PS5 Pro släpps 7 november, blir svindyr
https://blog.playstation.com/2024/09/10/welcome-playstation-5...
800€ plus skivläsare känns lite ouch för egen del.
Får överväga detta. Typ dubbla priset som PS5 disc version har på rea alltså.
De kunde i alla fall erbjuda någon typ av rabatt på läsaren om man köper den samtidigt, kan jag tycka.
"Other enhancements include PS5 Pro Game Boost, which can apply to more than 8,500 backward compatible PS4 games playable on PS5 Pro. This feature may stabilize or improve the performance of supported PS4 and PS5 games. Enhanced Image Quality for PS4 games is also available to improve the resolution on select PS4 games. PS5 Pro will also launch with the latest wireless technology, Wi-Fi 7, in territories supporting this standard. VRR and 8K gaming are also supported."
Intressant.
Alltid kul med ny hårdvara, men detta flög inte riktigt för mig. Jag skulle hellre ta en ultra-slim-konsol än en Pro-modell för, ja, vad kommer den landa på i Sverige? 9500 kr?
Det här kommer kosta typ 9500kr i Sverige.
+ Skivläsare 1500kr om du ska spela dina gamla spel
+ 700kr per år för att för att spela online
+ 350kr för vertical stand
PS5 är redan i slutfasen av sin livcykel.
12000kr för att spela i 2 år till och då kommer PS6?
Allt detta för att få lite memetracing och lite skarpare bakgrundsgubbar?
"Vertical stand sold separately" när konsolen kostar 800€🤣🤣🤣. Hoppeligen sjunker priset på non-pro varianten så kanske man eventuellt slår till på en sån, enda anledningen jag skulle skaffa PS5 är "tack vare" deras medeltida console exclusive policy för vissa av deras spel.
Sen att den ännu ser ut som en ful luftavfuktare/element hjälper ju inte saken. Kunde de inte tagit tillfället i akt och lagat nåt lite snyggare/slimmat?
Vägrar lägga såhär mycket på en konsol när jag måste köpa en skivläsare separat. Har en känsla av att detta inte lät bli någon försäljningssuccé. Dags för Sony att vakna nu, alldeles för många märkliga beslut de senaste åren.
Och ja, jag är medveten om att jag är negativ när det kommer till detta.
Lite sugen är man ju alltid. Men känns inte rimligt med 799 euro utan skivläsare. Men det gör valet enklare att standard-ps5 får stanna kvar hemma. Hoppet till ps6 blir större sen .
Köpte ps4 pro på inbyteskampanj på gamestop. De tiderna är förbi. Lämnade in standard ps4 o la 1800 mellan....
Hur hög är dom p-hus Sony?😂😂😂
Inte lika som dem i ms huset😅deras nyhet var ju 10x värre än detta.
Spela spel är kul ibland.
Jag slutar aldrig förundras över folket som är beredda att köpa den här 32X-boogaloo skiten. En idiot och hans pengar kommer snart att skiljas åt.
EDIT: Fick precis ett DM om att jag skulle sluta kränka någon med detta inlägg... kommentar överflödig.
This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.