Den erotiska fotograferingen har tagits bort från Dead Rising Delux Remaster

Medlem
Skrivet av Odee:

Lite pinsamt att se alla dessa kommentarer från (vad jag antar) vuxna människor som blir upprörda över att de inte får sexualisera kvinnor i ett spel, för att spelets tillverkare insett att det kanske inte var så snyggt.

Man kan skrika "censur" och "pk" bäst man vill men man ser mest ut som en incel vid det laget.

Jaaaa ni har fått sagt ert, jag säger mitt, skrik bäst ni vill. Tack och bock.

Jag sexualiserar gärna män också, jag diskriminerar inte. Finns knappast något mer naturligt än sex, och jag tycker det är tråkigt att vi ska vara så himla rädda för det.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Vi går snart mot en ”cubic” framtid där allt som får en att känna något bränns och förstörs. Man tar ett piller varje morgon som håller alla känslor på en så låg nivå att de i stort sett inte existerar. Då blir liberalerna glada👍

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Två remakes med bättre grafik

En VGA remake från 1991 med SCI-motorn som använde sig av 256-färgersgrafik istället för originalet med AGI-motorn och 16 färger. Och sedan Reloaded-remaken från 2013.

Hah, my bad. Hade helt glömt bort dessa.

Medlem
Skrivet av smuts:

Jag sexualiserar gärna män också, jag diskriminerar inte. Finns knappast något mer naturligt än sex, och jag tycker det är tråkigt att vi ska vara så himla rädda för det.

Håller helt med dig, men det finns kanske andra och mer smaksamma/relevanta sätt att göra det på tänker jag.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Låter som ett klokt beslut, den fotograferingsratingen tillförde inget.

Kalla det PK och wokefiering om ni vill men men hur bra speldesign är det att försöka ta underklädesbilder av zombies och få poäng för det?

Jo, låter som ett ganska humoristiskt inslag, passar väl på sitt sätt den övergripande tonen det spelet hade. Dock verkar ju en del fått för sig helt plötsligt att spelet var en dokumentär snarare än ett smålarvigt japanskt actionspel? Man borde göra en remake av GTA 4 också där man rensar bort allt som kan hänföras till ämnet barnslig "grabbhumor", då det inte passar in i en gravallvarlig historia om det tragiska livsödet för en illegal östeuropeisk migrant i USA.

Skrivet av smuts:

Kvinnliga zombierna var väl smala benrangel också, bokstavligt talat? Man undrar ju vad för osunda ideal det kan sätta i skallen på folk. De borde ändra det också så zombi-brudarna ser ut som från senaste Dove-reklamen, runda o goa.

Medlem

Fan vad trist världen har blivit i och med att pk/woke tog fart..

Medlem

Ser fram emot spelet, kunde inte bry mig mindre över att detta tas bort.

Medlem
Skrivet av Odee:

Lite pinsamt att se alla dessa kommentarer från (vad jag antar) vuxna människor som blir upprörda över att de inte får sexualisera kvinnor i ett spel, för att spelets tillverkare insett att det kanske inte var så snyggt.

Man kan skrika "censur" och "pk" bäst man vill men man ser mest ut som en incel vid det laget.

Tack, uppfriskande!

Så de som en gång skapade spelet och går igenom det på nytt har växt upp och skruvar lite generat på sig över vissa obetydliga inslag, och vill ta bort dem då de känns sunkiga idag, what of it? Jeez...

Medlem

Lol @ denna tråd

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jahapp, där rök spelet från min wishlist. Det var det ända jag såg fram emot att göra i spelet!

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag är upprörd!

Medlem
Skrivet av Odee:

Det är dåligt att kunna döda människor i spel, låt oss ta bort det också!

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Beror väl på vem man har ihjäl? Jag kan tänka mig några scenarion där jag hade reagerat. Du kanske är helt känslokall när du spelar men så är inte fallet för mig.

Det är bara pixlar, jag sätter inga moraliska värderingar på dem.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Så en liten sammanfattning:

Man tar bort en del av spelet som, i stort, var meningslöst för att det inte ska uppröra folk i onödan.
Folk blir upprörda på att folk blir upprörda vilket leder till att folk som skulle blivit upprörda blir upprörda för att folk är upprörda för att folk skulle blivit upprörda är upprörda på de som är upprörda på de som skulle blivit upprörda?

