Profilen Figgehn har gått bort
Kollade igenom videon som var inklistrad på första sidan.
Det var kämpigt att se videon och hur pass dem verkade bita ihop för att göra detta ända in i det sista.
Jag har aldrig sett någon utav hans videos innan, men han verkade vara en extremt vänlig och jordnära person, rak och ärlig.
Genuint godhjärtad helt enkelt.
Det känns ledsamt att se hans videos såhär i efterhand men jag tror att det är jobbigare för er som följt honom från början.
Än en gång så vill jag beklaga sorgen till alla anhöriga, nära och kära samt till er alla som följt honom genom åren.
Vila i frid!
Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam
Sjukt tråkigt finns nått form av tales sätt. Dom bästa går alltid först och tyvärr ligger det nog lite i det.
Ibland kan jag bli lite sne på att cancerfonden mm måste tigga pengar, tycker cancerforskning borde bekostas av staten genom det dras tex 0,5%-1% av din lön som går oavkortat till just forskningen. Vi tvingas till så mycket andra saker SR , vägtullar osv osv.
Cancer borde bekämpas av alla med alla medel, cancern skiter i vem du är, hur du ser ut, social status, ålder borde ligga i allas intresse att lösa gåtan. Sen är just Sveriges forskare jäkligt duktiga på just cancer.
Har själv släkt där skiten skördat offer, min mormor blev 54, min monster 51, min kusin 32.
Hur som RIP Figge!
Må Figgehn vila i frid.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Fruktansvärt. Kände själv bara igen honom då han samarbetat med Montefjanton på några av deras filmer.
Tyvärr har det här speglat min egna familjs erfarenhet av sjukdomen det här året. En nära bekant blev sjuk i julas, diagonserad i januari, med lika hopplöst läge som Figgehn. Hon avled i juli, begravdes på samma dag som Figgehn dog. Nära i ålder också, Hon blev bara 38år.
Vila i frid.
Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.
Nu är jag ingen medicinsk expert, och det hade kanske inte förändrat någonting. Men han säger i videon att han först fick problem med njurarna, och sen den höga febern, och i samband med det var han inlagd i 1 månad (!) på sjukhus, för att bekämpa den infektionen.
Hur kan man inte ha upptäckt cancern då? Det skriker typ tjänstefel i mina öron men som sagt, jag kan inget om medicin.
Nu är jag ingen medicinsk expert, och det hade kanske inte förändrat någonting. Men han säger i videon att han först fick problem med njurarna, och sen den höga febern, och i samband med det var han inlagd i 1 månad (!) på sjukhus, för att bekämpa den infektionen.
Hur kan man inte ha upptäckt cancern då? Det skriker typ tjänstefel i mina öron men som sagt, jag kan inget om medicin.
Kanske för att de inte letade efter cancer. Det är lätt att vara efterklok.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Massiva nedskärningar i vården denna mandatperiod, trots knägången under och innan pandemin. Nära familj blev nyligen sjukskriven i 6 månader med vanliga värktabletter i väntan på röntgen(så långa är väntetiderna i det offentliga) trots symptom som innebär bunden till sängen och stora smärtor. Långt från alla har råd med privat vård. Folk som inte fattat att den offentliga vården i Sverige kollapsat lever inte i denna verklighet.
Vila i frid
Massiva nedskärningar i vården denna mandatperiod, trots knägången under och innan pandemin. Nära familj blev nyligen sjukskriven i 6 månader med vanliga värktabletter i väntan på röntgen(så långa är väntetiderna i det offentliga) trots symptom som innebär bunden till sängen och stora smärtor. Långt från alla har råd med privat vård. Folk som inte fattat att den offentliga vården i Sverige kollapsat lever inte i denna verklighet.
Vila i frid
Japp så tragiskt att vissa delar av den offentliga vården har blivit så pass kass. Jag har sån jäkla tur att ha en riktigt bra försäkring via jobbet och det är som dag och natt när jag jämför. Saker som tar månader i offentliga tar ibland inte ens dag med försäkringen. Jag tycker inte det ska vara så.
Hoppas du har det bättre nu Figgehn!
Jag har aldrig sett en enda video med honom innan men OP-videon gav mig en hint om att set är en helskön snubbe vi har att göra med. Rock n' roll Figgehn!
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik