Indiana Jones-spelet får utmanande pussel och ett kreativt hjälpsystem

Robot
Indiana Jones-spelet får utmanande pussel och ett kreativt hjälpsystem

För att undvika att folk springer till Youtube när de fastnar.

#Indiana-jones, #Machinegames, #The-great-circle

Medlem

låter ju utmärkt. är ju drygt när man inte ens hinner få igång tankeverksamheten innan karaktären ska hjälpa till och ge lösningen...

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Releasehästryttare

"utmanande pussel"

Medlem

Så Indiana Jones tänker alltså hålla truten medan man försöker lösa pusslet och alltså inte berätta hela lösningen i detalj efter att man tittat på det i ca. 5 eller 7 sekunder? Fett innovativt ju!

Releasehästryttare
Medlem

Bra att man inte blir matad med lösningar, men det känns också lite märkligt att ta foton av pussel för att få ledtrådar. Är det en magisk kamera? Aja, får se hur det funkar när det släpps.

Skrivet av Atilaa:

Så Indiana Jones tänker alltså hålla truten medan man försöker lösa pusslet och alltså inte berätta hela lösningen i detalj efter att man tittat på det i ca. 5 eller 7 sekunder? Fett innovativt ju!

I dagens läge är ibland ett steg bakåt i utvecklingen innovation 😅

Jag tycker det är bra iaf att man får välja själv när man inte vill försöka lösa det själv. Är ju sjukt när karaktären börjar avslöja direkt.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Bra lösning. Vill inte ha det som t.ex. GoW: Ragnarök där man knappt fick försöka lösa pusslena själv innen man bombades med ledtrådar

Medlem

Haha ogillar verkligen när karaktären börjar slänga ur sig frågor mitt i pusslandet. Särskilt vid enklare pussel, där förstör det bara inlevelsen... dum känner man sig också

"What if I pushed that button to the left!?"

Medlem

Kommer det på GP dag 1?

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Haha ogillar verkligen när karaktären börjar slänga ur sig frågor mitt i pusslandet. Särskilt vid enklare pussel, där förstör det bara inlevelsen... dum känner man sig också

"What if I pushed that button to the left!?"

Verkligen! Minns i Horizon: Forbidden West då Aloy ibland började ge mig ledtrådar för pussel som jag inte ens hade kommit fram till än ...

Sånt driver mig till vansinne. Så det här är välkommet. Hoppas att fler tar efter.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Vi tittar på dig Aloy.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Kommer det på GP dag 1?

Yes, det gör det!

https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass/play-day-one

signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Härligt!!

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Yay... hittar inget datum för Xbox.

signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Yay... hittar inget datum för Xbox.

Spelet släpps den 9 december till Xbox, PC, Xbox Game Pass

https://www.xbox.com/en-US/games/indiana-jones-and-the-great-...

signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Precis som det ska vara med andra ord. Valfria hintsystem är ju standard för äventyrsspel men action-äventyr har ju börjat automatisera det vilket är irriterande för oss som gillar pussel.

Medlem

Låter toppen tycker jag, det ger storyn djup och inlevelse!

1
Skriv svar