Nu har jag ont i huvudet…. 😫

Bra sammanfattning hahaha den meningen var extremt lång. Mitt huvud snurrade med:-)

Skrivet av Mirage:

Det är bara pixlar, jag sätter inga moraliska värderingar på dem.

Så klart det bara är pixlar, polygoner och what have you. Men med det tankesättet tyckte du alltså inte att det var nån skillnad på att bomba sönder monster i Doom och att gå bärsärk på civila i t ex Spec Ops: The Line? Flygplatsbanan "No Russian" i Call of Duty väckte inga känslor?

Håller helt med om att man ska kunna göra kontroversiella saker i spel (inom rimliga gränser, jag är ingen censurivrare) då det bara är på låtsas. Men har man bara en gnutta inlevelse i det man spelar tycker jag ändå att det är stor skillnad på vad pixlarna och polygonerna faktiskt representerar. Särskilt som spelen blir mer och mer realistiska.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Så klart det bara är pixlar, polygoner och what have you. Men med det tankesättet tyckte du alltså inte att det var nån skillnad på att bomba sönder monster i Doom och att gå bärsärk på civila i t ex Spec Ops: The Line? Flygplatsbanan "No Russian" i Call of Duty väckte inga känslor?

Håller helt med om att man ska kunna göra kontroversiella saker i spel (inom rimliga gränser, jag är ingen censurivrare) då det bara är på låtsas. Men har man bara en gnutta inlevelse i det man spelar tycker jag ändå att det är stor skillnad på vad pixlarna och polygonerna faktiskt representerar. Särskilt som spelen blir mer och mer realistiska.

Jag personligen bryr mig föga om vad jag gör i spel. De exempel du tar upp väcker olika känslor ja, men inte mer än vad en film eller serie gör. Det är bara på låtsas, precis som en dröm är när vi sover. Så fort jag stänger av eller vaknar, så är det mesta bortblåst och jag går vidara i livet utan att jag reflekterar över saken. Det finns andra, mer riktiga problem att fundera över anser jag.
Fel eller rätt? upp till betraktaren.

Förmodligen helt rätt val av Capcom, sannolikt för att hålla nere åldersgränsen och nå en större publik. Antalet som kommer avstå från att köpa spelet pga avsaknaden av det berörda innehållet är också mest sannolikt mycket mycket mindre än de som kommer köpa det tack vare (den lägre åldersgränsen).

Jag har inget särskild åsikt om det innehållet i sig men kan förstå varför Capcom väljer att göra så även om det kan vara tråkigt för de som spelet originalet och vill återuppleva det i nån sorts helget men om vi ska vara ärliga, kommer någon verkligen sakna det? Sen kan det upplevas som del av någon större wokeism eller washing men det vet jag för lite om, jag tror mer på att företag motiveras av vinst.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Therant:

Jag personligen bryr mig föga om vad jag gör i spel. De exempel du tar upp väcker olika känslor ja, men inte mer än vad en film eller serie gör. Det är bara på låtsas, precis som en dröm är när vi sover. Så fort jag stänger av eller vaknar, så är det mesta bortblåst och jag går vidara i livet utan att jag reflekterar över saken. Det finns andra, mer riktiga problem att fundera över anser jag.

För egen del vill jag spela sådant som inte representeras i verkligheten. Det är ju det som gör fiktion intressant.

Själv förstår jag mig inte riktigt på människor som vill att fiktion ska vara 1:1 med verkligheten.
Många av oss vill komma bort lite ifrån verkligheten med underhållning.

Medlem

Nej, inga som helst, det var en bana som de försöker uppöra folk med. Jag ser ett spel som berättar en historia Ibland bra (spec ops) ibland edgy "ooh vi är så annorlunda och spännande!" (CoD). I inget av fallen fick jag någon känsla. Närmaste en sådan känsla är i gamla goa Punisher där du avrättar mer eller mindre en hel brottsfamilj från en kista med en M-60. Det var kul.
Dina andra exempel var bara delar du behövde gå genom för att föra storyn framåt.

