För alldel gör ett spel om hur trmtiskt det är att vara trans men gör din egen spelserie då istället för anvä da ett etablerat varumärke för din egen fåfänga.

Så sjukt pinsamt av fz att hylla den här karaktärsgenereraren när det är tragisk.

Men med tanke på hur högt betyg de gav outlaws så känns de rätt lättköpta

Kan vi sluta med svepande grundlösa anklagelser. Kan vi istället läsa varför Micke hyllade karaktärseditorn, och det var för att den är kraftfull och låter en göra väldigt mycket. Kan det vara så att han inte såg varenda del av verktyget? Kan vi också läsa här och se att många FZ-läsare också tycker Outlaws är värt fyra av fem i betyg – men också lägre och till och med högre. Fyra av fem är även mitt betyg. Nej, jag är inte köpt. Jag råkar tycka väldigt mycket om spelet.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av KoP:

Nu är jag inget större fan av Dragon Age och har dålig koll på dess lore, men det känns som att det var mer passande till spelets "lore" i Cyberpunk då det utspelar sig i en framtid där man hur som helst kan modifiera sin kropp hur man vill? Det känns inte riktigt som att samma sak passar in i ett fantasy spel som detta?

Det handlar troligen inte om att spelare hatar transexuella personer eller så, det handlar nog mer om att det ska passa in i spelvärlden.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Man kan även göra normala som inte alls ser ut som de bör.

https://i.redd.it/y7xcscf1yfqd1.png

Jag säger inte jag vet vad kvinnor vet. Men du förstår att andra än kvinnor kan skapa kvinnliga karaktärer, och vet hur kvinnor ser ut/kan se ut? Eller är det förlorad kunskap för dig?

Jadå, du kan få skapa och spela hur många kvinnliga karaktärer du vill och det rör mig inte ett dugg.
Det som blir i löjligaste laget är när du tar på dig att bli förnärmad på kvinnor vägnar för att de skapade karaktärerna inte i ditt tycke är tillräckligt snygga eller kan få tillräckligt stora bröst.

Medlem
Skrivet av Camlin:

Jadå, du kan få skapa och spela hur många kvinnliga karaktärer du vill och det rör mig inte ett dugg.
Det som blir i löjligaste laget är när du tar på dig att bli förnärmad på kvinnor vägnar för att de skapade karaktärerna inte i ditt tycke är tillräckligt snygga eller kan få tillräckligt stora bröst.

Att stå upp för andra är väl en beundransvärd kvalitet en person kan ha?
Om folk vill tyda det som att en man bara gör det för att få se större proportioner på kvinnliga karaktärer är väl upp till dem dock.
Själv tycker jag det är ett dystert sett att se på det hela.
Låter som att det är enklare att gå nästan var som helst på internet om det är det enda man som man bryr sig om.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan vi sluta med svepande grundlösa anklagelser. Kan vi istället läsa varför Micke hyllade karaktärseditorn, och det var för att den är kraftfull och låter en göra väldigt mycket. Kan det vara så att han inte såg varenda del av verktyget? Kan vi också läsa här och se att många FZ-läsare också tycker Outlaws är värt fyra av fem i betyg – men också lägre och till och med högre. Fyra av fem är även mitt betyg. Nej, jag är inte köpt. Jag råkar tycka väldigt mycket om spelet.

Kan avslöja att jag inte såg något av det som det ojas om här i tråden rörande karaktärsskaparen då jag gjorde en manlig karaktär.

Medlem
Skrivet av Camlin:

Empati är definitivt en mycket bra egenskap. Tycker du att det är vad Mirage och flera andra uttrycker när de beklagar sig över att kvinnliga karaktärer inte kan ha större bröst ?

Jag tror inte att det har så stor betydelse vad jag tror andra har för anledningar då jag inte med säkerhet kan veta.
Själv ser jag ingen skillnad på om någon vill spela en manlig karaktär med stor rumpa eller en kvinnlig karaktär med stor rumpa. Ser heller inte varför det skulle ha betydelse vem som designar eller spelar karaktären heller.
Det kan finnas utrymme för begränsningar när det är lämpligt för spelvärlden. Vissa raser kanske inte har bröst exempelvis. Eller så kan en ras inte ha mindre bröst än något mått, eller inte ha större bröst än något mått. Så länge det passar in i loren ser jag inte hur det skulle vara fel.
Är det bara begränsat för att man ska visa vissa att dem inte ska kunna göra det så tycker jag det är mer barnsligt och omoget.

Medlem

Det varierar väldigt hur Qunari gestaltas i spelen genom åren, även när det kommer till spelbara och ospelbara karaktärer.

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Detta återigen. Nog för att det ibland finns belägg för att något försöker vara woke, men många av er gnäller att saker är det så fort det inte faller er i smaken och det är så otroligt tröttsamt.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar