PS5 Pro släpps 7 november, blir svindyr

Robot
PS5 Pro släpps 7 november, blir svindyr

799,99 euro luktar svensk prislapp på minst 9 000 kronor. Troligen mer.

#ps5-pro

Medlem

https://blog.playstation.com/2024/09/10/welcome-playstation-5...

800€ plus skivläsare känns lite ouch för egen del.
Får överväga detta. Typ dubbla priset som PS5 disc version har på rea alltså.

De kunde i alla fall erbjuda någon typ av rabatt på läsaren om man köper den samtidigt, kan jag tycka.

Medlem

€800? Nej tack!

Medlem

Strålspårning i all ära, men ca 10k för att få det i 60 fps?

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

"Other enhancements include PS5 Pro Game Boost, which can apply to more than 8,500 backward compatible PS4 games playable on PS5 Pro. This feature may stabilize or improve the performance of supported PS4 and PS5 games. Enhanced Image Quality for PS4 games is also available to improve the resolution on select PS4 games. PS5 Pro will also launch with the latest wireless technology, Wi-Fi 7, in territories supporting this standard. VRR and 8K gaming are also supported."

Intressant.

Medlem

Det enda jag inte förstår är skivläsare verkligen så dyr för dom att lägga in i konsolen?
Det kan inte kosta mycket i den mängden de köper in dom för

Medlem

Hur hög är dom hos Sony?😂😂😂

Medlem

Tråkigt, jag som va pepp, kanske blir om det blir en rea längre fram, men går inte att motivera priset utan läsaren.

Medlem

Den har även en 2TB SSD till skillnad från de typ 850GB som originalet har.

Medlem

Så 75% av spelarna på Playstation föredrar alltså en aning sämre grafik med 60 FPS än lite extra grafiska teknikaliteter med 30 FPS.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Rätt sugen! 2TB SSD är ju trevligt och värt någon tusing minst. Och typ nästan alla stora spel kommer att få en rejäl boost inkl. PS4-titlar. Blir dyrt men får ju en slant för min nuvarande PS5:a.

Medlem

Alldeles för dyrt för att inte ha skivläsare med...

It's not a lake, it's an ocean

Alltid kul med ny hårdvara, men detta flög inte riktigt för mig. Jag skulle hellre ta en ultra-slim-konsol än en Pro-modell för, ja, vad kommer den landa på i Sverige? 9500 kr?

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det här kommer kosta typ 9500kr i Sverige.
+ Skivläsare 1500kr om du ska spela dina gamla spel
+ 700kr per år för att för att spela online
+ 350kr för vertical stand

PS5 är redan i slutfasen av sin livcykel.
12000kr för att spela i 2 år till och då kommer PS6?

Allt detta för att få lite memetracing och lite skarpare bakgrundsgubbar?

Medlem

"Vertical stand sold separately" när konsolen kostar 800€🤣🤣🤣. Hoppeligen sjunker priset på non-pro varianten så kanske man eventuellt slår till på en sån, enda anledningen jag skulle skaffa PS5 är "tack vare" deras medeltida console exclusive policy för vissa av deras spel.

Sen att den ännu ser ut som en ful luftavfuktare/element hjälper ju inte saken. Kunde de inte tagit tillfället i akt och lagat nåt lite snyggare/slimmat?

Medlem

Skulle hellre vilja se en riktig PS5 Slim som faktiskt är märkbart mindre och har mindre energiförbrukning, typ 70-80W eller något, istället för det 200W monster det har varit dom senaste 4 åren.

Medlem

Med den svenska valutan som den är lär många som varit intresserade avstå.

Medlem

jag köper väl en när det finns en med inbyggd skivläsare. Priset är väl ok sett till dagens inflation (om det hade varit inbyggd skivläsare). Folk får väl spara som gemene man om man vill ha något.

Medlem

Vägrar lägga såhär mycket på en konsol när jag måste köpa en skivläsare separat. Har en känsla av att detta inte lät bli någon försäljningssuccé. Dags för Sony att vakna nu, alldeles för många märkliga beslut de senaste åren.

Och ja, jag är medveten om att jag är negativ när det kommer till detta.

Medlem

Svindyrt :/ men skyller partiellt på den dåliga svenska kronan.
PSSR och hårdvaran låter dock mycket imponerade.
Sony kanske försöker locka folk att köpa fler spel digitalt?

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Lite sugen är man ju alltid. Men känns inte rimligt med 799 euro utan skivläsare. Men det gör valet enklare att standard-ps5 får stanna kvar hemma. Hoppet till ps6 blir större sen .

Köpte ps4 pro på inbyteskampanj på gamestop. De tiderna är förbi. Lämnade in standard ps4 o la 1800 mellan....

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Hur hög är dom p-hus Sony?😂😂😂

Inte lika som dem i ms huset😅deras nyhet var ju 10x värre än detta.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Lite i övre kant men blir ett köp.

Medlem

Jag är helt klart intresserad och kommer slå till när den lanseras. Förhoppningsvis får jag en till Jul. Jag spelar så pass mycket att det är värt för mig

Medlem

Svårt att ta presentationen på allvar när han ser ut som Garth i Waynes World. 🤣

Medlem
Medlem

För dyrt för en konsol tycker jag, blir inget köp av denna.

Medlem

Får ju PS5, för nya kunder, att verka billig. Ett säljknep äldre än Playstation

I övrigt, så klart svårt att motivera. Visst, fortfarande billigare än en redig speldator, men den argumentet tycker jag inte är relevant.

signatur

Har spelbranschen som hobby

Avstängd

Jag slutar aldrig förundras över folket som är beredda att köpa den här 32X-boogaloo skiten. En idiot och hans pengar kommer snart att skiljas åt.

EDIT: Fick precis ett DM om att jag skulle sluta kränka någon med detta inlägg... kommentar överflödig.

signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Redaktör
Ponny

Jättedyrt. Hjärnan säger nej. (Tur att jag aldrig lyssnar på den!)

signatur

En Bamseponny av folket

Skriv svar