Oavsett vad var det bara pixlar och röstskådisar. Spelen är menade som underhållning så det är det jag tar dem som, inte moralkakor eller moral och etik lektioner.

signatur

I drank what?

Skrivet av Therant:

Skrivet av Mirage:

Nej, inga som helst, det var en bana som de försöker uppöra folk med. Jag ser ett spel som berättar en historia Ibland bra (spec ops) ibland edgy "ooh vi är så annorlunda och spännande!" (CoD). I inget av fallen fick jag någon känsla. Närmaste en sådan känsla är i gamla goa Punisher där du avrättar mer eller mindre en hel brottsfamilj från en kista med en M-60. Det var kul.
Dina andra exempel var bara delar du behövde gå genom för att föra storyn framåt.

Oavsett vad var det bara pixlar och röstskådisar. Spelen är menade som underhållning så det är det jag tar dem som, inte moralkakor eller moral och etik lektioner.

Hm, intressant. Jag gillar att leva mig in i filmen/spelet jag konsumerar. Självklart fattar man att det är på låtsas (annars har man ju värre problem... 😅🙈) men om jag inte i alla fall försöker leva mig in i spelet så skulle det tappa typ allt intresse för mig. T ex ett skräckspel skulle i många fall bli oerhört olidligt tråkigt om det inte åtminstone gav mig några känslor hos mig. Då skulle det bli som att man sitter och manipulerar ettor och nollor, meningslöst och detached från vad nu spelet vill förmedla. Självklart påverkade inte Spec Ops/CoD mig på ett sätt att man satt och skakade i ett hörn helt traumatiserad, men ABSOLUT att man tänkte till en extra gång innan man gick loss med avtryckaren. Och jag gillade att det fick mig att tveka, om än bara för en sekund.

Men folk är olika, så är det ju! Det kanske har med inlevelseförmåga eller empati eller nåt att göra (säger inte att ni saknar varken eller, just to be clear), men man påverkas så klart olika av saker och ting. Eller vissa påverkas inte alls?

Medlem

Jag har spelat om Dead Rising de senaste dagarna och det är skitkul. Tror inte den här versionen kommer ha samma känsla och atmosfär som originalet. Det har inte fyran, trots att det utspelas i samma köpcentrum. Tänkte själv häromdan att en del saker kan de nog inte ha med i spelet nu. Som det här med att få poäng för att man tar snuskbilder.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

För egen del vill jag spela sådant som inte representeras i verkligheten. Det är ju det som gör fiktion intressant.

Själv förstår jag mig inte riktigt på människor som vill att fiktion ska vara 1:1 med verkligheten.
Många av oss vill komma bort lite ifrån verkligheten med underhållning.

Ja men lite så är det ju, det är ju en flykt från verkligenheten allt handlar om. Sen vad innehållet ska vara är ju upp till var och en, inget är rätt eller fel anser jag.

Medlem

Hm, intressant. Jag gillar att leva mig in i filmen/spelet jag konsumerar. Självklart fattar man att det är på låtsas (annars har man ju värre problem... 😅🙈) men om jag inte i alla fall försöker leva mig in i spelet så skulle det tappa typ allt intresse för mig. T ex ett skräckspel skulle i många fall bli oerhört olidligt tråkigt om det inte åtminstone gav mig några känslor hos mig. Då skulle det bli som att man sitter och manipulerar ettor och nollor, meningslöst och detached från vad nu spelet vill förmedla. Självklart påverkade inte Spec Ops/CoD mig på ett sätt att man satt och skakade i ett hörn helt traumatiserad, men ABSOLUT att man tänkte till en extra gång innan man gick loss med avtryckaren. Och jag gillade att det fick mig att tveka, om än bara för en sekund.

Men folk är olika, så är det ju! Det kanske har med inlevelseförmåga eller empati eller nåt att göra (säger inte att ni saknar varken eller, just to be clear), men man påverkas så klart olika av saker och ting. Eller vissa påverkas inte alls?

Det är som du säger, alla påverkas olika och inget är rätt, inget är fel. Jag bryr mig igentligen noll om vad du går igång på eller inte. Men det vore ju så mycket enklara om alla förstod att vi är just olika individer.
Tycker det är jätteskoj att folk går igång på saker, men att de sedan ska gå igång på att andra inte går igång på samma sak blir lite fel i min värld.
Jaja, vi är alla olika=)

Medlem

Dokumentärer med riktiga människor kan påverka mig definitivt. Jag minns även att när Manhunter var nytt blev jag äcklad över ljuden då de lät lite för realistiska (eller så som jag tror det kan låta). Spec Ops är en 3rd person shooter så oavsett vad som hände, om något poppade upp framför mig med ett vapen, så tvekade jag inte att skjuta. Det hade bara resulterat i onödigt svårt spel. COD är så arkadigt att inget det gör påverkar mig. Har inte ens spelat ett COD spel sedan Ghost pga nämnd arkadighet.

signatur

I drank what?

Medlem

Om man inte kan skilja på verklighet och media/spel som är en fantasi och inte verklighet och på låtsas bör man hålla sig borta från media/spel som upprör en och inte sitta och gnälla på andra som faktiskt kan skilja på verklighet/media.

Spel och film är på låtsat och inte "verkliga" inget i spelet är på riktigt.

Tycker det bara är löjligt att bli upprörd över nåt i ett spel. Passar det inte så spela det inte. Så enkelt är det.

signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Tycker det bara är löjligt att bli upprörd över nåt i ett spel. Passar det inte så spela det inte. Så enkelt är det.

Och samma kan ju sägas om något inte är i ett spel. Bara att spela något annat.

Skrivet av Earthscum:

Om man inte kan skilja på verklighet och media/spel som är en fantasi och inte verklighet och på låtsas bör man hålla sig borta från media/spel som upprör en och inte sitta och gnälla på andra som faktiskt kan skilja på verklighet/media.

Spel och film är på låtsat och inte "verkliga" inget i spelet är på riktigt.

Nu handlade ju inte diskussionen om man kan skilja mellan verklighet och fantasi eller ej, men absolut, som jag skrev innan att fixar man inte den skillnaden har man värre problem än eventuella erotiska zombie-fotografier att tänka på.

Hur som! Låter mycket sunt och fräscht av devsen att ta bort denna menlösa grej. Kudos till dem. Kommer inte spela det oavsett. 😘

Medlem
Skrivet av Odee:

Så om alla gamla Super Mario spel någon gång skulle släppas igen skulle dom behöva ändras för att passa dagens värderingar?
Det är ju rent tekniskt med dagens mått mätt ganska sexistiskt att göra ett spel där en kvinna inte kan ta hand om sig själv och förlitar sig på en man.
Jag ser det mer som en tidskapsel. Originalspelet skapades i en annan tid när sånt innehåll var ok och jag tycker att det är tråkigt att äldre verk ska anpassas efter moderna värderingar. Jag tycker inte heller att man ska redigera i gamla filmer för att passa in i nutiden.

Sen fattar jag inte varför då måste dra till med förolämningar bara för att det finns personer som har en annan uppfattning än du.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Så om alla gamla Super Mario spel någon gång skulle släppas igen skulle dom behöva ändras för att passa dagens värderingar?
Det är ju rent tekniskt med dagens mått mätt ganska sexistiskt att göra ett spel där en kvinna inte kan ta hand om sig själv och förlitar sig på en man.
Jag ser det mer som en tidskapsel. Originalspelet skapades i en annan tid när sånt innehåll var ok och jag tycker att det är tråkigt att äldre verk ska anpassas efter moderna värderingar. Jag tycker inte heller att man ska redigera i gamla filmer för att passa in i nutiden.

Sen fattar jag inte varför då måste dra till med förolämningar bara för att det finns personer som har en annan uppfattning än du.

Lösningen är enkel. Man gör inte nya versioner eller uppföljare av spel med inslag som inte längre är ok. De som fortfarande vill ha dessa saker i sina spel får väl rota i retrohögen.

Medlem

Dealbreaker!

(Skojar)

123
Skriv svar